• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Hej i tråden!

Nu har vi varit på UL och sett underverket igen! Allt såg bra ut, BF blev satt till samma dag som vi tidigare hört. Äntligen hoppas jag att jag kan andas ut lite!!!

Vi valde att inte fråga om sort, det kändes mest spännande att ha det kvar. Nu börjar vi fundera på namn av båda sorter och kika på vagn tror jag.

God Jul och Gott Nytt År till alla som försvinner idag! Själv tittar jag nog in till och från under helgerna.

• Nattson

September! Vad kul att allt såg bra ut och att du kan andas ut lite nu!!!

• viktualia

*Jul o Nyårsvinkar åt alla håll*

Själv lär jag lyckas få min dagliga internetdos - päronens dator går nästan lika varm som hemmadatorn.. Förflyttar mig gör jag i eftermiddag, ska börja packa vilken sekund som helst *fniss*

För att bli mindre OT:

Igår pratade maken och jag lite om att jag inte vill bli gravid under provanställningen. Han verkade vara inne på att fortsätta med kondom som skydd, jag försökte fråga om han verkligen tyckte att det har fungerat hittills - och det verkade han märkligt nog tycka! Själv tycker jag att det är hemskt avtändande, åtminstone hittills men vi hade inte riktigt läge för en lång och djuplodande diskussion i frågan. Han var dock emot att jag ska börja om med p-piller och tyckte att det var bra att fortsätta "avgiftningen". Vad ni tycker behöver jag inte grubbla så länge över.... ha ha ha.. men vad FAAAAAAAAAN tycker jag själv?!? gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa å ena sidan har maken (och ni) rätt, det ÄR läge att "avgifta sig". Å andra sidan känns p-piller tryggt och praktiskt och hela gravidgrejen fortfarande GRYMT läbbigt...
    *suckar över min grymma ambivalens*

• Tinga

September - härligt med ett bra ultraljud! Se nu till att njuta ordentligt av resten av graviditeten.

• Liten med Mindre

Vickan - du gissar rätt i vad jag tycker... Tycker i och försig att kondomer är gräsligt också, men för mig är alternativet piller värre. Vete sjutton hur vi ska lösa det när mindre kommit. För bara för att vi i början inte vill få en till bebis, så tar det väl på en gång om vi "fuskar".

Nu är det dags att ge sig ut i det fina vädret. Kanske hinner vi ses under eftermiddagen!

• Tinga

Liten - efter förlossningen borde väl spiral kunna fungera? Det är iallafall i de banorna jag själv tänker; vill undvika hormoner.

Vickan - ditt fall är ju lite klurigare, men vad jag vet finns det särskilda små spiraler som man sätter in hos kvinnor som inte fått barn. Isåfall får ni ju ett säkert preventivmedel, slipper "klöddet" med kondom och du slipper mer hormonpåverkan (om du väljer en kopparspiral). Just att spiral inte påverkar spontaniteten när man vill ha sex tycker jag är perfekt; pessar t ex känns betydligt meckigare.

• viktualia

Spiral har ju rykte om sig att ge större mensblödningar.. hm.. ingen dröm i min värld... har rätt stora redan.. .men kanske vore något ändå... *hm*

• Telemarkgrrl

Vickan, om jag var du skulle jag börja med p-pillren igen. Du har ju mått bra av dom och du fick tillbaka mensen direkt efter att du slutade med dom så varför inte ta dom då. Med p-piller kan man ju börja och sluta när som helst, spiral måste man boka tid för att sätta in & ta ut och det verkar inte vara så behagligt heller. Och målet är väl att ni ska skjuta skarpt om inte allt för länge ändå?

• Nattson

Vickan, jag håller nog med din man om att du inte ska börja med piller igen. Men som tinga säger kanske det funkar med en spiral. Jag har inte ätit piller på kanske 10år. Men vi har kört men avbrutet sex. Visst finns det en risk med det men det är det vi har gjort.
    Samtidigt kan jag förstå hur du tänker. Svårt det där, men kanske kan du titta lite på andra alt än kondom innan du börjar med piller igen?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag