• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Pirr, jag skulle nog försöka nämna det i förbigående för tjejen som kan ha lite jobbigt med det. Om det nu är känsligt och det gällde mig så skulle jag nog vilja bli förvarnad.

• pirr!

Tack, för råden!
    Behöver ändå ringa den ena tjejen, så kanske nämner jag det då- helt odramatiskt!

Jag började med mammabyxor någon gång i v 13-14 tror jag. DEt var framförallt pga mitt illamående. Allt som satt åt gjorde det bara värre (inklusive BH).. DEt berodde alltså inte så mycket på viktuppgången och den (då) nästan obefintliga magen!
    Har en kompis som aldrig skaffade sig mammabyxor. Hon fortsatte ha sina low-cut jeans (knäppta) hela graviditeten! Lite extremt dock.. Tror hon gick upp mindre än vad jag gjort nu i v 26 på hela graviditeten.

• Nattson

Junilejon, japp jag använder mamma byxor. Har redan gått upp 4kg... så de vanliga byxorna går inte igen längre. Går in i v11 idag.

Lappis det låter som stört omöjligt att ha mind pass om instruktören pratar hela tiden. Om jag fick välja, så lite snack som möjligt och bra musik, gärna techno under spinningen och funk undet pump passen!

• Zozo

Pirr.. Hmm har haft liknande sits.. Makens och min respektive "bästis" var tidigare tillsammans under lang tid. De gjorde slut under stort buller och bang; hon är numera gift och har barn. Han blev tillsammans med en ex-kollega till mig under var första bröllopsceremoni och det var DEN tjejen som blev jobbig pa sjâlva bröllopsfesten.. Hon kunde liksom inte hantera att hans ex var där och att det var slut mellan dem (Fastän exet var där med sin make och nyfödda bebis.. Det var liksom 5 ar sedan det tog slut..)

• BrudSommar2006

Nej men blev det tråddejt i alla fall och jag missade den. Typiskt men jag får skylla mig själv, jag visste ju att den var på gång men trodde sedan att det inte skulle bli av.

Liten, håller er kyl fortfarande på och stökar, hoppas att ni får ordning på den innan den lilla bestämmer sig för att titta ut. Jag säger den lillA eftersom jag tror att det blir en tjej, vad snopen jag kommer att bli om det blir en kille! Kanske en till liten stjärngosse fast det kanske är för sent för det redan? Resten av tåget har väl lussat färdigt redan. Dags för en liten tomtenisse kanske.

Trist att det är förkylningar på gång, jag och maken var förkylda för någon månad sedan men Iris verkade klara sig hyfsat lustigt nog. Jag blev i och för sig inte hälften så sjuk som maken och det brukar alltid vara tvärtom annars så det är kanske något med hormoner och ökat immunförsvar i samband med amning som gör det trost allt.

Jag började med mammabyxor jättetidigt eftersom jag mådde så illa att jag inte stod ut med att något satt åt om magen förresten.

Jag gillar för övrigt schlager! Törs nästan inte skriva det här men, men.

• muggles

Izzie: köp Jodopax (el likn) på Apoteket och gurgla flera ggr per dag. Funkar bäst om man gör det så fort man känner minsta halsont, har det gått en tid så funkar det inte lika bra. Och det funkar bara på bakterier, inte på virus... (Men halsont är väl ofta bakterier?)

MrsB: jag har bara försökt 2 ggr, tänkte försöka 3 ggn idag med potatis. Näe, mata ersättning med mugg har vi gett upp för länge sedan. När man ger mängder på 100-150 ml så funkar inte amningskopp, allt åker ju utanför.

• muggles

Sept: ja det här känner jag igen: "mina bröst inte passar mina barn som har ganska små munnar". Så var det för mig i början. Men det ordnade till sig när Moa växte sig större och såå ont som hon hade, hade inte jag. Men mitt stora problem är att jag haft för lite mjölk, det är ju därför Moa inte vill amma längre. Hon tycker väl det är för mkt ansträngning för det lilla man får

• Nattson

BS, jag kan också gilla vissa schlager låtar men inte när jag ska träna...

• Piggelin1

hej i tråden!

Bara några snabba kommentarer:

Tinga - jag håller också på att läsa Snabba Cash av Jens Lapidus just nu! Inte kommit så jättelångt, men den är bra (dock stundtals nästan väl otäck/brutal för lättskrämda mig...) .
    Vad GOTT med gourmetmiddag - lova att rapportera menyn senare när du är tillbaka igen! På tal om mat så lagade mannen libanesiskt häromdagen - yummie! Blev en hel del över dessutom, så det blir dagens lunch. Har nog bara lagat lunch typ en gång sen Amanda föddes - mannen ser till att det finns mat för mig att värma snabbt i micron. Han är verkligen en klippa!!

MrsB - bra artikel i DN, kände igen mig MKT! Mina tårar har bokstavligen sprutat flera ggr ism amningen, men nu känns det som att det verkat ordna till sig hyfsat, vilket känns otroligt skönt. Ska spara länken & läsa kommande artiklar med (för det sa du väl att det skulle komma?).

Pirr - det beror så himla mkt på folks personlighet om man ska "förvarna" om en sån här sak eller ej. Rent spontant så tycker jag att man som hyfsat vuxen & sansad person ska kunna ta detta, speciellt som det är flera år sen. Ok, kanske inte superkul, men typ försöka strunta i det. Men sen finns det ju personer som det inet blir lika enkelt med. Har två tjejkompisar som "gjorde slut" för drygt ett år sen & om jag ordnar tjejmiddag eller drar igång en AW där båda blir bjudna, då har den ena hittills alltid tackat nej. Bla vår nyårsfest förra året (stor fest). Trist, men jag försökte se det som att det var deras/hennes förlust.

Oj, nu är det ngn som är hungrig, måste lämna. Kram på er!

• Mrs  B

Muggles
    Tänkte mer på pipmugg än amningskopp.

När jag började med smakportioner så blandade jag det med tillägget, funkade bra!
    Sonen har inte matvägrat förrän det sista året.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag