• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Jag kommer föresten skicka ett sms till Junilejon när vi åker till BB, så får hon meddela vidare sen.

MSW
    Vi ska bara vara hemma på Nyår. Maken ska som sagt laga mat, men vi har sagt att vill nån komma hit så får de göra det, men vi stannar här.

Liten
    Lycka till!!!!!!
    Vi får väl se vem av oss som föder först?????

• start september

Grattis MSW! Ett julplus!

Clownis, det finns ju inga ord att säga som kan trösta dig, men du verkar så stark och modig. Hoppas så att nästa behandling kan ge lite hopp.

Pirr, vi kikade på vagn i vecka 19, precis efter UL. Vi har inte bestämt oss än, men tänkte försöka göra det hyfsat snart. Om man inte är kräsen med märke eller färger och går till ett stort ställe så behöver det inte vara så lång leveranstid, de kan ha saker hemma om man har tur. Händer det något är det minsta problemet en beställd vagn, de stora ställena har garanti så att man kan returnera vagnen. På Barnens Hus sade att man skulle räkna med 3 mån levtid, men det är nog lite överdrivet. Vi vill ha vagnen ca en månad innan BF, så vi beställer nog ändå ca 3-4 mån innan BF.

• viktualia

MSW - coolt med plusset!!! Grattis!

och Heja Piggelin som fått kalufs igen!! *grattis i mängder*

• Izzie

MSW - Grattis till plusset!!! Vad kul!

Piggelin - Skoj med din nya frisyr! Hoppas det håller i sig, och skönt att Amanda återgått till sina normala rutiner!

Clownis - Jättetråkigt att höra att din man mår sämre. Självklart är det ok att "sprida negativa vibbar" som du uttrycker det. Sådant är ju livet. I synnerhet för er som har en så svår sits att tackla. Jag beundrar ditt humör och din styra ska du veta. Skönt att du och bebisen mår bra iallafall. Ta hand om er allihop! Kram till dig!

Lappis - det verkar som du haft en riktigt skön jul! Hoppas att tanten håller sig borta!

Liten & Mrs B - Ja, vi får se vem som får först. Här händer ju ingenting så ni ska se att era små liv säkert föds före mitt lilla pyre... Men ni båda verkar inte vara riktigt lika otåliga som jag heller.

• Izzie

Pirr - BF var 20 dec...
    Vi tittade oxå på vagn strax efter stora UL och beställde vår vagn via nätet i mitten på oktober. Vagnen kom för ca 2 veckor sedan. Är du ute efter något speciellt är det nog bra att vara ute i god tid...

• Mrs  B

Izzie
    Eftersom du redan gått över önskar jag att du föder först, fast kanske ändå inte förrän den 1 jan, eller??????????

Själv är jag inte så otålig eftersom jag vet vad allt innebär, förlossning, kön, tiden efter osv, men visst ska det bli superkul att få en till.
    Undrar hur mycket han liknar sonen?????????

• Nattson

Pirr, tack för tipsen! Vi får se om det blir något. Jag kan gå till skansen och hålla i en stor hårig spindel där. Jag gråter och skakar men jag gör det. Men inte hjälper det när man kommer hem... Ja ja det odnar sig!

Vad spännande med alla som snart ska föda! Något jag själv inte ser fram emot så mycket alls har jag upptäkt.

• BrudSommar2006

Piggelin, vad kul med ny frisyr! Då håller vi tummarna för att du får fortsätta gå till frisören men från vad jag kunde se på fotot så var du väldigt söt i din sjal också! Jag skulle också behöva gå till frisören för övrigt men, men, det får väl bli när det blir.

Clownis, gick det så fort att testa den nya medicinen? Jag hade för mig att ni inte skulle få några nya besked förrän efter nyår. Blev maken sämre eftersom ni tagit nya prover redan nu? Skickar en kram åt ditt håll i alla fall. Skönt att du och bebisen mår bra i alla fall.

Liten, så här i efterhand tror jag mer på spjälsäng med sådana där gummitossor man kan köpa och sätta på så att det går att vagga sängen än korg så det är nog helt rätt att få fram sängen redan nu!

Izzie, Liten, Mrs B, inget nytt än???

Lapinette, hoppas att tanten håller sig borta, alternativt dyker upp på lämpligt datum så att det passar i planeringen!

• Mrs  B

BrudSommar

Näpp, inget nytt här........

Sammandragningar och trötthet som vanligt inget annat, som tur är.

• muggles

Telis: tack för komplimangen! Jättesnällt av dig att skriva så. Jo jag vet, det är inte amningen som gör mamman, jag tror att jag äntligen börjar komma över det nu.

Nattson: jag fasade också för sömnbristen för jag blir också på dåligt humör av det (i normalfall) och jag var orolig att jag skulle bli irriterad och snäsig mot min man. Men jag har inte alls reagerat som jag trott, det är ju hormoner inblandat. Jag har klarat sömnbristen bättre än jag trodde ändå, tex är jag nu ganska pigg om jag får sova 6h (förr var jag helt grusig i ögonen) och snäsig mot min man har jag inte alls varit. Men just den här deppigheten var en ny erfarenhet och den dyker upp när jag sovit extremt dåligt i flera veckor i sträck. Men nu hjälper min man till med matningar (på det sättet är det ju tur att jag inte helammar - det finns fördelar med allt!) så det går bättre. Han är grym!

Frejis: jäkla skittant! Ska fan till att komma sent helt i onödan.

Piggelin: uj, skrik ii 6h!!! Stackars Amanda och stackars er! Men hoppas att 5v-perioden var den värsta och att de andra blir lite lättare... Men var det inte skönt ändå att ha en aning om vad som förmodligen pågick (utv.period)? Tänk om hon skrikit så och du inte haft en aning - då kanske du blivit jätteorolig att ngt var allvarligt fel?!
    Och du vet ju vad jag tycker om namnskyltar...
    Kul med frisörbesöket!

BS: hoppsan, det var dyra sängar. Var det Jensen el? Jag tyckte vi köpte dyra sängar när vi flyttade ihop men de var inte i närheten så dyra som era. Men vi har sovit som gudar i dem och det var värt varenda öre (speciellt när man hade bäckensmärtor i slutet av grav)!

Tinga: jodå mina insomningsproblem kvarstår tyvärr. Det tar ung 1h för mig att somna på kvällen (inte på natten efter amning som tur är). Men jag har fått några nätter nu när maken har tagit första matningen och när jag får sova lite mer i taget så verkar insomningsproblemen ge sig också. Det är som att kroppen ställer in sig på att den snart ska vakna så den kan inte riktigt slappna av när jag ska somna.

Clownis: ord känns så futtiga när ngn är i er situation. Jag hoppas verkligen att cellgifterna i januari hjälper!

MSW: grattis till plusset!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag