• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Du vet min väninna jag berättade om igår. Mailade henne när jag kom tillbaka för att höra hur det gått...tanten hade visat sig .

• muggles

Lappis: är din väninna smygläsare eller? Det lät som om du antydde det... Förresten, är David Helenius dansare? Såg Let's dance bjuder upp och han gjorde ju rätt initierade dans-moves. Fast jag är ingen dansare så jag kan inte se om han fuskade el inte...

Telis: irriterande med nästäppa på eftm - skumt att det bara är då?!

MSW: hoppas du klarar dig från förkylning till jul!

Jag håller precis på och bli frisk från min så jag borde ju klara mig till jul, kan ju knappast få ngt mer innan dess.

• Lapinette

Om han är med i Let's dance så tar han lektioner för fullt just nu.

Gällande min kompis så är hon inte någon smygläsare men jag såg att Telis var inloggad och jag nämnde henne igår när vi lunchade tillsammans.

• MSW

Telis: jag tycker heller inte om att vara täppt.. Så när jag är förkyld är jag en storkonsument av nässpray...

Jag brukar lyckas vara sjuk runt jul.. Så jag är van.. Men det gör det juh iofs inte roligare! Ett år var jag frisk på julafton men hade feber och så på juldagen och var sedan frisk igen på annandagen.. För två år sen blev det en tur till akuten på juldagen då jag blödde rejält näsblod pga förkyldning och för ivrig användning av nässpray.. I fjor var jag nog hyffsat fit for fight har jag för mig..

• muggles

Lappis: nja han är programledare. Men jag trodde inte att han var dansare (han har väl jobbat med humorprogrammet Hey Baberiba tidigare?). Jag tänkte bara att du nog har koll på Let's dance-gänget. Nåja, det är ju inte viktigt, jag blev bara lite förvånad.

• Lapinette

Mugglan - på Let's dance är ju en delen av paret en "kändis" och den andra är en proffsdansare. Han står ju för kändisdelen.

• Lapinette

Ahhh nu börjar det klarna. Han ska vara programledare inte deltagare. Hittade inte honom när jag letade bland deltagarna.

• BrudSommar2006

Muggles, David Hellenius och Agneta Sjödin dansade inte själva i det där inlägget, det är bara klippt så! Jag kommer ihåg det eftersom de klippt in det från förra serien.

Victory, är det inte sött man ska vara sugen på om det är en tjej? I så fall är det en kille om du inte är sugen på det! Fast enligt ditt illamående så är det en tjej så i så fall är vi uppe i ett - ett!

Vickan, lycka till, eller det är väl alldeles för sent, jag hoppas att det gick bra är väl bättre sagt.

Var på föräldragrupp idag men jag kan ju inte åka någonstans med Iris utan att hon blir jättetrött och grinig efter en kvart och man får börja bära, amma och vad man kan hitta på för att få henne att vara tyst medan barnmorskan pratar. Sedan blir hon så slut att hon somnar i någon konstig vinkel och så får man kramp i armarna av att sitta och hålla. Sedan är det så klart dags att gå innan hon vaknat och så får man väcka henne och så blir hon jätteledsen, suck.

• Lapinette

Agneta försökte väl dansa förra säsongen men det var inte så (ähhhhum) lyckat så att säga.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag