• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

Telestubben - jag var helt inne på det tills igår när maken visade sig vara skeptisk... vilket jag som sagt är grymt förvånad över eftersom jag känner att min sexlust är bortblåst.. MEN jag tror inte att jag ska dra några stora växlar av att det skulle bero på just pillerslutet... den senaste månaden har ju inte varit nån lugn och harmonisk period i min värld så... näe jag tror att jag återgår till mina trygga piller!

Bra att få vädra frågan här!

• start september

Vickan,

jag har haft kopparspiral i 10 år och fick inte större blödningar av det. Men det är ju individuellt som allt annat. Det var inte skönt att sätta in den men inte omänskligt hemskt heller.

• nennesjuttioåtta

Vickan, eftersom jag mådde crap av p-piller och hade mest svamp hela tiden så vet jag vad JAG skulle gjort, men det är ju en stor skillnad mot dig som det funkat bra för. Men eftersom du nyss slutat och kanske inte ska äta så länge igen så tycker jag det verkar läskigt att krumbukta med hormonerna så där...

Cicci! Kul att se dig kika in här i tråden!

vad skönt september att allt såg bra ut på UL:et

Har jag glömt någon så är det mest för att minnet är kort.

När det gäller mig själv så känner jag fortfarande ingenting. Liiiiite spänd i brösten men inte alls så att det känns mer än när man trycker in dem hårt. HAHAHA! Just nu mår jag illa av risgrynsgröten som jag tryckte i mig till lunch, men det kan nog heller inte räknas som symptom. Maken lämnade en dos vaniljsås i torsdags och allt gick bra. Sköterskan frågade om det var allt (täckte knappt botten, han hopades själv att den skulle ha svämmat över) så han fick lite darr på läppen (ok, jag kanske överdriver här), tills hon hasplade ur sig att hon bara ville försäkra sig om att inget hamnat bredvid.

Idag är sista dagen på jobbet, tillbaka 7 januari. WEEEEHHH!!!

• nennesjuttioåtta

och till er alla goa tjejer, om ni också sticker iväg:

G O D J U L & G O T T N Y T T Å R !

*kramar*

• nennesjuttioåtta

och vickan, om jag missat att säga det, G R A T T I S T I L L J O B B E T ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

• Tinga

Nenne - god jul och gott nytt år till dig också! Fast jag hoppas ju att vi får se dig här inne under någon av de lediga dagarna - du måste ju rapportera hur det går med BIM. Jag håller tummarna för dig, så klart! (Och för alla andra BIM:mare också.) Skönt att din man nu lämnat burken, så att ni kan komma vidare i utredningen efter nyår.

Sen kom jag på att jag nog glömde kommentera ditt hormonprov, men det var ju skönt att det inte var några problem med din sköldkörtel. Helst vill man ju att kroppen ska vara tipptopp!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    tack! Och detsamma! Självklart hoppas jag kunna klämma in en surftid bland all dans kring granenför att meddela resultatet (oavsett bra eller anus).
    Ja, det var ju skönt att det inte var något fel på värdena, man vill ju som sagt vara frisk. Hoppas att det tagit sig så att man slipper spekulera något mer.

Kram på dig och hoppas att du slipper bli avslöjad i nyår om du inte själv gör det först. Shit vad tiden går fort!!!!

• viktualia

Äta p-piller under 6 månaders provanställning är väl både kort och lång tid beroende på perspektiv...

.. men jag tror att jag kör på plan A: mer piller till Vickan!

• nennesjuttioåtta

ja, du gör som du vill.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag