• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Izzie

Hej i tråden!

Ingen bebis i sikte här inte. Skulle inte förvåna mig alls om den väljer att titta ut på julafton. Är ruggigt rastlös och uttråkad nu efter att ha varit hemma från jobbet i två veckor. Jag kände lugnet i veckan, men nu har det vänt igen. Ahhh tråkigt. Känner inte för att hitta på någonting, men det lutar år att jag ska testa ett nytt recept på muffins med chokladfudge och Leilas christmas cupcakes. Kanske lite knäck oxå...

Jag hade nog valt piller Vickan. Som sagt de funkade ju på dig, och du verkar heller inte ha brått med barnverkstaden. Eftersom mensen kom igång fort efter förra stoppet, funkar det säkert bra att köra på piller ett tag till. Jag menar, det är ju massor av människor som gör så mellan första och andra barnet och det verkar ju funka?

Vill passa på att önska er alla en RIKTIGT GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!

kramar!

• muggles

Cicci: jag har redan betalat babysimmet så jag testar men är det lika dåligt som för er så hoppar jag nog av i förtid. Men på Vänner låter det som att det ev kan vara bättre här så jag hoppas på det.

Nattson: jag hoppas verkligen att din man vill vara pappaledig de där 10 dagarna. Även om allting fungerar optimalt (typ amning, nattsömn mm) så tror jag att man behöver viss markservice; dvs ngn som lagar lunch, handlar och pysslar om en. Det är mer än man tror med en liten... Och han vet inte vad han missar om han "uteblir"...

Nenne: jag blev så nyfiken på saffranskola så jag köpte Åre choklads variant men nja! Hoppas din hemlagade är godare! Jag gillar ju saffran och jag gillar normalt sett Åre choklad men de här... det var ingen omedelbar succé tyckte jag.

Oms: oj, det låter lite komplicerat att hålla reda på alltihop som du inte får äta! Men vad bra att det funkar. När det gäller Minifom så läste jag att det inte finns några vetenskapliga bevis för att det funkar mot kolik... Däremot finns det tydligen medicin med lactobaciller i som hjälper magen hos små personer. Kanske värt att fråga efter???

Vänner och Piggelin: vad mysigt det var med fikat igår! Moa börjar bli en riktigt latte-bebis; gillar att vara på café och titta på folk (och lampor...).

Vi har haft fullt upp både tors och fre och hon hänger med överallt, det känns jättebra. På tors var vi först på jullunch med en kompis och sedan var jag på julfestlighet med jobbet (då var iofs Moa hemma med maken). Vi var på Hagabadet här i Göteborg och hade hyrt hela Romerska badet med egen relaxavdelning, pool och bastu. Fick massage och ansiktsbehandlingar i omgångar och sedan 3-rätters julinspirerad meny. Det var underbart med massage, dricka lite öl och vin och bara tjöta med jobbarkompisarna och diverse respektive. Jag hann tom sakna Moa lite grann!

Som vanligt har jag nog glömt kommentera hälften, det blir så när man inte hinner in varje dag...

God jul på er allihop och hoppas på plussitiva nyheter här efter BIM-dagarna!

• nennesjuttioåtta

muggles
    aaah jag ÄLSKAR åres saffranskkola, det är därför som jag knåpat ihop ett recept (fast min är mer kola-aktig och seg)!

MSW
    attans!!!! men it ain't over until the fat lady sings....

Izzie, håller tummarna att du slipper vänta så mycket längre till nu! En perfekt julklapp!!

Hej omsan!!!! Kul att du kikar in också! Ha en riktigt mysig jul! (Ni andra också, förstås!)

Jag har bruna spår här och ett fett minus imorse på stickan. BIM idag. Knappt ont i brösten och det kommer att bli en tuff jul, eftersom jag redan nu är uppretad på att min mans familj och syskon förmodligen kommer att snudda vid ämnet. Risken är ju att jag hugger så hårt tillbaka att det inte blir kul för någon och det är ju dumt om det händer på julafton. NORÈÈÈÈÈÈÈÈN!!!! Somebody save me!!!!
    Vi ska åka dit idag men jag har inte ens orkat börja packa. TRÅKIGT!!! Längtar bara tills den här julen är över så att vi får komma till sjukhuset och kolla vidare vad faan det är för fel på mig.

• nennesjuttioåtta

å andra sidan är det liiiiiite lite lite skönt att det inte var ett plus för hur skulle jag kunnat dölja det när det ska drickas surt vin och snaps och öl hemma hos makens familj hela julen? Å jag vill absolut INTE att de ska få veta det före någon annan (typ MIN familj). Därför har jag inte ens köpt fler tester ifall att tanten inte kommer. Apoteket lär väl inte öppna förrän i mellandagarna och då har vi redan left the building. *skrattar lite elakt*

Nåja, man får ju lädjas åt det lilla....

• nennesjuttioåtta

fast hur vanligt är det att man går flera dagar över BIM innan det visar något plus???
    Jag som vaknade otåligt vid 4 imorse och tänkte att jag kan ju inte gå och kissa före 7 i alla fall för man vill ju ha sovmorogn också... PUCK! Jag var nästan helt övertygad om att det var mi tur nu!

• Lapinette

Trist Nenne, trodde det var julafton som var BIM?! I sådana fall så testade du nog för tidigt. Själv känner jag nada så jag är som vanligt inställd på tantankomst i mellandagarna.

• nennesjuttioåtta

Håller i alla fall tummarna för resten av BIM-ligan!!!!!!

En annan aktuell grej som jag funderat på så här i juletid. Hur blev egentligen Maria på smällen? Insemination eller?? Funkade det på första försöket?!?! Ja, det där kunde väl Gud styra över iofs. Turgubben.

• Lapinette

nenne - hon var väl även oskuld?

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    nja, det är dag 31 idag så jag tror inte det var för tidigt. Har nog inte tänkt på att det stått ett annat datum i listan...
    Oavsett vad du känner och inte så önskar jag dig en efterlängtad överraskning i mellandagarna!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2007-12-22 12:53:36 följande:
    nenne - hon var väl även oskuld?
    jaaa, precis! Om de kunde utföra såna mirakel för 2000 år sen så borde vi väl ha kommit längre idag...?
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag