• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

ha ha Nenne det där var mycket diplomatiskt av dig!

Nu ska jag ge mig av ut på stan med maken!

Kram på er!

• Telemarkgrrl

Ha det så fint, Nattson!

Jag sitter också mest och väntar på att maken ska vara klar på sitt jobb. Sen ska vi också en sväng på stan, vi ska se om vi hittar något kul sällskapsspel vi kan roa oss med i jul och sen äta pizza & ta ett glas vin för att fira jullovet.

Pizza kanske inte låter som någon gourmetmåltid precis och jag är egentligen ingen pizza lover men jag har hittat ett ställe som har bruschettapizza, alltså en pizza (med tomat och ost) som är grillad och sen en massa hackad tomat med basilika och vitlök på och massor med ruccola och flisad parmesan. Den måste maken prova idag för den är bara hur smarrig som helst.

• Lapinette

Både jag och maken gillar pizza men det var under några år jag vägrade äta den i Sverige...efter att ha fått smak på den på Sicilien.

Ha så gott! Själv ska jag äta årets sista julbord på Gondolen ikväll.

• BrudSommar2006

Hej! Jag har inte läst ikapp än men jag skriver först eftersom man aldrig vet när Iris vaknar, vi har precis kommit innanför dörren, läsa kan jag ju göra sedan när det är dags att amma i värsta fall. Vickan, jag tycker att piller är bättre än spiral helt klart, verkar jobbigt att behöva beställa tid för insättning och uttagning och så vidare. Fast bäst tycker jag att din makes idé är!

Hoppas att det gått bra med all godistillverkning och julbak som ni verkar hålla på med, här blir det ingenting sådant i år, det har varit för stressigt bara att hålla på och packa upp varje kväll, vi får komma igen nästa år.

Ska försöka få iväg e-julkorten ikväll i alla fall, det är väl det vi har kvar förutom att städa och handla mat så vi borde hinna över helgen.

Cicci, vore kul att ses igen efter helgerna, jag bryr mig men känner mig lite skyldig, när jag går in här och skriver så känner jag mig så stressad eftersom jag har så kort tid på mig så jag babblar bara på om mitt och kommenterar och skriver inte om allt annat som jag egentligen skulle vilja. Hoppas på bättring om ett par månader och ber om ursäkt till alla så länge om jag verkar lite egoistisk!

Nu har jag väl missat några men en riktigt god jul ska ni ha allihop!

MSW och Mrs B, hoppas att ni hinner bli friska till julafton.

Liten, tänkte försöka maila strax men om Iris hinner vakna så får det bli senare. Hoppas att Mindre håller sig på sin plats tills efter julhelgen i alla fall så att ni får fira i lugn och ro och ta hand om lilla pyret efter det sedan.

• BrudSommar2006

Glömde säga att jag så klart håller tummarna för er BIMare!!!

• BrudSommar2006

Pust, jag hann ikapp!

September, grattis till lyckat UL! Själva kunde vi ju inte hålla oss utan bokade 4D-UL enbart för att få reda på kön eftersom det inte gick att se på vanliga UL.

Vickan, håller på Nennes förslag!

Nu ska vi se om jag hinner skicka några mail också innan Iris vaknar.

• Vännerfan

Det blir visst ett inlägg till från mig på denna sidan året
    Väntar på att maken kommer hem efter julklappsinköpen han gör efter jobbet. Sen ska det packas. Igen. Men prinsen kräver uppmärksamhet hela tiden så det är svårt. SHit, där postade han nästan mitt inlägg...

Mindre, Du har helt rätt. Jag måste ha kokat kolan alldeles för lite, den är bara att äta smet från ett papper nu. Hade varit super om jag vetat detta med tempen. Vi har en sån termometer (Det är inte utrustningen i köket det är fel på dessvärre för det hade ju varit lätt ordnat ) Ja ja, jag kommer aldrig bli nån mästerkock, matlagning är en alldeles för oexakt vetenskap

telis, gällande spel finns ett som är i en klass för sig och det heter Roborally!!! ingen idé att jag skriver vad det går ut på för det låter inte kul, men det är det!!!!! tycker ALLA jag vet som provat!

nu får det räcka med pekfingervals, trevlig kväll alla!

• Oms

sådärja, nu har jag läst igenom allt *puh!*

Mathilda sover just nu och har så gort i omgångar hela dagen, men inte själv inte -nej idag har hon varit i sånt behov av närhet o kroppsvärme och sovit både brevid och på mig - jättemysigt när man själv vill vila men inte annars - blir smått stressad av att se allt jag vill göra i lgh men inte kan för då vaknar hon o blir sådär härligt gnälligt övertrött vilekt inte är ett alternativ om man vill ha lugn o ro...

hon är verkligen en jättesnäll tjej *dumt uttryck det där - finns väl igna dumma bebisar va?* hon äter o sover och bajsar och däremellan söker hon m blicken efter ngt intressant. hon älskar att åka barnvagn och somnar direkt när den börjar rulla (om hon inte är hungrig förstås) och hon älskar att äta... hon äter m ok regelbundenhet (var 4:e timma) även om det blir oftare några dagar i veckan (var 2:a timma) o då mest nattetid tyvärr...

nu är hon 3½ v redan och mn börjar märka av en mkt envis personlighet- hon har en styrka i rösten som fick flera andra mammor på bvc att hoppa till - hon e inte stor tjejen men skrika - det kan hon minsann!

såg att ngn pratade storlekar tidigare och måste nämna att Mathilda ff har strl 50 och vissa av dåväl byxor som bodies är tom alldeles för stora i strl 50 så det e väldigt individuellt det där m hur länge man kan ha små kläder på dem.

jag har försökt att komma ihåg allt jag ville kommentera men ack så svårt det är!!! ser att Zozo har ne kosntigt tant på besök, att Nenne,Lappis mfl hoppas på trevlig julklappar ifrån tomten och att Vickisen har fått ett nytt jobb *Wiiihhhooo!*

Vickan - grattis till jobbet - så glad för sin skull!! super bra ju!! och du börja du m pillren om du vill, jag har ju som du mått bra av att äta piller så y not? tänk på bara att det är när man börjar m piller som blodproppsrisken är som störst å håll koll på kroppen ordentligt! och nu är det ju 21 kg mindre at ha koll på - shit du e såå duktigt ju!! Mittval kvinna har jag ätit tidigare men jag blev jättehård i magen av dem så jag slutade äta dem. järnmedicinen Niferex åt jag några gånger på slutet av grav och den blev jag jättelös i magen av... så det e helt individuellt hur man mår.

Storasyster o Moppy!! - Grattis till era underverk!! välkommen på andra sidan och hoppas att allt går bra där hemma?! jobbigt m akutsnitt Moppy men du vet säkert nu att det går bra det med- allt så länge bebis mår bra!

Liten o Muggles- ang mat som ger magknip hos lilla dottern, jo en del saker vet jag av erfarenhet sen stora dottern och annat har jag läst mig till bla på FL *jo den sidan e inte helt fel ibland* och sen har jag prövat mig fram. undviker som sagt choklad, vetebröd,kolsyra, koffein,lök, gasbildande frukter o grönsaker etc och sen kompletterar jag m miniformdroppar till varje amning och semperdroppar 1ggr/dag - allt för att undvika magknipsrelaterad gråt o kolik - och peppar peppar - det fungerar!

ang förlossningsberättelsen - japp den kommer har bara inte haft tid, sitter vid datorn en del men det har varit på försäkringskassans sida mest typ och så min mail då eftersom det är där jag mest umgås m mian vänner nu i RS-virus tider

nu ska jag laga ngt att äta - är själv hemma då dottern e hos pappa och maken jobbar kväll.

GOD JUL OCH GOTT NYTT på er alla! jag kikar nog in snart igen och hoppas att alla trådisar får en skön julledighet!!

• MSW

Verkar vara BOM på gång här, såg lite brunt när jag var på toa, men vi får väl se hur det utvecklar sig..
    Igår var jag inte särskilt pigg och barnen var pigga och retsamma så frammåt eftermiddagen var jag ganska trött på deras taskiga tjat mot varandra hela tiden!!! Blev dessutom hes lagom till när jag gick hem ungefär..
    Var inte ett dugg upplagd för glöggkväll, och var trött och frusen hela kvällen, men vi hade jättetrevligt, var till och med ute och åt på asienrestaurang!
    Men idag känns förkyldningen mycket bättre, känns bra när vi om ett par timmar ska ha gäster (bla en 3åring och en kille som precis fyllt ett och en som fyller 1 i januari) *mysigt*!!

Ha det!

Roligt att Oms hör av sig också..

• MSW

Och september, skönt att ni ÄNTLIGEN kan börja ta graviditeten på allvar.. Är ni verkligen värda!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag