• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

GRATTIS Vickan! Vad kul!

BS: aha, så var det. Jag tyckte väl att han så väldigt smal ut helt plötsligt i det inslaget... Apropå illamående så mådde jag ju aldrig illa alls men fick ändå en dotter - så där tog jag död på den myten (Samma med Piggelin och en gemensam kompis till oss - ingen av oss mådde illa och vi fick alla 3 döttrar.)

MrsB: jo jag är väldigt glad över att jag har fått en dotter. Under graviditeten ville jag helst ha en son för jag ville ha en minivariant av min man (låter helt sjukt men så var det). Men nu är jag väldigt glad att min dotter kan få mitt sparade dockskåp (en röd stuga gjord av mina morbröder, ingen plastig sak), mina Barbiedockor mm. Sedan är det ju lite kul att klä henne i söta klänningar då och då vid högtidligare tillfällen. Och en annan sak som nog är speciellt med en dotter är den dagen när hon blir gravid, när man har den erfarenheten gemensamt. Men vilket kön man än får så blir man ju glad tror jag.

• muggles

Jag är ensam hemma ikväll, maken är på julfest med jobbet. Imorgon är det min tur och jag ser verkligen fram emot den där ryggmassagen!

BS: jobbigt för dig med Iris. De få minuter som Moa skriker tycker jag är skitjobbigt... Men det är ju bra att du kan "tröstamma" när hon skriker - finns det ngt mer effektivt än att stoppa in ett bröst när de skriker?!

• start september

Vad bra att du hittade del nr 2 i DNs serie Muggles!

Hade jättebråttom imorse så jag läste bara snabbt, men tänkte att den nog skulle passa dig.

• Nattson

Grattis Vickan!!!!! Härligt med löneförhöjning och allt!

• FruCicci

Hejsan hejsan tjejer,

Tiden bara springer iväg och jag hinner inte vara här så mycket. Mest för att jag inte har någon dator hemma under dagarna, senpå kvällen när maken kommer hem så är det ju middag, o leka med Junior och natta och så vidare, sen är klockan helt plötsligt 21 och då går jag och lägger mig för att kunna sova när lille Junior sover...
    I dag är dock maken sjuk och sen till jobbet, vet inte om han kommer gå dit alls, han har fått den mega förkylning som Junior har haft... ja ja

Livet leker och det är underbart att ha sin bebis, som nu har blivit stor, i morgon blir han 6 månader. Han har utvecklats extremt mycket den senaste månaden, så jag tror det är därför han har sovit kass med. En solstråle är han i allafall! Han äter bra nu, så jag är glad och nöjd (trots tröttheten).

Muggels och Piggelin!!!!!!
    STORT TACK FÖR SENAST! Jag hade så himla mysigt med er förra veckan! Vilken pangdag!
    Förstår dig Mugglan om du ville ha en liten minikopia av din man, vilken karl du har, så ödmjuk och rar och trevlig, jag var imponerad.
    Sen tänkte jag på dig ag reportaget i DN med, det är fortsättning i dag med

Vickan GRATTIS till jobbet!

Och 2 små gossar till i tråden! Grattis tjejer!
    4 och 13 december, små stjärngossar minsann!

Spännande Telis att ni kör i gång snart med er IVF, så tolkade jag det när jag läste i kapp.
    ja och page har givit livstecken, vad skoj - hoppas allt är bra!

Mugglan, skulle vara skoj om du kom hit till sthlm så vi får ta hand om dig framöver!
    Sen en annan sak Muggles, babysim - tänk över det! Jag tycker det var kvalificerad skit och i min grupp med 8 föräldrar så ska ingen fortsätta. Barnen har blivit sjuka och det kostar massor och man får ingenting, men det kanske är annorlunda i gbg, men här var vi jätte besvikna allihopa.... Jag har gått 6 ggr och 3 av dem blev han sjuk, så jag har missat 2 ggr och får inte ta igen det nästa termin. suck...

ÅÅÅ vilka härliga kolarecept Nenne, jag blev sugen på att göra det med, men vet inte om jag hinner. Vi ska ju åka till Blekinge på fredag el lördag, så har bara idag på mig och det är ju så mycket annat som ska fixas, men jag ska vara positiv allt går om man vill

nenne, du är bara sååååååååå skön, jag diggar dig stenhårt, jag satt o gapskrattade när jag läser dina fyndiga och galna inlägg. WOW, jag är impad, du skulle vara stand up komiker du!

Nu ligger alla leksaker på golvet, igen, så det är bara att börja plocka upp dem och ge sonen lite uppmärksamhet. Han sitter i sin barnstol nu och kastar ner allt han får på golver! ha ha ha

Mindre och Liten, hoppas allt är bra med er!!!!!!!!!! Spännande nu är det ju bara "2" veckor kvar!!!!!!!!! Fattar inte att det gått så snabbt! Kommer i håg när jag fick smset när jag var i Dubai, jag har sparat det!!!!!!!!!!, och du skickade plussitiva glädjetjut från stockholm ) Tänk snart kommer h*n!

Stor kram!
    Om vi inte hinner höras:
    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!
    (med hopp om ett jävligt plussitivt 2008)

• Tinga

Vickan - grattis till jobbet!

Piggelin - ja, det är verkligen en värld väldigt annorlunda mot ens egen som presenteras i Snabba cash. Men ju mer jag läser, desto mer gillar jag den. Väldigt rak på sak och avskalat språk.

Vi åt förresten en helt otrolig 11(!)-rättersmeny på konferensen. Fattar knappt hur man kan komma på så många rätter bara. Jag har hela menyn därhemma, så jag återkommer med en detaljerad återgivning senare.

Vad duktiga ni alla "julgodislagare" är! Själv är jag den julgodisansvarige i min familj, men under helgen som gick var jag så seg och orkeslös att ingenting blev gjort. I helgen som kommer måste det ju bli av, om det ska göras innan jul, så då blir det till att ta sig själv i kragen, även om tröttheten sätter in. Favoriten i vår familj är marsipan- och nougatrulle.

• MSW

Vickan!!!!!! GRATTIS!!!!!!!!!! "tråkigt" bara att ni inte kör i gång bebisverkstan!

Telis: Jag vågar heller inte använda mer än tio dagar, har hört samma som du från min mamma, att man blir täppt av den sen!! (tänk vad man lyssnar på sin mamma egentligen, har aldrig hört någon doktor säga att man blir det.... )

MrsB: Jag tycker att ingen av oss förtjänar att vara förkylda!! (Jo då, jag mår sämre idag.. har haft ont i halsen hela natten och dessutom varit lite mer snorig/täppt än vanligt, jobbigt..) Men hoppas iaf kunna jobba dessa två sista dagar och vila upp mig över julen..

Ang Harry Potter så är det inte den sista jag läser nu, jag försöker läsa igenom alla på svenska innan jag förhoppningsvis får sista delen på svenska i julklapp.
    Däremot har jag läst sista delen på engelska när den släpptes.. Och jag tyckte att den var bra, men jag hade hört lite för många rykten innan, och mycket av dem stämde, så det förstörde juh spänningen en hel del.. Men som sagt överlag var den bra, fast var en del små detaljer som jag tyckte (tycker) fortfarande hängde lite löst fast boken var slut..

Annars ska jag träffa en kompis och hennes nya katt idag innan jobbet, så jag har egentligen inte tid att sitta här och skriva..

• Tinga

Cicci - god jul och gott nytt år till dig också!

• MSW

Åh måste juh förresten tillägga att vi igår både gjorde knäck och bakade struvor.. Var nervös för struvorna då bl.a. mamma (ja vem annars.. ) har pratat om att det är så svårt och så.. Svårt tyckte vi inte att det var, men lite långtråkigt i mellan åt och lite träning på tålamodet (när man skulle vänta på att fettet skulle bli varmt!) blev det.. Men de belv goda..

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag