• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Morning ladies,

Känner att det passar bra med en BIM-lista.

BIMLISTA
    Frejis, 24 december ? ?vägrar? ha sex vi ÄL men har ändå alla symptom man kan ha.
    MSW, 24 december ? har en massa symptom som alla går att förklara bort. Välkommen till klubben!!
    Nenne, 24 december ? har en kortare stubin än en vinterbadande penis. Kan det vara ett tecken på graviditet?
    Lapinette, 26-27 december, fick magknip igår. Kan det bero på att jeansen sitter för tajt, all tårta jag ätit eller är det ett tecken?! Nej, högst troligt kommer tanten i mellandagarna *suck*.

Annars satt jag ute på ett supermysigt ställe i centrala Stockholm igår med några väninnor. Åt lite tapas och drack gott vin.

• MSW

Telis: Det blir väl ett par olika efterrätter iaf, mjölkchockladpannacotta kommer nog bli en av sakerna, sen får vi väl så hur mycket ork och fntasi vi har till att hitta på fler Hemmagjord glass har jag med funderat på, är juh lätt att göra innan och sedan bara ta upp tills det är dags för efterrätten, och är juh gott både som tillägg och för sig själv...

Ang graviditet och operation så sa doktorn att man kan operera ändå, men det avgör väl kirurgen i sista hand antar jag... Men jag antar att man skulle föredra att göra det utan graviditet, men doktorn pratade juh om att på vissa ställen kan man göra det med titthålsoperation, och då borde det juh inte vara så stora risker för ett eventuellt foster!
    Åh, du skulle aldrig ha frågat.. Jag kan babbla på i evighet..
    (det där med utmärkt symptom låtsas jag att jag inte såg.. Vågar inte bygga upp några (hm.. fler....) förväntningar, men egentligen tror jag juh ingenting ändå) Rörigt *suck* men ni vet juh hur det är...

• Tinga

God morgon på er! Och god jul och gott nytt år till Vänner, som kanske inte syns till fler gånger innan jul. Själv har jag datortillgång under hela jul- och nyårshelgen, och kommer säkert att titta in här lite då och då. Måste ju hålla koll på vad som händer på BIM-fronten!

• Telemarkgrrl

På tal om hemmagjord glass, jag läste nyss ett tips på nätet om egen "hemmagjord" cookie dough glass. Man blandar vaniljglass med små bitar pepparkaksdeg - låter ju inte helt fel!

Tack för svaret om operationen, det låter ju bra iaf att dom KAN operera även vid en graviditet!

• Tinga

Angående nyår är jag fasligt tacksam för att vi är bortbjudna, och därmed slipper fixa en massa mat. Alla gästers bidrag till nyråsfesten vi ska på är att ta med sig ingredienser till en drink vardera. Får väl se vad jag ska ta med - apelsinjuice kanske! Nej, det får bli något med alkohol, men planen är att jag ska förbli hemlig i nyårssällskapet ett tag till. Får väl se hur det går med det. Ska iallafall köra till festen, så det underlättar ju förklarandet av "icke-drickandet".

• MSW

Ja, telis det är skönt.. Att den kan bli av oavsett, fast annars hade vi väl fått köra med skydd ett tag till...
    Det lät himla gott, jag menar, pepparkaksdeg är gott och vaniljglass är gott.. Kan juh inte bli fel..

Ja bilkörning är en himla bra bortförklaring, Tinga, men ni kanske får ha någon annan "back-up" plan? Fast alla borde juh godta bilkörning som en anledning.. Nu ska jag dra till jobbet! Ha en bra dag alla!

• Tinga

MSW - "backup"-planen är att berätta sanningen! Jag kommer att vara i v. 11 då, så kommer det ut är det ingen katastrof. Dessutom kommer jag förmodligen (hemska tanke, enligt många) att ha ett vinglas (med vin i) att skåla med och fukta läpparna i, för att minska misstankarna. Dessutom är festen i en annan stad än den vi bor i, så att vi kör bil dit känns ganska legitimt. Det är ju inte som att det är ett par kvarter bort bara.

• Liten med Mindre

God förmiddag!

Ny-yogad, nybadad och ny-frukostad, redo att ta itu med precis ingenting. Tittar på röran i arbetsrummet o köket och går någon annanstans. Hade så mysigt igår på julmarknad o frisör, och nu på morgonen, så jag vill inte börja pyssla med nåt nyttigt. Mindre har äntligen fixerat huvudet, och sprattlar som sjutton med ben och armar för att komma loss gissar jag. Aj!

Vänner - din kola blev kanske för lite kokt i alla fall. Idealet är ju att ha en termometer som tål att doppa i kolan. 120 grader. Fast jag meckar också med kulprovet och det blir lite olika kvalitet från år till år. En annan sak är att smöra bakplåtspappret (eller smörpappret) innan du häller på kolan.

Tinga - det låter skoj med drinkbord som alla bidrar till. Lite surt att inte få smaka bara... Fast det går ju att stå ut med tanke på anledningen.

MSW, knepig situation med din operation. Fast - du kan ju satsa på att det som nu sker är det som är bäst. Blir det bebis så är det meningen, så får ni ta beslut om operationsmetod sen.

• Liten med Mindre

Och om någon får trist i jul så finns jag säkert här då och då utom möjligen på julafton. Vi ska ju inte resa så långt i år.

• Nattson

Jag vill också passa på att säga God Jul o Gott Nytt år till alla. Jag kommer säkert att titta in lite i mellandagarna och kanske i helgen. Men under julen har jag inte tillgång till någon dator.

Ang glass så är min man barnsligt förtjust i glass med kakdeg i. Jag kan inte med det alls så vi har egna byttor med glass hemma fast jag har nyligen fått bekräftat att jag är laktosallergiger och det funkar inte att äta glass så tyvärr... Får nog hitta en laktosfri vaniljglass och hacka ner lite choklad! Det kan bli mumsigt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag