• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

Alltså: jag har ätit vitaminpillren ca 30 sekunder efter sista grötskeden.... men inser att jag kanske får äta den mitt under måltiden... min mage är ju dessutom berömd för att vara vidrig, så det här kanske var en onödig utmaning... får se hur länge jag står ut med pillren...

• Lapinette

Nattson - antiklimax är när en instruktör sätter på värsta schlagerdängan (skithurtig låt som tar död på allt) när man ska köra typ de sista 4 gångerna på ett pass. Då kan jag bli så sur att jag nästan går ut . Fast ikväll så vet jag att han aldrig skulle göra något sådant utan spelar superbra musik rakt igenom (funk).

• Mrs  B

MSW
    Har faktiskt inte varit förkyld i höst, peppar peppar, bara magbesvär men det har ju räckt på långa vägar.
    Nu har näsan börjat rinna, så vi får väl se var detta tar vägen.

Lappis
    Älskar också att dansa till musik. Men tyvärr finns det inte mycket att välja på i en sån här liten stad som jag bor utanför.
    Började dansa gammeldans när jag började skolan, sen blev det jazzdans på högstadiet, olika dans/aerobicspass på gymnasiet och nu senast innan sonen föddes Linedance.
    Föreslog för maken att vi skulle lära oss salsa, rumba och andra latinodanser (Let´s dance inspirerad????), men det var han lite tveksam till. Han har noll taktkänsla och gillar inte alls att dansa (i vare sig inte nykter).
    Tur för honom så kan man inte lära sig de här danserna här omkring heller, kanske DVD/VHS?????

• Telemarkgrrl

Vickan, om det är bara folsyran du vill åt så finns det tabletter med bara folsyra. Men det måste verkligen vara en sjusärdeles taskig mage du har!

• viktualia

Telestubben - egentligen är det nog järnet jag vill åt.. men ehum... jag får se om äta mitt i måltiden funkar... annars struntar jag nog i de däringa tabletterna... får väl lägga ännu mer krut på vettigt sammansatt kost istället... Tyckte mest att det var smidigt med en "allt i ett"-tablett... och japp... min mage är av det hopplösa slaget..

• Zozo

Vickan: jag kânner inte till just de där tabletterna, men som jag nämnde förut nagon gang sa är jag extremkänslig mot de vanliga järntabletterna, men det finns en mildare sort som iaf min mage klarar. Jag kan fraga mamma efter namnet, minns inte själv. Men det är da rena järntabletter och det var kanske inte det du var ute efter?

• MSW

Jag äter juh rena järntabletter (eller jag SKA göra, men försöka äta det iaf runt mens) men de har jag(=magen) tålt sämre och sämre juh längre jag ätit dom.. Konstigt.. Borde väl ta upp det med fabror doktorn nästa gång vi ses, men nu försöker jag juh med äta vitamin tabletter och där är åtminstone lite järn i dem.. Och de har jag ännu så länge inte haft några problem med... *peppar peppar*

• viktualia

Zozo - jaaaa just det! känner igen det när du säger det... det var nåt hälsokostpreparat som du tipsade om!

Och MSW - att bara äta dem kring mens är ju en variant förstås.. det är ju då behovet av extra järn är som störst...

jag tror att jag lägger ner de där tabletterna i väntan på nästa OS eller så... hm....

• pirr!

Ett litet inlägg i pillerdebatten..
    Jag tar hemofer järntabletter och de har funkat helt ok! Har tidigare varit blodgivare och de tabletterna man får där blir ju vem som helst dålig av- usch! Hemofer finns också med tillsatt folsyra.

Vad mysigt med tråddejt! Kul att ni blev så många!

• Zozo

Vickan.. neh inte hälsokost just, men en annan sorts järntabletter som jag fick utskrivet (Hmmm.. eller, nej fick dem pa blodgivarcentralen faktiskt)

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag