• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • FruCicci

Tack TINGA!
    Skät om dig och tack för svaret. Ytterligare en anledning att man inte orkar vara här inne, för det känns inte som folk gives är shit längre.

• Liten med Mindre

Morrn morrn!

Cicci - jag tycker också att det känns som igår som jag sms:ade och hade plusset i handen. Har känt mig superhöggravid sista dagarna, så vi får se om det verkligen blir 2 veckor till. Mer känns overkligt.

Hoppas att du hinner få ordning på packningen och snorige mannen före julresan.

Muggles o September - jag läser också på i DN om amning. Intressant, men det känns som att de både säger att det är så naturligt om man ger sig tid och tar det lugnt, men samtidigt förmodligen komplicerat med sår och annat som följd. Det speglar väl i och för sig verkligheten, men gör mig inte direkt uppåt.

Vickan! GRATTIS i massor till jobbet. Så kul. Hoppas att du känner att karriären rör på sig nu.

• Liten med Mindre

Cicci - kan du förresten tipsa om något bra ställe för ok lunch runt Östermalmstorg? Måste stoppa nåt i mig mellan BM och frisör idag, och det känns som att det borde vara annat än kafé-mackor.

• Nattson

Usch vad trött jag är idag, somnade halv ett i natt och vaknade vid 0500 av att mannen hostade. Han gick upp men fortsatte att hosta. Jag lyckades somna om tills klockan ringde vid halv sju. Igår var vi på julmiddag med jobbet och det var ganska trevligt, tror jag kom hem vid halv elva så det blev inte så sent. Men sen började jag och maken prata om uppfostran osv... Ja shit det riktigt hettade till där hemma hos oss. Han är ensambarn och jag har en lillebror. Jag är så mån om att allt ska vara lika för så var det inte hos oss och jag fick oftast vara utan. Maken tyckte också att det skulle vara lika men tyckte att jag skulle sluta vara så extrem.

Sen kläcker han ur sig att han vill ta pappa ledighet sent. Ja det funkar sa jag men du är ju hemma med mig de 10första dagarna... Nja det beror på mitt jobb, om det är något stort på jobbet så måste jag vara där. Då höll jag på att explodera, men höll igen för jag var så trött så jag förmodligen skulle ha sagt något väldigt dumt. Sa bara, du är hemma det är inget att diskutera, din familj är viktigare och jag ska inte ens oroa mig för det. Sen gick jag och la mig, usch vad besviken jag var. Killar, alltså ibland tänker de inte!!!

Långt och ego... sorry, men det var skönt att få skriva av sig!

• FruCicci

Liten, ska du äta själv eller med någon annan? Jag kan i och för sig hålla dig sällskap om du är själv
    Du har ju Ciao ciao på Storgatan, sen hela Nybrogatan har du massa restauranger på nerifrån o upp...
    Jag älskar ju Mc Donalds Hela Östermalmshallen har ju smarriga saker att erbjuda!
    KRAM

• Liten med Mindre

Och ska jag rapportera från jobbets julfest igår, så är det mest lite komiskt hur usel catering-julmat kan vara.

Lokalen var jättefin o mysig för vinterfest (källarplan), och fint dukat och så. I övrigt var all mat uppställd huller om buller, smör fattades till brödet (det torra brödet) och potatisen var stenhård. Kan ju inte uttala mig om sillen som jag inte äter. Julmust hade de ingen, och det enda i alkoholväg som bjöds runt borden var vin av sunkig kvalitet. Tydligen gick det i alla fall att få öl för de som var förslagna och frågade. Tankade själv ananasjuice eftersom jag vägrar cola till julmat.

Efterrättsbuffén - knalliga pepparkakor, trist inplastad industrikola, mandariner (fullt normala), ris à la malta (vem törs äta det? även när den kommer från plastkorv) och frusen fruktsallad (den hade väl inte hunnit tina). Skrattretande!

Det kändes riktigt skönt att ha en mage att skylla på när jag vaggade hem tidigt. Hoppas för de andras skull att festen blev roligare när bandet drog igång.

• Liten med Mindre

Cicci - jag kan skicka ett sms/ringa när jag är på väg från BM i Gamla stan (vid 12), för att kolla vad ni har för er. Tänkte passera julmarknaden där (om den är öppen) och sen dra mig mot Östermalm. Ska klippa mig vid 2.

Eller vill du med på julmarknad och långsam promenad?

• FruCicci

Jag kan tänka mig en långsam promenad, jag kan möta dig utanför BM i gamla stan vid 12 om du vill?

• Liten med Mindre

Cicci - det vore supertrevligt! Hittar du? Skeppsbron 32. Jag borde vara klar kl 12, för det var 20-minuters audienser så här före jul.

• Liten med Mindre

Må så gott alla! Dags att ta sig till bussen.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag