• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

härligt Muggles! Lycka till med kolan! Och vad skönt att Moa är tillbaka i sina gamla gängor igen, på sitt glada humör!

Vet inte vad det kan vara då. Nu är ju inte pulsen hög längre men jag svettas ibland på nätterna som en dåre. Det är kanske hormonellt ändå fastän värdena är normala. Jag har väl knas på termostaten.

Har bussurfat på FL och gottat mig i trådar om folk som varit gravida och inte kännt något. Jag känner inte någonting alls och borde haft oont i lökarna för flera dagar sen. Men för övrigt: inget alls. Nada. Niente.

Men snälla, håll inte tummarna så hårt riktigt än. Minor har råkat brassa av förr.

• MSW

Godmorgon!

Jag har en teori om varför man (jag iaf.. ) är överkännslig mot symtom.. Ifall att det skulle ha tagit sig vill man (åter igen, jag) ha "varit med från början" på nått sätt.. Man vill inte ha missat ifall det just var den här gången det lyckades..

Hade värsta frossar dagen igår.. Började med att det stod godis framme på jobbet, och jag brukar vara hyffsat duktig på att bara ta några bitar och sen bara gå och önska att jag kunde äta fler, men rätt vad det var det slut (jag var nog den största bidragande orsaken) så sen gick jag på physialisen ist (nyttigare iofs) och sen tog jag slut på den med..
    När jag kom hem var jag jättehungrig fast jag ätit mer än vanligt och under kvällen var jag sugen på allt, och vi lyckades dela en påse popcorn (och för en gång skull var det nog jag som åt mest och inte mannen.. )
    Så det vore bra om det har "tagit" så kan jag juh skylla på det..

Well Well, hoppas viljestyrkan är back in business idag!

• MSW

Hemskt vad lugnt här var idag!!

Jaja, sitter och roar mig med månadens räkningar istället då...

• Zozo

Hmmm... min tant var iaf jättekonstig den här gangen.. Hon brakade av pa högsta växel (typ Niagarafall) meddetsamma, tva dagar för tidigt. Och nu är hon nästan väck.. jättekonstigt, för jag brukar ha ett par mesdagar i början när hon inte riktigt kommer igang, innan Niagarafallet kommer.. Jaja, ibland ska man inte fraga sig för mycket...

• MSW

Äntligen någon mer som har vaknat..

Zozo, vad konstigt att hon beter sig så skumt.. *Viskar* Kan det då inte eventuellt vara något annat än en vanlig tantuschling..?

• Zozo

MSW.. Nja, Niagarafall kan det vâl inte direkt vara om det skulle vara ngt trevligare pa gang. Jag funderade dâremot pa om det kunde vara sa att det "tagit sig" men gatt at skogen sas..? Fast det är väl att överanalysera det hela...

• MSW

Ja man vet juh aldrig.. Överanalyserar gör vi juh hela tiden här i tråden, så det är helt okey att göra det också..

• Liten med Mindre

God förmiddag!

Hemmafrun rapporterar allt lugnt - förutom i magen. Mindre bökar runt som sjutton idag med. Liiite obekvämt blir det allt. Och det känns som att magen sticker ut flera meter från kroppen...

Det var skönt med en "lugn" dag igår, började packa väska, pluggade lite, läste bok, handlade i centrum och gjorde som Mugglan - kokade kola. Tror dock att mina blev bra, i alla fall när de kommer från kylen. GODA hur som helst. För ovanlighetens skull har jag ingen riktig längtan efter annat godis som tryfflar och knäck. Fast jag tullar förstås av sockerkakan i frysen efter frukost varje dag. *rodnar*

Just det - jag monterade även ihop vår pepparkaksvagga och garnerade den. Ska se om jag kan ordna en bild så småningom *stolt*, den ska väl i alla fall bli årets E-julkort till de som inte kom med i pappersvändan.

Angående spinning - måste nog erkänna att jag pratade endel när jag höll mindspinningpass. Men, mestadels i termer av känslor och visualiseringar. Om någon babblar på om annat, sjunger med och inte låter micken vara minsta lilla tycker jag inte de kan kalla det "mind". Och - schlager kan vara kul att träna till ibland. Men för egen del måste det till något "råare" eller mer elektroniskt när det är dags att ta i.

Ska nog ägna mig åt dagens aktiviteter en stund nu. Plugga lite, lämna tillbaka en julklapp som jag fick veta att någon annan köpt först, julfest med jobbet, promenera i solen (om den nu orkar över hustaken).

• Nattson

Liten, det låter som om du har det ganska bra även fast magen är stor! Hoppas att du får en prommenad i solen!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag