• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Lappis det håller jag med om! Verkligen antiklimax... Jag blundar oftast när jag cyklar och försöker tänka på en annan låt när det händer. Min man blir blir tok sur på schlager ha ha

• Lapinette

Telis - eftersom du är uppkopplad här så kör jag direkt live på BT istället för mail. Har kollat in lunchmenyn där vi ska träffas idag och den såg inte så skoj ut men vi kan väl mötas utanför i alla fall och sen ta någon annat ställe bredvid? Eller har du något annat förslag?

• pirr!

Jag har ett litet bekymmer jag skulle behöva lite råd kring. Jag ska ha tjejmiddag senare i veckan och ska "förena" mina två tjejgäng. De flesta har träffats tidigare, men sen är det två som inte har träffats och de har dessutom en man gemensamt.. Oj, det lät värre än det är.. Alltså: Den ena tjejen hade ett förhållande med en kille för flera år sedan och han gjorde slut och är numer gift men den andra tjejen. Inget dubbelspel, men vet att det framför allt är känsligt för den tjejen som numer är gift med honom.. Den tjejen som blev dumpad är lyckligt gift sedan ett par år och väldigt okomplicerad som person.
    Till min fråga. Ska jag förvarna dem eller ska jag lita på att de båda lämnat detta bakom sig? Vill ju inte göra en höna av en fjäder i onödan.

Svammel svammel. Vet inte om ni förstod..

• Lapinette

Nattson - på spinningpass hatar jag när tränaren snackar sönder låtarna. Jag och maken var på ett helt otroligt galet pass för några helger sedan. Instruktören var verkligen galen och hon sa det själv flera gånger under passet. Helkonstig musik och så sjöng och pratade hon konstant fast hon påpekade att det var lite "mindcykling" och ville att vi skulle få. Hur i helsicke trodde hon att vi skulle kunna koncentrera oss och typ "meditativt" cykla när hon babblade i ett?

• Izzie

Usch, idag är jag supergnällig! Fick ont i halsen igår och har under natten varit uppe varannan timme. Känner mig risig och så här vill man ju inte må med BF i övermorgon...
    Till saken hör att mannen varit dålig sedan i torsdags, men eftersom jag inte haft några symptom så trodde jag att jag skulle slippa. Trist! Någon som har några bra ont i halsen-tips?
    kramar

• pirr!

Vad kul att träna med maken! Spinning skulle nog kunna funka för oss och styrketräning har vi testat och det funkar, men i övrigt är vi för ojämna. Han är extrem och jag rätt medelmåttig (trots mitt yrkesval)..

• Izzie

Pirr - jag skulle nog låta bli att nämna något. Om du tar upp det innan, kanske det blir en grej av något som aldrig annars skulle bli det?

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2007-12-18 10:54:50 följande:
    Telis - eftersom du är uppkopplad här så kör jag direkt live på BT istället för mail. Har kollat in lunchmenyn där vi ska träffas idag och den såg inte så skoj ut men vi kan väl mötas utanför i alla fall och sen ta någon annat ställe bredvid? Eller har du något annat förslag?
    Lappis, nej, jag har dålig koll så vi ses utanför och ser vad vi hittar. Nåt ska det väl finnas.
  • viktualia

Pirr - Jag skulle nog maila hela skaran och hälsa extra välkommen och se till att allas mailadresser syntes tydligt. Tror att det är bra om alla vet vilka "medgäster" de har att förvänta sig, men jag tycker samtidigt inte att du ska göra någon jättestor grej av det hela. Se bara till att alla i förväg vet vilka som kommer!

• junilejon

Nattson använder du redan mammakläder? Vilken vecka är du i?
    Jag går in i 3 månaden snart är i vecka 12 nu och jag har gått upp 1 kilo och fått en liten liten bula bara!! Vindruvan verkar inte vilja växa

Pirr,jag hade nog förväntat mig att dem lagt det bakom sig,det verkar ju vara några år sen det hände och båda är ju gifta nu! Skulle någon av dem ha ont av att vara i samma rum som den andra så tycker jag att det är löjligt och den som har problem...inte ditt problem!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag