Piggelin - vilka generösa och gulliga släktingar och vänner ni har! Om bara omgivningen har ungefär samma smak som en själv är det ju perfekt att få en massa kläder.
Vänner - vilken härlig ledighet ni verkar ha haft! Och vad skönt att det gick så bra med prinsen på nyårsafton; förstår verkligen att ni är stolta över det arbete ni lagt ner och att det nu ger resultat. Kul! Ser också fram emot att få träffa er göteborgare snart; bara två veckor kvar nu.
Mrs B & Liten - ingen av er verkar ju vara riktigt på gång än, så vi får väl se vem som hinner först! Men jag antar att det inte spelar så stor roll vilken dag det blir, när nu årsskiftet väl är passerat.
Victory - himla kul att vi ligger så lika! Jag är väldigt tacksam för att jag i princip inte alls lidit av något illamående; bara en liten klump i halsen någon gång då och då, men absolut inget jag lidit av. Det här med att rata sötsaker känner jag däremot väl igen; jag brukar också vara en gottegris, men sött är jag inte alls sugen på, utan får snarare kväljningar bara jag tänker på kakor och glass. Ovant!
Jag var på inskrivning hos BM idag (hennes första det här året, så jag blev historisk!
) och det är lustigt att de kör på med beräkning av BF-datum genom att använda snurran som bygger på 28 dagars cykel, trots att man kan tala om när man hade ÄL och att man definitivt inte hade någon 28 dagars cykel.
Min BM var iallafall medveten om att det var fel, men menade på att det ändå rättas till genom ULet i v. 18. För min del rör det sig bara om några dagar, för jag hade ÄL på dag 18, men om det diffar på så mycket som två veckor kan det ju bli konstigt med UL, KUB/NUPP osv.
Annars var allt bara bra enligt BM, angående det hon kunde ge svar på direkt; blodtryck och blodvärde var bra, och även socker och äggvita i urinen. Sen kommer jag att ha regelbunden kontakt (var 6:e vecka) med min BM, som i sin tur står i kontakt med en läkare, för att reglera medicineringen för min nedsatta sköldkörtelfunktion. Sen blir det ju svar angående olika sjukdomar om ungefär en vecka, när blodproverna analyserats, men jag har ingen anledning att tro att jag lider av någonting iallafall.
Så var en milstolpe passerad.
Jag fick förresten också veta att man här i Lund rutinmässigt gör två UL; ett i v. 18 och ett i v. 32. Det i v. 32 är ett tillväxt-UL, där man kollar så att bebisen växer som det ska, bättre än man kan göra genom att mäta och klämma på magen. Tydligen är Lund och Malmö de enda områdena i Sverige där man rutinmässigt gör två UL.