• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • MSW

Bs: Jo han sa att man på "vissa ställen" har kunskap och teknologi att göra det med en titthålsoperation..

Telis: Skulle juh säga att jag skulle bli väldigt förvånad ifall det skulle visa negativt, men vågar heller inte riktigt ropa hej än..

• BrudSommar2006

Mrs B, hallå, är du med oss fortfarande?! Väntar med spänning på att få höra när nästa lilla trådbebis tittat ut!

Idag ska vi göra ett försök att ta oss till Mio om maken lyckas ta sig hem från jobbet i tid i eftermiddag, igår tog det så himla lång tid i sängaffären att vi inte hann dit. Det är ju så mycket vi vill ha till huset att det vore skönt att kunna beta av lite.

Det vi inte kommer någon vart med är mattor och gardiner. Jag bläddrar i kataloger och spanar varje gång vi är inne i en sådan affär men har inte hittat någon inspiration än. Ingenting sticker liksom ut och säger att ja det där skulle passa perfekt där. Hur många gardinstänger som behövs beror ju på vad det ska vara för gardiner också så det kommer vi ingen vart med heller. Det är så kalt utan gardiner tycker jag, suck. Nåväl, förr eller senare hittar vi väl något vi gillar.

• Izzie

Ingen bebis här inte... TRÅKIGT! Jag hatar att vänta. Fick dessutom träffa en av mina bästa vänner bebis som är 3,5 mån igår och det gjorde ju inte att suget efter vår egen bebis blev mindre precis

Ska till BM om en timma, får väl se vad hon säger...

Åh MSW - det luktar verkligen plus!!! Du måste åka till apoteket och köpa testa nu! Strunta i posten. Idag är det ju öppet!

Brudsommar - Lycka till på shoppingrundan! Har du tur kan du ju tom lyckas med några mellandagsklipp!

• pirr!

MSW- spännande!!! Hoppas det kommer med posten idag så ni kan glädja er helt och fullt!
    Jag testatde inte med morgonurin när jag plussade och det var nog på typ BIM-dan + 1-2.. Testade själv bara en enda gång, mest för att jag var rädd att ett nytt test skulle visa minus!

Brudsommar- lycka till med shoppingplanerna!

• pirr!

Segt Izzie att den lille inte vill titta ut! Jag längtar ju redan och kan knappt föreställa mig att gå över tiden dessutom! När är/var BF?

• MSW

Nu borde jag iofs ha fått posten, men vågar inte gå och kolla ifall den inte har kommit.. (knäpp logik jag vet)..

Ska in till stan ikväll så har det inte kommit med posten så köper jag ett idag iaf..

Jag väntar dessutom på en bikini jag har beställt inför bröllopsresan och det är länge sedan jag gick och väntade på posten så här intensivt..

• Clownis

Oj, så spännande, jag kan knappt hålla mig, hur klarar du dig från att åka till posten, MSW.

MSW: Här är väl inte läget någon höjdare direkt. Allt är bra med mig och lilla magen, men med maken är det tyvärr sämre. Fick besked innan jul att nya behandlingen inte har gjort någon effekt och att cancern spridit sig ytterligare till någon närliggande körtel. Han läggs in för nya cellgifter i januari på vinst och förlust i hopp om att något kan fungera. Men, men sådant är vårt liv. Förlåt om jag skickar negativa vibbar här i tråden, när det redan finns tillräckligt av den varan.

Gott nytt år allesammans, jag håller tummarna för er.

• pirr!

Känn inte så, Clownis! Alla "vibbar" får plats här!!

Tufft besked för er. Hoppas att denna omgången med cellgifter skall fungera bättre. Kram till er!!

• Lapinette

Vad ser jag! Har MSW plussat. Synd att jag inte såg det för då kunde jag skicka dig ett test, det kanske hade gått snabbare? Har ju ett paket hemma plus en sticka från CvL för jag tillhör nog den enda här inne som aldrig har testat.

Clownis - så klart du ska få skriva här även om du är ledsen. Du har väl märkt att vi andra sitter här emellanåt och gråter ut. Det är ju en anledning till att denna tråd finns. För att man kan få gråta ut.

Själv har jag spenderat 4 superlugna dagar i Frankrike. Det var faktiskt kallt där! Minusgrader och frost på tråd och mark. Jättevackert! Har som vanligt suttit och ätit massor.

Och om ni undrar så väntar jag på tanten. Så fort min hjärna börjar fråga sig om jag kanske, eventuellt, OM...utifall att jag skulle vara gravid så försöker jag ställa om den i programfas "den kommer vilket ögonblick som helst". Det kan ju vara så här efter en IVF att ens fas kommer lite på sniskan. Det är nog mer vanligt än ovanligt så hon kommer nog typ ikväll eller imorgon för jag har tantkänningar från och till.

Hoppas dock hon kan hålla sig bort i ett par dagar till så vi kan plocka ett embryo från frysen i januari. Om jag får tanten idag så är det risk att jag har ÄL den helgen de har stängt .

• MSW

Clownis! Så himla tråkigt att det inte hjälpte.. Men som sagt får man vara negativ här i tråden också!

Lappis, roligt att höra ifrån dig, hoppas att tanten inte dyker upp, men om hon nu måste, så att ni kan åka och hämta ett fryst ägg, ni har alltså bestämt er för att göra så nu? Ingen full IVF?

Nu har jag testat mig.. Och det stod gravid på det!!! Så nu får vi väl ta och lita på det och börja fatta!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag