• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Åh, vilken klump jag är!!!
    VICTORY menade jag !!!! Hjärnslö!
    Sorry

• Telemarkgrrl

Nenne, åh vad tråkigt med minuset på testet!! Hoppas iallafall att det visar fel! Styrkekramar till dig!

Frejis, spännande med pergon, det har ju funkat för flera stycken här i tråden! Fast jag håller ju förstås tummarna för att du inte ska hinna börja med dom.

pirr, oj, ska du vara hemma i åtta veckor innan. Är det pga att du en viss typ av jobb eller? Just nu låter det väldigt skönt men jag kan tänka mig att det kan bli långtråkigt också om man inte känner andra som också är lediga eller om man inte har något att göra.

Oms, så roligt att se dig här inne, hoppas på fler rapporter från verkligheten!

Själv har jag sett dom första tantspåren och första gången blev jag glad över det. Ju förr jag får mens, ju förr kan vi ju börja med IVF:andet.

En riktigt GOD JUL på er allihopa!! Father Christmas

• start september

Håller fortsatta tummar för våra BIM:are. Tantspår låter ju inte roligt, men ge inte upp förrän hon är där på riktigt.

En riktigt god jul till alla, nu åker jag från datorn några dagar.

Kram!

• start september

Pirr,

för mig som varit orolig varje dag (mer än som varit sunt) var det faktiskt ganska skönt att titta på vagn. Jag kan inte göra något åt om det nu händer något och chansen att det går bra är så ofantligt mycket större än att det går fel.

Att titta på vagn kändes så framåtriktat och konkret så det gav faktiskt oron en knuff iväg!

Kram till dig!

• Lapinette

Telis - så har du också BIM runt julafton. Själv känner jag inget men min ska inte komma än på några dagar. Packade ned "pampers" så jag ska klara mig när jag är hos svärmor. Hoppas dock att den röda faran kan ta lite hänsyn denna gång och komma när jag har återvändt hem. Så mycket skönare!

Tänkte annars passa på att önska alla en riktigt GOD JUL! Vi håller på och packar det sista och ska snart bege oss till flygplatsen. Kanske tittar jag in någon gång under julen annars blir det att läsa ikapp den 28:e då vi är hemma igen.

KRAM på er!

• Lapinette

Om jag för en gångs skulle inte ska vara OT så kan jag tillägga att det här med barn känns otroligt avlägset just nu. Orkar inte tänka på det och senast idag funderade jag över om vi ska ta och skita i alltihop. Mår så bra när jag faktiskt inte bryr mig, som nu.

Bara lite funderingar från en kanin som gillar att mysa runt och strunta i barnproduktion.

• Piggelin1

Hej hopp,
    nu har säkert de flesta hunnit iväg på julfirande, men jag hoppar ändå in & vill önska allihopa en riktigt GOD JUL!

Har inte hunnit skriva alls nästan här i veckan, men har iaf läst allteftersom.

Nenne, för tanten.
    Fnissade åt det du skrev om NORÈN - påminner mig om en jul för runt tio år sen, som just utvecklades till värsta Norén-pjäsen. Woaaaaaaaaaahhhhh...

Vickan, grattis till jobbet! Vad KUL att du fick det! Är det i samma stad som idag? Samma arbetsgivare?

Muggles & Vänner - det var verkligen jättekul att ses i fredags! Mer sånt! Ni hjälpte mig att inleda min nya karriär som Latte-mamma

Tinga, Sweet mfl - tänkte på er igår, hoppas att ni hade skoj! Ser fram emot att ses i januari, Tinga!

Igår hade vi en riktigt go kväll - åt gott, klädde granen, tände brasa & drack lite Brolio (italienskt för ca hundralappen - kanonbra vin!). Yummie! Sen sov vi dessvärre inte så himla mkt inatt - Amanda tyckte det var en kanonidé att vara vaken från midnatt till halv tre-tre... Dessutom hade inte mannen & jag lyckats komma i säng innan dess igår, så idag är vi båda aningen slitna... Hon har varit lite skrikigare & oroligare nu, funderar på om hon håller på att ta det där första utvecklingshoppet - då är de ju lite klängigare & skrikigare. Jaja, inte hela världen, vet ju om att det kommer & dessutom är vi ju båda två hemma nu & kan bytas av.
    När hon ler så smälter man, tröttheten glöms bort då...! Mannen & jag skojar om att "vi känner oss yngre än ngnsin" idag. Min syster hävdade nämligen detta ngngång i somras - ngt i stil med att när vi fått barn så kommer vi att känna oss yngre än ngnsin, även om vi inte får sova. Det där har blivit en kul grej nu mellan mannen & mig - raljerar vilt om att vi känner oss yngre än ngnsin när vi är APtrötta

Nu ska jag koka kola! Igår var jag pysslig & gjorde två sorters sill (en med ajvar relish, vitlök, sambal oelek & creme fraiche & en med lime, persilja & koriander) - yummie! I fredags gjorde jag glöggtryffel, blev helt ok faktist!!

• Piggelin1

Oj, här var ju en massa folk inne medans jag skrev

Pirr - om du blir uttråkad sen när du går hemma & väntar - hör av dig så kan vi ses för en fika framöver!!

• Tinga

Mrs B, Junilejon & Sweet - tack till er också för en jättetrevlig träff! Det var ju faktiskt ett historiskt ögonblick - första trådträffen i Skåne!

Nenne - vilken j*kla skittant att visa sig för dig! Jättetrist! Jag skickar en kram, och hoppas att ni får en kickstart på er utredning direkt efter nyår.

Telis - lite ovant att se någon här som är glad för tantbesök! Men jag tycker att du har helt rätt inställning den här gången, och ser nu fram emot att följa ert ivf-försök. Kommer att hålla alla tummar och tår jag har för att det ska gå bra. Kram!

Lappis - ja, man tycker ju verkligen att tanten kan ha den goda smaken att vänta med sitt uppdykande tills ni kommit hem, om hon nu alls tänker komma. Man måste ju hoppas lite, iallafall!

Piggelin - åh, det låter som riktigt goda sillsorter du har fått till! Pappa är "sillansvarig" hos oss, och han lovade att se till att alla "sillarna" skulle få dra i ättika innan han stoppade ner dem i någon annan goja, så att jag kan äta av dem alla. I like! När man nu inte får äta den rökta laxen, som annars är en favorit, är det ju bra om man iallafall kan äta alla sorters sill.

Nu vill jag också passa på att hälsa er alla en riktigt god jul! Kommer att titta in framöver för att kolla in BIM:marna, och mitt i allt julfirande kommer jag även att hålla tummarna för er. Någon måste ju få en riktigt kul julklapp! Kram på er!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag