• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Liten - I promise du var helt ok under passen. Den här damen snackade, skrek, tjoade och sjöng i ett. Maken tittade på mig och efteråt undrade han om hon var galen. Han förstod ju inte att hon t o m sa att hon var det! Går inte tillbaka till det passet igen.

Gällande schlager så kan någon bit ibland vara ok men inte som "finallåt" då man vill köra järnet. Speciellt inte på ett dancepass. Som sagt, helt och hållet min åsikt.

Och så var det kola. Jag gjorde min för typ 10 dagar sedan så tjejerna som var hemma hos mig i förra veckan fick provsmaka och jag tror den fick med berömt godkänt. Har gjort en rejäl satts då de ska exporteras till Frankrike. Makens moster älskar mina kola.

• Mrs  B

God middag i tråden!!!!

Är genomförkyld och har sovit ruskigt illa i natt så snart ska jag bädda ner mig i soffan, titta tv och vila upp mig.

Har varit hos BM och "besiktat" mig och allt ser bra ut. Bra värden och jag har gått upp 1 kg till. Bebisen verkar må bra och vikten uppskattas till mellan 3,5 och 4 kg och det var skönt att höra för då har inte lillkillen tagit skada av att jag har varit "sjuk" så mycket.
    Huvudet är rörligt, men fixerat, (vanligt för omföderskor), så går vattnet nu måste vi åka till BB i illfart för då kan det gå FORT men det kan även bli besvärligt med navelsträngen sa BM.
    Får man bara värkar var det ingen fara.

Har även hunnit äta lite lunch. Var busig och köpte hem bakad potatis från stan och det var sååååååå gooottttt!
    Har verkligen fått smak igen för mat och det känns skönt. Nu kommer man nog att orka med förlossningen utan problem eftersom man har energi i kroppen igen.

• viktualia

Ujuj!

Vickans speeedjobbande har just reslutat och en rätt nöjd chef tog just emot en rapport som en ännu mer nöjd Vickan lämnade ifrån sig.

Nu är det bara några minuter kvar tills jag ska ta bussen iväg till intervju nummmer två. Får nog varva ner lite med BT-surfande... *pirr i magen*

• Victory

Lycka till Vickan!!!

SJälv har jag klarat av den viktiga deadlinen innan jul så nu är det bara lugna gatan fram till jullovet. Men det är faktistk lite trist, jag vet inte vad jag ska ta itu med. Borde städa men det är ju så trååååkigt. Dessutom vankas julmiddag ikväll så jag sitter mest och väntar på att tiden ska gå!

Kola har jag också kokat! Den brukar alltid bli för hård men nu lyckades jag bra så den blev alldeles lagom! Lite annat julgodis har jag också hunnit med. Dock är jag inte alls godissugen utan jag längtar mer efter julmaten. Vilket kön är det då på barnet, ni som har koll på cravings-teorin?

• Mrs  B

Har just avverkat 2 timmar med Sex in the City. Börjar nog bli beroende igen. Men tyckte att jag behövde det idag eftersom jag är förkyld och nerbäddad i soffan.
    Tyvärr slank det ner lite glass, choklad och salta pinnar också.....

Det är verkligen farligt att gå hemma själv. Hade ju kalas i helgen och då blev det lite över som "måstes" äta upp. Eller?????

Om en timme hämtar jag sonen och då blir det inget mer småätande eftersom jag inte tillåter att han småäter. Tänk om man hade sån pli på sig själv också. Min karraktär är verkligen usel just nu!

• Mrs  B

Lycka till Vickan!!!!!!!!!!!!

Håller tummarna för att det ska gå bra!

• Telemarkgrrl

Mrs B, efter din magsjukehöst behöver du nog inte oroa dig för lite glass, choklad och salta pinnar.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag