• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

Tjohooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag fick jobbet!! och FETINGLÖNEN!!! ujuj! Blir rik på kuppen!

*skålar i äkta champange*

Jag är bästast i hela världen idag!!! Tuddelihooooooooooo!

• viktualia

Tjohooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag fick jobbet!! och FETINGLÖNEN!!! ujuj! Blir rik på kuppen!

*skålar i äkta champange*

Jag är bästast i hela världen idag!!! Tuddelihooooooooooo!

• viktualia

ooops... det blev två meddelanden till och med.. hm.. jajaj... det ÄR en stor nyhet hihi!

• Telemarkgrrl

Lappis, vad trist med din kompis!

MSW, jag är brukar också köra med nässpray när jag är täppt men nu har jag passerat dom där 10 dagarna som man "får" använda den. Min mamma brukade alltid säga att det var så noga med dom där tio dagarna och att man sen kunde bli täppt av sprayen så jag törs inte riktigt använda den längre.

• Telemarkgrrl

Jag håller på och kokar kalvsylta! Jag är uppvuxen med det till jul och tycker att hemmagjord är fantastiskt god men jag har aldrig gjort nån själv så det är spännande.

• Mrs  B

Är nyss hemkommen från mina föräldrar och sitter här och snorar och nyser.........
    Är väldigt dålig på att använda nässpray för förkylning men funderar på att inskaffa det i morgon så jag kanske kan få sova på nätterna. Kan ju inte andas som det är nu.

Använder mycket nässpray mellan mars och augusti pga allergi så jag försöker undvika det när jag har förkylning eftersom näsan tar så mycket skada.

Telis
    Ja, jag hoppas att det inte påverkar så mycket att det slinker ner lite sötsaker nu. Har ju fått tillbaka aptiten så det är så svårt att behärska sig just nu, gravid som man är......

MSW
    Krya på dig också och hoppas att din förkylning försvinner snart liksom min. Gillar inte alls det här.
    Är Harry Potter boken (den senaste?) bra????
    Jag har önskat mig den i julklapp och ser fram emot att få sätta tänderna i den nästa vecka. Kommer antagligen att sträckläsa den om inget annat drastiskt händer.

Vickan
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Till det nya jobbet och till lönen förstås. Det måste kännas bra nu eller?
    När byter du? Och hur blir det nu med bebisverkstaden?????

Mugglan
    Angående boken du läser "Dotter önskas", läste den nu i höstas och känner igen mig lite här och där. Väntar ju vår tredje pojke så visst undrar jag om vi någonsin kommer att få en flicka.....
    Jag har sparat lite saker från min uppväxt och det hade varit så kul att få en flicka så man kan ta fram de sakerna igen, få köpa tjejkläder, leka tjejlekar och så vidare.
    Ett dilemma det där med ens tankar om könet.......

• BrudSommar2006

Tjohoo, grattis Vickan!!! Men ska du verkligen "fördärva" avklarade avgiftning med att börja med piller igen nu???

• viktualia

japp jag ska börja äta piller igen.. det här med kondom var inte våran grej.. urk! tog död på sexlivet totalt!

så japp. dags att förgifta sig igen! hur länge visar sig, har provanställning ett halvår och sen får vi se...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag