• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Nu var det mer liv i tråden! Fler som är tillbaka efter ledigheterna kanske?

Det var en blandning av elände och glädje att läsa ikapp! Tänker på er alla!

Tinga- imponerande boksamling! Jag har också beställt Muggles bok om utvecklingsfaser. Annars har jag inte köpt någon. Fick låna "Från A till Bebis" och har läst det mesta. Skön läsning som rekommenderas! Ej så stiff och predikande.

Har drabbats av beslutsångest vad gäller vagn (i-landsproblem, jag vet!) och nu börjar det verkligen bli dags att beställa. Står mellan två nu och beslutet känns omöjligt!
    Vad har ni för tips- absoluta måsten för en vagn - ni som vet?

• pirr!

Jag är numer drygt 10 kg tyngre än normalt och såg mig själv på foto för första gången sedan i somras på nyår. Vilken chock! Rund som en ost i ansiktet med små springor till ögon.. blev nästan full i skratt! Spegeln ljuger tydligen för där har jag inte märkt så stor skillnad..
    Ja,ja klagar inte på det. Vore ju konstigt om jag inte hade blivit lite rundare i v 28!

• Clownis

Gott nytt år med nya friska tag och mycket tur, det håller vi tummarna för!

Grattis Hjortron till plusset! Känner igen ditt nick sedan tidigare. Lycka till!

Lappis: Vilket datum är FET planerat? Hur exakt går det till nu?

Tinga: Så många böcker du har köpt, känner att jag ligger lite efter. Ett barn blir till var slut överallt men maken har köpt Uppdrag pappa!

Stockholmare: Vet att ni tidigare har tipsat om var man kan köpa business-kläder för gravida, men minns inte vart. Är tacksam för hjälp! Det är inte till mig men har en kompis med behov

Upptäckte nu i helgen att man faktiskt kan antyda en liten, liten mage om man anstränger sig. Känns plötsligt lite mer verkligt. Är nu i vecka 15. Spännande!

BS: Uppföljningen av mannens behandling skedde innan jul som planerat men vi skulle inte fått besked förrän efter nyår (vilken koll du har). Resultaten var så självklara att läsa ut så därför fick vi beskedet lite tidigare. Känns samtidigt bra att ha fått veta innan så att man slipper börja det nya året med negativa besked!

EFTERLYSNING: Vem var det som hade en Ullared-inköpslista inför bf? Känner att det kan vara bra att börja planera lite smått framöver. Tiden går så fasligt fort!

• Lapinette

Clownis - på CvL gör man FET i en normal cykel dvs jag ska testa med ÄL-stickor så när jag får utslag + 3 dagar ska jag åka upp och sätta in ett embryo. M a o inget krångel, inga hormoner alls! Tror de tar ut ett embryo från frysen på morgonen och de märker ganska så snart om det överlevt, gör den det inte så plockar de ut nästa. Tror (åter igen) att det blir att sätta in embryot någon gång under eftermiddagen.

Kan inte säga något exakt datum då jag inte har en aning om jag får en normal cykel nästa månad eller ej. Men jag hoppas den är återställd så vi hinner göra detta innan vi drar till Italien.

• muggles

Här var det livat igen.

Jag var duktig och gick och lade mig efter kl 20 igår, låg och läste en stund och sedan släckte jag före kl 21. Tanken var att sova ikapp lite. Tji fick jag för det för jag kunde omöjligt somna före halv ett (iaf tittade jag på kl när den var 00 och låg vaken en bra stund till). Så jävla surt!!!

BS: jo jag känner igen en del av vad du beskriver och på några sätt är nog Iris och Moa lika (tex sitter Moa själv i sin matstol om än lite uppallad med extra kudde). Men Moa sover nog mer el bättre på nätterna och mindre på dagarna.

Men just i dag har hon nu sovit from kl 9 - jag har varit och tittat flera ggr så att hon andas! Hon brukar aldrig sova mer än 30-45 min i sträck på dagarna, det här är verkligen exceptionellt. Funderar på om hon håller på att bli sjuk??? Men jag fick iaf sova i kapp lite och det var ju super.

Tinga och Liten: jo jag förstod väl att hon inte menade att Moa var "osnäll" men jag stör mig lite på uttrycket. Jag tror inte det finns snälla och elaka bebisar och gillar inte när folk säger så. Just nu känner jag inte ens för att träffa dem (det är en av mina allra bästa kompisar) för jag orkar inte höra hur lätt de har det...

• Piggelin1

Gott nytt 2008!!
    Verkar som alla haft ett bra nyår! Själv vakade jag in det nya året med kombinerad amning (hon vaknade hungrig kvart i tolv) & smuttande på bubbel. Nya tider De två föregående nyåren har vi ordnat stor fest, nu var det mannen & jag & en kompis som lagade middag tillsammans. Annorlunda, men helt ok. Tyckte iofs lite synd om vår kompis, som är singel - vi kan ju inte vara alltför spännande att fira nyår med - lätt "bebis-insnöade"... Men han hävdade att det var helt ok & han visste ju det i förväg
    Annorlunda också att inte vara ngt som helst bakis

Var iväg & handlade sushi igår kväll - några kompisar från Sthlm skulle kika förbi. Det var nästan folktomt på sushistället, men på pizzerian precis intill var det KNÖKFULLT med folk. Bakis = pizza?! Hörde för några år sen att pizzeriornas största omsättning är alltid på Nyårsdagen

Hjorton - grattis, vad kul! Känner igen ditt nick, jag med!

Storasyrran, du efterlyste min förlossningsberättelse, vilken sida den var på. Då får du leta läääänge, eftersom jag fortfarande inte lyckats komma till skott Gjorde ett nytt försök att börja skriva i förra veckan, men så kom det ngt emellan & jag ledsnade... Jag är hopplös på att komma till skott med den!

Oms - låter tufft med en tjej som vänt på dygnet helt & hållet! Hoppas att hon vänder tillbaka det inom en inte alltför avlägsen framtid.

Clownis - jag fick flera Ullaredstips av Vänner, men jag skriver dem jag minns här:
    - Tvättlappar - gul förpackning med en röd stuga på
    - Amningsinlägg
    - Baby-tops
    - Pyamasar för 39 riksdaler - kanonbra kvalitet!
    - Badbalja - billig & jag köpte en, men jösses vad STOR den är. Tar väl mkt plats att "lagra" - iaf om man bor i lgh. I början funkar det ju egentligen att bada dem i handfatet. Köpte en insats till baljan med, men försökte bara använda den en gång, kändes totalt opraktisk.
    - Nappflaskor, små & stora
    Sen vet jag att en del köpt sängkläder till spjälsäng / spjälsängsskydd där med, men minns att Vänner inte varit nöjd med dem, så jag skippade det.
    - Om ni ska på babysim så småningom, så finns det billiga "badbyxor" - dock fanns det inte i rätt stl när jag var där.
    Hmmm, det var nog allt jag kan komma på just nu! Sen köpte jag även en vinterjacka för 199 kr, som magen rymdes i, men tidsmässigt är väl det knappast aktuellt för dig.

Liten, tack för receptet på cookies, ska spara ner det!!

Sist men inte minst - TACK för alla glada tillrop angående att jag varit hos frisören igen & att håret börjat växa!!

Nu är det en dam som är hungrig, måste sluta...

• Liten med Mindre

Hej o hå, tillbaka i vardagen som hemmafru... Tyckte det var så fruktansvärt obekvämt att sova inatt, så jag gick upp med maken imorse och yogade lite, läste tidningen, åt frukost och lyckades sen somna om 2 timmar. Problemet i natt var att Mindre inte alls ville låta mig sova på höger sida, och att magen var konstant sammandragen och hård. Vänsterörat var rätt så ömt i morse...

Ska ta mig en liten promenad till affären, det är väl ungefär lagom. Magen är oftast som en hård boll och det är faktiskt inte så jätteskönt att röra på sig längre. Nu är jag verkligen glad att jag gick yogan så att jag kan göra något hemma.

Clownis - jag tror det är Formes på Nybrogatan som du tänker på angående "business" kläder. Sen tyckte jag att Growinlife på Valhallavägen hade mycket kläder av olika sorter med. Och bra service.

Pirr - det slutade med att vi inte lade så jättestor vikt vid vagnen. Köpte en begagnad som inte blir för dyr att byta ut när vi tröttnar. De flesta säger att man byter till nåt mindre så snart det går i alla fall, och då är det surt att ha lagt ut för mycket. Så mitt tips skulle vara att ta den billigaste.

Piggelin - lycka till med bakandet. Själv springer jag till frysen ideligen och nallar av kakorna. Allt utom påsen jag ska ha till BB.

Lappis - trist med den elaka tanten och baksmällan igår. Ingen skoj kombination. Vi var mest trötta, och det var fullt tillräckligt.

Dags för en promenad i sunkvädret. Tjing!

• Tinga

Lappis - helt OT, men "vår" resetråd är nu nerstängd för svar, så du kanske vill vara snäll och starta en ny?

• Lapinette

Tinga - såg också det och funderade på ett nytt namn...du brukar ju ha bra förslag !

• Tinga

Lappis - om det kniper har jag ett förslag, men jag tycker att du brukar vara påhittig själv när det gäller trådnamn!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag