• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta

vi ligger ju (i) som fasen här.

• nennesjuttioåtta

nej nu måste jag ner i förrådet och leta efter våra (längd-)pjäxor som alltid lyckas gömma sig inför varje säsong. Sen MÅSTE jag börja packa. Hur ska det sluta, med alla julklappar, skidor, väskor, pjäxor... En V70 är inte stor nog åt oss båda när vi ska på långledighet.

STOR JULKRAM PÅ ER ALLIHOP!!!

• junilejon

Har varit på tråd lunch med Tinga,Sweet och MrsB på ett jätte mysigt cafe i Lund!
    Jätte kul att få en riktig människa bakom Nicken
    Det var jätte trevligt tjejer och jag ville bara säga tack tjejer

Sen vill jag önska alla en riktigt underbar jul och ett gott nytt år som blir bättre än alla andra

• viktualia

Junilejon - åå jag är avis! jag hade också velat vara med på trådlunch! Inte för att jag haft nån trist dag, utan för att det vore skoj att träffa er allihop!

Annars - min pillerfundering verkar ha lett till lite oväntade svar... jag tror mer och mer på att återgå till mina kära piller, känns välbekant och tryggt. Får väl beställa tid på mvcn och se vad nissarna där säger.

Annars igen - är det snart jul och jag har det strålande mysigt här hemma i Ua, även om halva omgivningen myskoförklarar maken och mig för att vi inte firar jul ihop i år heller!

• Oms

muggles - japp placeboeffekten är väl 100% på miniformen säger dem, oandra sidan kan ju det räska, om föräldrarna tror att det har hjälpt så har de oxå större tålamod m ett barn som skriker och lugnar på så sätt ned barnet lättare.

de andra dropparna är de sk semperdropparna. vi har de med och de sägs var riktigt bra då man tillför lactobaciller till barnets tarmflora, men... jag tycker nog att hon får mer knip av dem och tom skriker av magontet de dagar hon fått dem (man ska ge varje dag men ibland har vi glömt därav har vi märkt skillnaden) funderar på om man kan ta de om man e laktosintolerant? nu vet vi ju inte om honär det men makne och stora dottern är ju det och jag e laktoskänslig själv (kaninte dricka mjölk el youghurt eller så utan att få hemsk magknip) ska googla på det o se

Izzi o MSW - lika kul att se att ni oxå e inne o skriver Izzi hoppas du ploppar snart - jag håller tummarna!

• Frejis

God morgon!
    Vi befinner oss inte längre på svensk mark, men har inte flytt till ett mer fördelaktigt klimat utan till en av Sveriges baltiska grannar Nåja, klimatet är inte allt, det viktigaste är väl god mat och trevligt sällskap! Och jag har äntligen träffat taxen på min presentationsbild igen. En riktigt gosig kille

Viktualia - jag tror nog att du själv har det bästa svaret på pillerdilemmat. Om du tålde dem hittils är det nog bara att fortsätta. Du blir ju snabbt "avgiftad". Förresten, grattis till det nya jobbet!

September, grattis till det fina UL:et. Skönt att få bra besked.

Farbror doktor som jag träffade i torsdags ordinerade lite Pergotime som jag får pröva ett par gånger. Alla prover var ju utmärkta så vi får hoppas att det snart kommer att fungera.

Nenne, trist med tanten, att hon skall vara så envis...

Den röda faran har inte dykt upp ännu, men den riktiga BIM-dagen är först på Juldagen. Får se om hon visar sig fram till dess eller inte. Jag försöker i alla fall komma hit och avlägga en rapport oavsett resultat.

GOD JUL till alla trådisar och familjer!
    Kram/Frejis

• Mrs  B

God morgon alla!

Tack till Junilejon, Tinga och Sweet för en underbar dag i Lund och en fantastisk tråddate. Hur kul som helst att se er i verkligheten och få veta vad ni egentligen heter!
    Något jag gärna gör om när bebisen är ute........

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Victory

Hej hopp!

Går in i v 10 idag och mår fortfarande lite sådär småilla om jag inte äter och har lite dålig matlust. Dock ingen mage än. Vi får väl se efter jul- och nyårshelgerna (då bör den vara större av all mat åtminstone)

Ikväll är det lite spännande för vi ska berätta för våra föräldrar! I fredags berättade vi för svärisarna och de blev jätteglada!

Nu sticker jag snart till föräldrarna för att fira jul men vill passa på att kika in och önska alla en GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR!!!

• pirr!

Attans, Nenne! Hoppas dock fortfarande att plusset är runt knuten!
    Spännande med alla väntande bim-rapporter. Ska gå in och kolla lite då och då och fortsätta med tummarna!

Insåg åter en gång att jag nog inte fattat att vi ska ha barn.. Fick fullständig panik när jag insåg att jag bara skulle jobba i 4 fulla arbetsveckor till "men sen då..?" Så konstigt! LÄngtar ju efter det lilla livet nåt otroligt emellanåt, men är rädd för att bli rastlös i väntan på.. Kommer ju gå hemma i minst åtta veckor före BF.
    Vi har ju inte köpt någpt alls än och kanske blir det verkligare när man varit i dedär läskiga affärerna och åtminstone beställt vagn.. Är i alla fall i v 27 nu och allt är som det ska enligt BM. Borde alltså slappna av!

Trodde att man skulle slippa oron när man väl fått det efterlängtade plusset, men såå fel jag hade!

• pirr!

Frejis! TÄnk att du redan är i v. 10! Vad snabbt det går! Hoppas du snart får må bättre.

Izzie- en "liten" julklapp kanske det blir i alla fall! Lycka till!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag