• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Nattson - strongt av dig att vända andra kinden till i diskussionen med din man, men jag tycker att du har helt rätt. Fast jag undrar om din man inte också kommer att tycka det så småningom. När barnet väl är fött vill han säkert inte åka till jobbet, tror jag.

Vickan - hur känns det nu att få börja med piller igen? Lycka?

• Nattson

Pirr, jag längtar också bara hem idag! Min tajming brukar också vara usel, men jag har lärt mig under de 5år vi varit tillsammans att det inte kommer något vettigt ut av det hela om jag är för trött och bara blir ledsen istället för att komma med något konstruktivt. Sen har jag ett jäkla hett humör och det är helt enkelt bäst att tygla när man är trött. Men ibland är det svårt.

Lappis, ingen arbets lust här heller. Men vi har fått en massa choklad här på jobbet så jag stoppar i mig lite då och då och det hjälper lite. Nästan som en muta ha ha jobba lite till så får du en chokladbit. ha ha

• Victory

Brudsommar: Ja, då kanske det är en kille då! Illamåendet gick ju över ganska snabbt.

Grattis till jobbet, Vickan!!!

God jul och gott nytt år till dig också, Cicci! Och Lappis och alla andra också förstås!

nattson: Vad tråkigt att det blev en dispyt kring pappaledigheten. Man kan ju tycka att han borde vilja vara hemma den första tiden med barnet. Men det kanske ger sig, det är ju ett tag kvar till dess.

Håller med pirr! Vill bara hem, har ingen arbetslust alls. Men det är inte så roligt att komma hem heller för jag blir illamående av våran källare (!). Jo, för den är så stökig och luktar illa.

• Victory

Vi har också mängder av choklad på jobbet och jag är inte ett dugg sugen! Vad har hänt med mitt sötbegär?! Javisstja - graviditeten!

• Lapinette

Jag frågade min make igår om han vill ta ut pappaledighet. Han undrade då hur länge och satt sedan (på bion) och funderade på detta så ämnet dök även upp efteråt. Han är säker på att han kommer att få sparken (även om det inte är lagligt) om han tar ut pappaledighet. Så helt plötsligt såg han det som en eventuell möjlighet att få typ 1 års avgångsvederlag....Nåja, vi får se när och om den dagen kommer.

• Victory

Nattson: Nu har jag också kollat in era bröllopsbilder och kan bara hålla med om att ni var jättefina. Vilken vacker klänning! Helt i min smak!

• Nattson

Tinga, tror också att han kommer att ändra åsikt när det väl är dags. Men ibland blir jag så trött på att tanken inte är snabbare än talet när det gäller honom.

• viktualia

Nattson - min man har gått från att säga som din, till att tänka efter och inse att det är en orimlig inställning. Det finns hopp!!! Lovar!

Ett sätt att väcka honom har varit att peka på hans kollegor som fått barn och varit föräldrarlediga kortare eller längre perioder. Sakta men säkert har han fattat att de faktiskt kommer tillbaka och bidrar på ett vettigt sätt "trots" att de fått barn. Min hårda inställning var att jag VÄGRADE diskutera p-pillerslut förrän han hade ändrat inställning, har han valt att leva med en feminist som vill göra lika mycket karriär som han - tjaaa då får han stå sitt kast.. *skrattar* - även om jag verkligen menar allvar!

• Nattson

Vickan, det låter lovande! Bra att du stod på dig!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag