• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Telis- verkar vara du och jag som jobbar idag. skulle också gärna vara hemma och fortsätta slappa! Lycka till med det besvärliga mailet du behövde få iväg!

Nattson- krya på dej!

• BrudSommar2006

Hallå Liten, var är du, är du med oss fortfarande? Håller sig Mindre på mattan över nyår tror du?

Nattson, låter som att du haft en bra jul, hoppas att huvudvärken försvinner nu bara.

Vi har äntligen kommit iväg och beställt nya sängar, två 105 cm eftersom vi insett att det blir väl trångt med barn som kanske kommer krypandes upp i sängen i många år framöver och så hunden som redan har sin plats inmutad... Hoppas nu bara att det blir så bra som det kändes i affären, lägger man över 70 000 kr på en säng så hoppas man ju slippa byta i en hast igen som vi fått göra med de här värdelösa Ikea-sängarna som vi bara haft i ett par år. Det är ju jobbigt att hålla på och byta säng också och få iväg de gamla. Sedan var vi och tittade på plasma-tv också men det blev ingen innan vi hittat tv-bänk. Fast nu tror jag att jag har spanat in en på Mio som jag gillar.

• Piggelin1

God fortsättning, alla trådisar!
    Låter som om alla haft en bra jul!

Pirr - håller med - vi har spenderat en hel del tid i Götet över julen, vilket skitväder Fast på juldagen då vi var ute & traskade en sväng (vi & typ en massa andra föräldrar med barnvagn, kanske några som rastade hundar också ), då var det faktist uppehåll! Alltid ngt!

Vi har också haft en bra jul - var nere hos mina föräldrar på julafton (en knapp timmes bilväg söderut) tillsammans med syrran m familj samt ena brorsan m familj. Mysig dag, men JÖSSES vad trött jag var när vi kom hem på kvällen. Lite inarbetningtsperiod att vänja sig vid att vi är tre i familjen numera Plus att alla i min familj är tjötiga i kubik (Sweet - tänk dig mig & ett gäng till som tjötar MINST lika mkt!!!). På juldagen sov vi läääänge & hade sen julklappsöppning i sängen med de klappar som vi hade fått innan & inte tog med till föräldrarna. Mysigt! På em kom min bror med familj förbi på lite spontanfika, gott att hinna prata lite mera när man inte är så många. De bor ju utomlands, så vi ses inte så ofta.
    Igår blev det ytterligare lite familjeliv, mina föräldrar plus syrran & Co kom hit på brunch. Kul em, men om igen märkte jag det där med att man inte är riktigt van vid att vi är tre & att Amanda är den som sätter agendan Men för varje gång så blir man ju tryggare i den nya rollen, vilket känns skönt! Tog en låååång promenad efter att de åkt sen. Gött!
    Jösses, vad detaljerad jag är nu inser jag - jaja, ni får scrolla om jag tråkar ut er

Annars så verkar Amanda helt klart vara inne i en sån där utvecklingsperiod - igår kväll skrek hon mer eller mindre oavbrutet i ca sex timmar... Ett bad lyckades lugna henne en stund & så några amningstillfällen, men annars var hon otröstlig. Vid midnatt lade mannen henne i vagnen & drog över en tröskel, då somnade hon till slut. Stackarn var väl helt utmattad... Liksom hennes föräldrar... STACKARS de som får barn med kolik, måste vara hur jobbigt som helst med bebisar som skriker konstant, timma efter timma...

• Piggelin1

Storasyrran,
    TACK för att du delade med dig!! Nu fick jag dåligt samvete i kubik, som fortfarande inte skrivit min story Hmm, detta börjar likna mer & mer min USA-berättelse i resetråden som tog flera månader att få ihop! Ooops!

Muggles - jag håller med Telis!! Jag tror faktist att jag i egenskap av medlem i Imperfekta MammaKlubben snart måste ifrågasätta ditt medlemsskap Måste nog kika närmare på stadgarna & se vad de säger...! Skärpning

• Piggelin1

Pirr - vad roligt att du känt av bebisen!!! Häftigt! Ser fram emot en fika så småningom, så att vi får se din mage! Jobbar du fortfarande den 18 januari? Tinga med make kommer ju till Gbg för KUB då. Har iofs ett svagt minne att du redan sagt att du inte kan då, men OM... så hade det varit jätteroligt!

Sweet - kul att kikade förbi! Ta det lugnt - stressa nu inte för mkt. Förstår dilemmat, å ena sidan trött av graviditeten, å´ andra sidan vill man självklart hinna träffa så många som möjligt när du är i Sverige!

...och jag undrar, precis som Pirr, hur var reaktionerna hos era respektive familjer nu när ni berättade NYHETEN?!

• Piggelin1

...nu har jag visst tråden alldeles för mig själv Är månne alla ute & shoppar i mellandagsrean?!

Ville bara önska LITEN ett STORT lycka till om det händer ngt nu de närmaste dagarna!!! Kraam på dig!

• viktualia

Piggelin - nääe!! jag är här och läser alla viktiga inlägg i väntan på nästa programpunkt! Har semester till 7/1 och ägnar just nu tiden åt att försöka träffa "alla" här hemma i min hemstad!

• pirr!

Piggelin- låter jobbigt med en 6h skrik-seans! Huh, blir nästan lite nervös nu..
    Är imponerad av ert julschema! förstår att det tar på krafterna! Hur gammal är Amanda nu?

Viktualia- skönt med långledigt!

• Izzie

Hej svejs!

Här är det fortfarande trögt på bebisfronten. Det kändes både på julafton och juldagen som det skulle dra igång på allvar, men det mattades av innan något spännande hann hända. Igår var det lugnt. Nu har jag börjat märka av ökade flytningar med lite lite blodspår i (gud, det här är verkligen det enda stället jag skulle få för mig att berätta något sånt ), så kanske börjar det dra ihop sig?

På sätt och vis skönt att undvika juldagarna iallfall.

Trist att det inte dykt upp några julklappar i form av plus i tråden. Har väntat med spänning, men vi avvaktar väl fortfarande rapport från några av er va? Det var ju många som hade BIM vid den här tiden.

Kul Storasyrran att läsa din förlossningsberättelse! Det låter rätt segt som sagt, men du verkar ju klarat av det galant! Grattis återigen till din lilla kille!

Pirr - Skoj att mannen oxå fick känna av det lilla livet! Det blir ju så verkligt då. Där har ju vi som "mammor" ett stort försprång annars.

Vickan - Hoppas du hade en riktigt kul utekväll med gamla kompisar! Det är ju en kul grej med jul att får möjlighet att återse gamla kompisar! Måste vara kul att visa upp ditt nya snygga jag nu oxå?! Alltid skoj när folk inte sett en på länge...

Mugglan - Förstår att sömnbristen tar ut sin rätt ibland. Jag funkar heller inget vidare när jag inte fått sova. Skönt att du fått lite mer sömn nu i veckan iallafall.

Piggelin - Låter som ni haft en riktigt mysig och social jul!

• Izzie

Telis - trist att jobba, men jag antar att du kan hålla ett lite halvlågt tempo? Ska du ut och resa senare eller vad är det du sparar semesterdagar till? Tanken på det kan ju får dig att härda ut i så fall? Kram på dig!

Sweet - Hur har det gått när du berättat? Du har säkert skrivit om det redan men det har jag missat... Alltid skoj att höra reaktionerna! Annars hoppas jag att du fått ut det mesta av din Sverige-vistelse och att du inte är alldeles slut när det är dags att åka hem igen...

Brudsommar - Oj, jag hoppas att ni kommer att sova gott i nya sängen. Det låter som en rejäl investering, men så länge man sover bra är det så klart värt pengarna.

Nattson - hoppas du bli av med migränen, det låter inget vidare. Krya på dig!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag