• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Izzie skrev 2007-12-27 13:33:30 följande:

Telis - trist att jobba, men jag antar att du kan hålla ett lite halvlågt tempo? Ska du ut och resa senare eller vad är det du sparar semesterdagar till? Tanken på det kan ju får dig att härda ut i så fall? Kram på dig!
    Oj, förlåt att jag glömde dig förut, Izzie! Du är ju också på gång när som helst nu. Blodblandade flytningar låter väl som ett tecken på att den lille vill ut snart? Baby 3 Jag håller tummar och tår för att det blir en Cicci-förlossning!

Jo, jag ska ha två veckors semester i mars för att åka skidor och jag vill inte offra för mycket av sommarsemestern så därför har jag sparat lite av det här årets dagar till det. Och så kommer det väl att gå åt ett par semesterdagar för ivf:en.

Här är det definitivt halvlågt tempo - kom sent och tänker gå hem tidigt.
  • Piggelin1

Japp, aningen kämpigt igår, det erkänner jag villigt...
    MEN jag försökte tänka någorlunda positivt - tre olika varianter:
    - Det är mest synd om stackars lilla Amanda som inte vet ngt annat vis att kommunicera & som antagligen har det minst lika jobbigt som mannen & jag...
    - Så mkt som hon skrek igår har hon väl knappt gjort totalt på sina sex veckor hittills (iaf inte sex timmar av den hjärtskärande varianten), typ vi får vara glada att vi klarat oss hyfsat väl hittills...
    - Jag är glad att vi är två om det & att mannen & jag kan bytas av, fy fabian för att vara ensamstående!! Försöker se det iaf med liiite humor mitt i eländet, försöka fnissa lite & raljera på nytt apropos syrrans devis om att "ni kommer att känna er yngre än ngnsin när ni får barn, trots sömnlösa nätter..."

• Piggelin1

Izzie - Stoooort lycka till, till dig med!! Det kan ju verkligen nske precis när som helst nu!!

• BrudSommar2006

Izzie, jag blödde också precis när det satte igång, nu slipper du nog snart gå och vänta längre ska du se, lycka till!

Piggelin, du kan inte härleda skrikandet till något du ätit? När Iris var liten lärde jag mig den hårda vägen att hon fick ont i magen och skrek massor när jag ätit jag tror det var choklad, räkor, musslor, jordgubbar, paprika, mjölk eller starka kryddor. Ja och så mat som är känd för att ge gaser förstås som bönor, lök och broccoli. Nu kan jag äta i princip vad jag vill men det har dröjt tills för bara någon månad sedan efter att hon ätit sina smakportioner och burkmat i en månad och vant sig.

Ja vad det gäller vår nya säng så får man ju hoppas att den blir så bekväm som man går och inbillar sig, det är en sådan där ergobed där de först mäter ens tyngdpunkter på en matta och sedan bygger madrassen efter en.

• Mrs  B

God fortsättning alla och ett tidigt GOTT NYTT ÅR!

Här väntar vi ju också på en förlossning när som helst....
    Har haft sammandragningar hela julen, men hoppas att jag ska klara mig över nyår.
    Sonen föddes ju på juldagen 2004 och det var inget kul att ligga inne under julen och mellandagarna så det vill jag gärna slippa i år.
    Vi får väl se när lillkillen kommer ut.....

Julen har annars varit bra. Firade med mina föräldrar på Lillejul, med mina släktingar i Småland på Julafton och med svärmor och makens syster på juldagen. Mycket farande men bara några timmar på varje ställe. Var helt slut i går på Annandagen.

Sonen har skött sig bra och tyckte det var super med tomten och alla presenter. Vi har videofilmat honom och tittade på allt igår och han är så cool och rolig....
    Helt underbar att titta på!!!!!!!!

• pirr!

Spännande Izzie!! Håll oss uppdaterade!

Piggelin- tycker din syrras devis är fantastisk (att känna sig yngre än någonsin trots sömnlösa nätter..) Ska komma ihåg den!

• Mrs  B

Angående det där med sömnen....

Sonen har aldrig tyckt om att sova, inte ens när han var nyfödd, och visst det var JÄTTEJOBBIGT i början men man vande sig vid det rätt fort ändå. Som tur var var han aldrig gnällig eller jobbig fast han inte sov så det underlättade ju mycket, men en annan kunde ju ändå inte sova eftersom han var vaken.
    Har nog provat det flesta sovmetoder, men inget har tyvärr funkat. Han sover fortfarande lite fast han nu är 3 år, men är som sagt inte gnällig för det. Vissa barn behöver inte så mycket sömn helt enkelt.

Innan behövde jag MINST 8 timmars sömn per natt, nu är jag nere i 5-6 timmar och klarar mig fint ändå. En vanesak som sagt.

• Piggelin1

Kikade just in på MikeBike's blogg (även kallad Bloggfrossa) för första gången på säkert ett halvår - hittade detta inlägg som jag inte kan låta bli att länka till!!

bloggfrossa.blogspot.com/2007/12/glimmis.html
    ...och när vi ändå är nästan inne på ämnet - hur ställer ni er till såna där namnskyltar på barnvagnar. Själv bokstavligen AVSKYR jag dem
    Urrrrk, totalallergisk!

• BrudSommar2006

Mrs B, vad är Lillejul? Är det dagen innan julafton?

Piggelin, jag läser också MikeBikes blogg och jag gillade också det där inlägget när han skrev det! Just nu har jag fastnat för Magnus Ugglas blogg, han skriver dessutom flera inlägg om dagen så man kan gå in och titta regelbundet om det kommit något nytt! Usch, jag har en hel lång lista bland bokmärkena på bloggar jag följer, hemskt, jag har nog inget eget liv!

Nu har vi i alla fall varit iväg och fått prova ut våra nya sängar i affären på Sveavägen, apparaten som ska fördela kroppsvikten innan de kan bygga sängen var trasig i affären vi var i igår. Vilka kliver in där för att titta på sänggavel om inte Liten med make och Mindre fortfarande i magen. Kul att ses en snabbis, jag trodde inte att vi skulle hinna träffas alls innan Mindre gjorde entré.

Slutligen, ha, SJÄLVKLART har vi en sådan där namnskylt på barnvagnen åt Iris!!!!

• Tinga

Storasystern ? tack för att du delade med dig av din förlossningsupplevelse! För oss som har upplevelsen framför sig är det jättespännande att läsa om hur andra haft det. Jag förstår att det inte är någon dans på rosor, men du verkar i alla fall nöjd med hur din avlöpte, på det stora hela. Skönt när man känner att man trots allt är beredd att gå igenom det igen, även om det inte är för förlossningens egen skull.

Muggles ? låter som att ni fick en riktigt mysig jul, torts allt, och med en riktigt go? glad dotter på köpet. Härligt! Apropå din sömnbrist så tycker jag inte alls att det är konstigt att du inte känner dig på topp när du inte fått sova ordentligt. Bara för att man nyligen blivit mamma och har en massa hormoner som dansar rundor i kroppen betyder ju inte det att man klarar sig på hur lite sömn som helst. Jag tycker att du verkar kämpa tappert. Hur går det förresten med insomningsproblemen (dina; inte Moas alltså); har det blivit bättre på den fronten? Har man en gång börjat få sådana problem är det så lätt hänt att man hamnar i en negativ spiral.

Sweet ? känner så väl igen det där med tröttheten! Vi spenderade ett par dagar hos svärföräldrarna under julen, och en dag var jag tvungen att sova middag redan vid 12-tiden, för jag var så trött. Jag är en sömntuta även i vanliga fall, men nu är det betydligt värre. För övrigt känner jag mig dock helt OK (bara en liten klump i halsen ibland, men i princip inget illamående), så hittills känner jag mig väldigt nöjd med hur min graviditet avlöpt.

Pirr ? vad mysigt att din man också börjat känna bebisen nu!

Frejis ? tusan till dum tant att inte dyka upp, och ändå inte belöna dig med ett plus!

BS ? jag förstår mer än väl att du tycker att det är ?skönt? att andra har samma problem som du (Iris) har! Det är väldigt lätt hänt att man börjar anklaga sig själv för en massa saker när man har problem som andra inte har, men finns det fler som har samma problem så känns det lättare att bära och man känner sig inte ensam om att ?göra fel? eller vad man nu inbillar sig. Det är ju på samma sätt när andra plussar och man själv står kvar på minus; man missunnar ju inte andra deras plus, men det är ändå skönt om man inte är ensam kvar på minussidan.

Izzie, Liten & Mrs B ? jag har förmodligen redan önskat er lycka till en gång, men jag gör det en gång till för säkerhets skull! Hoppas att allting går bra när det väl blir dags!

Telis ? usch, stackars dig som jobbar! Skönt i alla fall att kunna komma sent och gå tidigt. Får man lov att vara nyfiken och fråga när ni drar igång ivf-verksamheten? Svara bara om du känner för det!

Piggelin ? haha, skrattade gott åt länken! Ja, tänk vilka bekymmer folk har med att lista ut om det ligger en tjej eller en kille i varenda barnvagn man ser! Jag gillade förresten att läsa om din jul; alltid kul att höra om hur andra har haft det.

Sen ser jag precis som alla andra med spänning fram emot fler BIM-rapporter. Åtminstone Lappis återstår ju att rapportera, och för Frejis är väl varken det ena eller det andra klart än.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag