• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Nenne: fan vad trist med tantjäveln! Ja nu får ni nog kolla upp vad det är som pågår (el inte pågår rättare sagt).

Piggelin: vilken bra idé! Jag vill också fika med Pirr!

StoraSyrran: usch, vilken maratonförlossning! Huga! Skönt att allt gick bra till slut och att ni har pyret att mysa med.
    Det där med magen kan rätta till sig när de är några veckor gamla, så var det med Moa iaf. Det är väl alla tarmar och bös som ska "komma i ordning".

Vi har haft en lugn jul med ganska lite folk, bla var svägerskan och svågern i Thailand. Mest synd tyckte jag om svärfar som har MS och blev sjuk på julafton (som även är hans födelsedag). Men han är en av de mest positivaste människor jag vet (tänk Cicci!) och klagar aldrig. Men det har varit mysigt ändå och jag gillar lugna jular utan alltför mkt stress.
    Moa har varit på sitt soligaste humör och charmat alla (inkl mamma och pappa ) och hon har börjat greppa allt i närheten (mitt hår bla ). Hon sover bättre på nätterna (vaknar ibland 3, ibland 5 på natten efter att ha somnat 19.30) vilket är superskönt. Maken hjälper till med en matning (ifall hon vaknar vid 3) så att jag får sova ikapp lite. Det var ett dygn här som hon sov 15h men då blev hon för pigg på natten så uppenbarligen kräver hon inte lika mkt sömn som Anna W påstår att alla bebisar behöver. Det är skönt för jag har gått och stressat upp mig för att hon sover för lite men nu kan jag släppa det.

Jag hade en sådan depperiod förra veckan - jag hade sovit för lite igen (om ni kommer ihåg så blir jag ju deppig då, jag reagerar inte alls bra på sömnbrist har jag upptäckt), och då kändes allt mörkt. Moa var superjobbig då (men nu förstår jag att hon hade en av sina utv.perioder då med tanke på allt som hon kan nu helt plötsligt). Men nu när jag fått några bra nätter så ser jag helt plötsligt allt positivt igen - det är så skönt! Vi har en sån underbar liten tjej - hon är så GLAD mestadels (utom när hon är tvärförbannad men det är sällan)!

Jag hittade en amningstråd för mig på FL där det var många med samma problem som mig - rätt skönt att läsa faktiskt. Här verkar det ju funka super för alla *men jag är inte alls bitter!*

• sweetstreet

Hej i tråden!

God fortsättning!

Tittar bara in snabbt eftersom jag nu råkar ha tillgång till bredband OCH tid att skriva....
    Har inte alls läst ikapp något utom denna sida och vill säga Grattis till Syrran!!!!!! Känns jättefint att du skrivit om din förlossning. Och det måste vara härligt att Pyret kommit ut!

Själv mår jag lite illa till och från fortfarande, men det är ingen fara. Man vänjer sig vid det med även om det kanske inte är direkt skoj...

Vill även tacka Koko, Liten och frejis för en supertrevlig lunchdejt då innan jul!!!!
    Kokosen, dina carmex kommer med posten så småningom!
    Och även Skåne-trådisarna Vårbrud, Tinga och Junilejon!!! Verkligen superkul att träffa er!!!

I övrigt tycker jag denna Sverigevistelse börjar bli rätt fullspäckad... igen. Som alltid. Jag hade ett par dagar av lugn o ro mellan alla aktiviteter innan jul. Sedan jul här nere i Skåne vilket var mysigt men ändå inte lika lugnt som jag trott. Är faktiktiskt lite trött... Jag blir förövrigt så himla trött under dagarna också nu. Vilar gärna en stund på em. Och däckar oftast rätt tidigt på kvällen.

Idag åker vill tillbaks mot Stockholm och då lär det bli ännu mer och fler som ska hinnas med. Om man nu orkar. Jag ska försöka känna efter och OM jag känner mig trött försöka att säga nej också. Men det är ju så himla svårt när man vill träffa folk också...

Men jag lär inte titta in i tråden igen förrän jag är tilllbaka over there. Min mamma har bara modem som är superlångsamt så jag kollar inte ens min mail varje dag där. Känns både frustrerande och skönt....

Kram till er alla så länge!!!!
    Och Gott Nytt År!!!

• pirr!

Muggles- skönt med en lugn jul och en glad bäbis som dessutom sover! Ser fram emot att träffa er göteborgs-trådisar med trådbäbisar när jag slutar jobba!!

Sweet- jobbigt med trötthet och illamående när man förväntas vara på topp och supersocial! Hoppas det lugnar ner sig.
    Vet att du inte är inne så mycket nu, men jag är så nyfiken på hur familjerna reagerade på nyheterna?

vi har haft en otroligt lugn och skön jul! nästan för lugn! Känner mig helt däst och har ont både här och där (säkert för att jag har rört mig otroligt lite..) däremot har vår lilla ailien hållt igång som bara den. Känns som att h*n fått muskler helt plötsligt! Man ser genom kläderna ibland och jag har vaknat på nätterna sista veckan.
    På julafton kände maken för första gången det lilla livet där inne. Kändes lite magiskt! Tror att det blev mer verkligt för honom då..

• Frejis

God morgon!
    Här har julen varit lugn och skön. Vi åkte ut på lite sightseeing på Juldagen och åt en sen jullunch på en restaurang som låg på ett ställe som kallas vinterträdgård i folkmun. Otroligt god mat och trevlig miljö mitt i vinterkylan och kalla vindar... ytterligare en anledning varför det knappt går att komma utanför dörren. Förmodligen har ni liknande väder i Göteborg, har nästan glömt bort att det kan vara så kallt.

Ska jag avlägga en BIM-rapport? Har inte fått någon mens (på dag 30, förra månaden kom hon på dag 26) och testet visar minus så förmodligen är det ingen bebis utan en otroligt långdragen och seg tant. Även hon kan bli trött av julmaten

Väntar med spänning på andra bimare hej så länge!

• BrudSommar2006

Sweet, var du uppe klockan sex i morse! Nog för att man börjar längra efter en sovmorgon, Iris vaknar ju alltid tidigt men inte ens vi var uppe så tidigt!

Maken jobbar i mellandagarna, trist, men, men.

Nenne, skönt att ni äntligen fått alla prover tagna så att ni kan få tid för provsvar nu då. Hur var det, var det inte så att ni inte riktigt lyckades pricka ÄL rätt den här omgången? Knepigt om maken jobbar borta så mycket, vi och Tinga och jag tror några fler här fick ju till det böjdagen och dagen efter och vem vet vilken av dagarna det tog egentligen. Helst skulle ni väl försöka få till det två dagar i rad runt böj för att vara säkra men det verkar ju knepigt för er ibland.

Frejis, vad konstigt, sen tant men inget plus. Hur var det nu, visste du när ÄL var den här omgången eller kan det finnas hopp än om att du testat för tidigt? Fast hur var det, var det den här omgången ni aldrig fick till det vid rätt tid?

Muggles, så där kände jag i förra föräldragruppen vad det gäller sömn, allas bebisar bara sov på nätterna på något magiskt sätt och Iris var besvärlig. Nu har jag börjat i ny föräldragrupp och här har alla problem med sömn, Iris är inte ens värst! Ja om nu det är något att stå efter egentligen, att tycka att det är skönt att andra också har problem, det är ju nästan lite elakt, usch nu skäms jag, men jag menar inte så, bara att det är skönt när man kan tipsa varandra och inte vara ensam om en sak.

Iris är ju tidigt utvecklad vad det gäller motoriken, hon satt ju väldigt tidigt. Däremot känns det som att hon är på sämre humör än alla andra bebisar men jag hoppas att hon kommer att utvecklas lite mer på den fronten också snart.

• Telemarkgrrl

Hej och god fortsättning!

Jag är tillbaka på ett tomt kontor och skulle hellre sitta hemma i soffan med julklappsböckerna, tekoppen, dom levande ljusen och göra slut på alla Aladdin-askar men men, jag behöver semesterdagarna längre fram så det är bara att gneta på idag och imorgon. Sen blir det ju långledigt igen.

Tack för rapporten, Storasyrran!! Jag är så imponerad av er allihopa som har gått igenom dom där långdragna och smärtsamma förlossningarna. Det låter så himla jobbigt men ni är ena riktiga kämpar allihopa och verkar ha klarat av det så himla bra. Respect!

Muggles, jag tror att du får begära utträde ut Imperfekta mamma-klubben. Du låter banne mig som en snudd på perfekt mamma (och högst normal med lite dippar ibland). Moa har sån tur som har fått just dig till mamma! Det är inte amningen som gör mamman, vettu!

Frejis, så retsamt om tanten bara tagit ledigt under jul. Ska hon komma så kan hon väl ändå göra det på utsatt tid.

Och så vill jag passa på att önska både Mindre och Liten lycka till! Nu kan det ju verkligen hända (ha hänt!) något när som helst, så spännande!

Och även ett lycka till till Izzie om hon har gått över tiden!

Kramar på er alla, nu måste jag återgå till att formulera ett svårt mejl som jag har försökt undvika hela förmiddagen!

• Nattson

Hej!

Vi kom hem igår efter att ha spenderat lite tid hos mina föräldrar!. Det var skönt att få komma dit och bli ompysslad! Det är som ni säger Vickan och Liten, när man kommer hem blir man på något sätt liten igen och ompysslad! Min pappa och jag har en lite knepig relation men han var riktigt trevlig under dessa dagar och har till och med kommit med namnförslag och sagt att det ska bli spännande nästa jul då vi är 7 stycken och han tycker att det ska bli spännande att se om det blir en tjej eller kille. både jag och mamma tittade på varandra av förvåning. Men det är trevligt att han är intresserad och bryr sig.

Jag skulle egentligen jobba idag men har haft migrän sedan igår och det gick inte bort inatt. Så jag ringde in och sa att jag stannar hemma idag. Ska bege mig till centrum och köpa nässpray också för jag är så jäkla förkyld. Annars är det bara bra och det är skönt att ha kommit in i v12, även om det bara är med två dagar.

Mugglan, jag fasar lite för sömnbristen. Jag blir på otroligt dåligt humör om jag inte för sova ordentligt. Gråter lätt osv. Min sambo säger att det ska bli intressant hur det ska gå med just sömnen. Jag ger en stor eloge till dig och alla andra som verkar fixa detta utan sömn osv. Även om man blir lite deppig. Det är så inspererande att läsa hur du tar dig igenom det och sedan kan se så klart på det efter och till och med säga att det var pga det och det.

Storasystern, vilken berättelse tack för att du delar med dig!

God fortsättning till er alla!!

• pirr!

Kan ge en rapport om att göteborgsvädret varit riktigt uselt under julhelgen.. regn, blåst och runt 4 grader! Värsta tänkbara enligt min mening! Solen tittade förresten fram en stund på julafon, men det var en kort stund!

Frejis- puckotant!!! Hoppas att cykeln bara är lite längre än vanligt och att ni bara testat lite för tidigt.. Att plusset ligger och "mognar"!

• pirr!

Haha, reagerade också på att Sweet var uppe i ottan! Du har ju ändå semester!!
  • Nattson

Nenne vad trist med kärringen som inte kan hålla sig borta!!! Freijs, hoppas att cykeln är lite längre bara och att ett pluss är på G.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag