Cicci: jag har redan betalat babysimmet så jag testar men är det lika dåligt som för er så hoppar jag nog av i förtid. Men på Vänner låter det som att det ev kan vara bättre här så jag hoppas på det.
Nattson: jag hoppas verkligen att din man vill vara pappaledig de där 10 dagarna. Även om allting fungerar optimalt (typ amning, nattsömn mm) så tror jag att man behöver viss markservice; dvs ngn som lagar lunch, handlar och pysslar om en. Det är mer än man tror med en liten... Och han vet inte vad han missar om han "uteblir"...
Nenne: jag blev så nyfiken på saffranskola så jag köpte Åre choklads variant men nja! Hoppas din hemlagade är godare! Jag gillar ju saffran och jag gillar normalt sett Åre choklad men de här... det var ingen omedelbar succé tyckte jag.
Oms: oj, det låter lite komplicerat att hålla reda på alltihop som du inte får äta! Men vad bra att det funkar. När det gäller Minifom så läste jag att det inte finns några vetenskapliga bevis för att det funkar mot kolik... Däremot finns det tydligen medicin med lactobaciller i som hjälper magen hos små personer. Kanske värt att fråga efter???
Vänner och Piggelin: vad mysigt det var med fikat igår! Moa börjar bli en riktigt latte-bebis; gillar att vara på café och titta på folk (och lampor...).
Vi har haft fullt upp både tors och fre och hon hänger med överallt, det känns jättebra. På tors var vi först på jullunch med en kompis och sedan var jag på julfestlighet med jobbet (då var iofs Moa hemma med maken). Vi var på Hagabadet här i Göteborg och hade hyrt hela Romerska badet med egen relaxavdelning, pool och bastu. Fick massage och ansiktsbehandlingar i omgångar och sedan 3-rätters julinspirerad meny. Det var underbart med massage, dricka lite öl och vin och bara tjöta med jobbarkompisarna och diverse respektive. Jag hann tom sakna Moa lite grann!
Som vanligt har jag nog glömt kommentera hälften, det blir så när man inte hinner in varje dag...
God jul på er allihop och hoppas på plussitiva nyheter här efter BIM-dagarna!