pirr! skrev 2008-01-02 11:28:16 följande:
.Har drabbats av beslutsångest vad gäller vagn (i-landsproblem, jag vet!) och nu börjar det verkligen bli dags att beställa. Står mellan två nu och beslutet känns omöjligt!Vad har ni för tips- absoluta måsten för en vagn - ni som vet?
till skillnad mot BS (som jag alltid annars brukar tycka lika som

) så gillar jag inte dessa stora vagna m 4 lika stora hjul - tycker de känns så otympliga och lantliga på ngt sätt.
Jag - liksom flera av de tidiga mammorna i tråden - har en Teutonia mistral S som jag är mkt nöjd med. små hjul fram o stora bak, dock inte den minsta på marknaden så barnet får plats bra i vagnen (har mjuklift) och vagnen får oxå plats i små hissar m lite trixande!
igår körde jag den i värsta slaskvädret i ösregn och det gick alldeles utmärkt, visst svänger vagnen lite extra pga de små hjulen fram men störs man mkt på de är det bara o låsa hjulen (superenkelt) så går det lättare. vidare kan m en enkel rörelse vända styret (tar 8 sek har prövat på begäran)så att man ha de stora hjulen fram - det kan vara bra på kullersten, oplogade vägar etc.
det finns hur många fördelar som helst men har ännu inte hittat ngn nackdel - kanske att det känns lite osäkert m handbroms på ngt sätt men oandra sidan är det standard efter år av försök så så dåligt kan det ju inte vara ändå
men sen beror det ju på vart man bor, om man har småsyskon till barnet, åker bil mkt m vagn etc etc. gå till butiker o dra vagne, packa ihop den, lyft ur o i ev liftar etc etc. jag gjorde ¨så efter att ha läst på nätet (FL har många bra vagntrådar att kika i för råd) sen köpte jag den online direkt ifrån tyskland och sparade på det sättet några tusen kronor