• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • MSW

Hoppas det går bra för dig Vickan!! (Antar att du redan gett dig av för intervjun!)

Nu har jag klarat av min arbetsdag, jätteskönt att det bara var en kort dag och att jag inte behövde handla utan åkte raka vägen hem!
    Känner mig hängig.. Lite "lustig" i halsen, tidvis ont i huvudet och trött och fryser.. Jag hade juh hoppats slippa bli sjuk till jul i år då jag varit förkyld i två omgångar under hösten!

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och läsa Harry Potter fast att jag egentligen borde diska!

• Liten med Mindre

Massor med lycka till Viktualia! Spännande med intervju!

Och jag fick min promenad i delvis sol i alla fall. Kanppt över hustaken kom den. Sitter och laddar det sista inför julfesten ikväll. Ska nog kunna klämma ner magen i byxorna. Fast så värst sugen på julmat är jag inte.

Lappis - har ni klarat av era julklappar till franska släkten? Annars kanske jag kan locka med ett billigt köp av en riktig fransk tegelsten - texter av Rabelais, med fina illustrationer (svartvitt) av någon Gustave Doré. Köpte den för en massa år sen för att den var så fin, och tanken var väl att jag skulle öva franska. Erkänner att jag har öppnat den endast 1 gång. *rodnar*

Trevlig kväll alla!

• Telemarkgrrl

Stackars dig, MSW, hoppas att du kryar på dig tills jul! Jag har varit krasslig i ett par veckor och är egentligen ganska pigg nu. MEN, jag blir så täppt i näsan på eftermiddagarna och kvällarna och jag gillar inte att vara täppt i näsan.

Jaja, det kunde ju vara värre....

• muggles

Kopierar från den här länken: www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=726346

"Problemen får nästan en existentiell innebörd för dem, deras bild av sig själva som kvinnor och mammor verkar påverkas. Kvinnor som upplever att amningen är hotad, eller som inte kan amma, känner sig ofta misslyckade." Japp, känner igen mig!

• Lapinette

Liten - alla julklappar till Frankrike är färdiga! Det blir inga tunga tegelstenar då Ryanair är så himla hårda om man har övervikt. Har även sagt till att vi gärna vill ha lätta saker med oss hem...fast jag vet inte om det meddelandet hann gå fram i tid. Lämnar ofta presenter kvar hos svärmor bara för att vi
    1.) antingen inte tycker om dem
    2.) inte kan packa ned dem
    Så himla onödigt!

• Lapinette

Telis - du vet vad nästäppa kan innebära?!

• Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2007-12-19 15:50:32 följande:

Telis - du vet vad nästäppa kan innebära?!
    Haha, det blir en jungfrufödsel i så fall!
  • Lapinette

Men Jesus föddes väl på Julafton?!! Och heter inte du Maria?

• Lapinette

Snacka om radikalfel...är du gravid så blir det ju knappast julafton och Maria heter du ju inte alls...fast kanske i andra namn??!

• Telemarkgrrl

Jag heter faktiskt Maria i andranamn!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag