• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Själv går jag idag in i v. 11 och kan inte fatta vart tiden tar vägen! Imorgon ska jag på inskrivning hos barnmorskan, och jag tyckte att det kändes som en evighet dit när jag bokade tiden i slutet av november.

Maken och jag fick Lennart Nilssons bok Ett barn blir till i julklapp, och jag har nu läst igenom hela. Efter att ha läst den känns det verkligen som ett under med varje friskt barn som föds, med tanke på alla processer som sker under hela fosterutveckligen. Fantastiskt också med alla dessa bilder, som så väl beskriver vad som händer.

Häromdagen beställde jag flera andra graviditetsböcker också, för snart börjar det väl bli dags att läsa på lite mer. Det blev Mammapraktikan, Du ska bli pappa, Anna W:s Barnaboken och så den där boken om utvecklingsfaser som Muggles rekommenderade. Är min samling komplett nu, eller finns det någon ytterligare bok som någon rekommenderar?

• Hjortron igen

Tinga- Vilken diger samling böcker Från A till Bebis av Ann Söderholm och Hanna nånting ska vara bra, mer som skön slappläsning. Den ska jag köpa, finns på Bokus bland annat.

• Lapinette

Hjortron - vi har 3 små embryon i frysen så har vi tur räcker de till 2 FET. Men vi räknar med att göra ett FET nu i januari och funkar inte det så drar vi igång med en full IVF (nr 2) i slutet av februari. Funkar inte det så blir det då ett FET till innan sommaren och så IVF nr 3 direkt efter. Sen lägger vi nog ned!

• MSW

Hjortron: Grattis själv.. Jag har inte kunnat hålla mig från att räkna ut.. (både på growing people och fl)Och BF blir då 31 augusti.. Alltså nästan på dagen ett år efter bröllopet (1/9-07) och är isf enligt fl: 6+2 men enligt growing people 5+4 trots att de båda säger samma BF..

• viktualia

MSW - nääee vad coolt! Tänk om ungen hoppar ut på eran bröllopsdag, det vore ju impande på hög nivå!!!

Tjoooo på er allihop! Här har ni bruttan som svullat mat och alkohol hela jul- och nyårshelgen och nu återvänt till hålan - men SAMMA antal kilon som innan jul = STÖRTNÖJD! Skydden består fortfarande av regnkappor (jag använder förresten just det ordet även IRL, tycker att kondomer låter så HIMLA mycket "ungdomsmottagning 1992", kliniskt och trist) och jag har inte orkat fatta något beslut än.

• Lapinette

Vickan - själv ställde jag mig på vågen imorse och hade gått ned 1,5 kg. Ja, inget ont som inte för något gott med sig .

• MSW

Vickan: Grattis till stabil nivå.. Själv har jag inte vant mig vid att inte längre banta.. Min största noja har blivit tvärtom att jag inte äter tillräckligt nu..
    Ja, det är ganska häftigt faktiskt.. OM det skulle bli bröllopsdagen blir det ett himla speciellt sätt att fira på.. Och vi kommer förmodligen aldrig glöma datumet, även om vi kanske inte skulle ha så lätt att fira "oss" rätt dag..

• Lapinette

MSW - ni får fira desto mer! Vi har min födelsedag dagen innan vår bröllopsdag.

• Tinga

Vickan - starkt jobbat! Det verkar ju som att du är riktigt stabil på din nya låga vikt nu. Kul!

Själv har jag gått upp 2 kg, och tyvärr kan jag inte skylla dem på graviditeten än heller. Julen har jag klarat bra, men det var veckan före som var förödande för min del. Dels var vi på konferens med jobbet under två dagar, då vi åt som hästar (bl a 11-rättersmenyn) och sen var det en massa andra fika- och mataktiviteter den veckan, som ställde till det. Nu ska jag försöka se till att jag håller vikten fram tills semestern, så att jag kan ha mina friluftskläder under safarin vi ska iväg på sista veckan i januari.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag