Gott nytt 2008!!
Verkar som alla haft ett bra nyår! Själv vakade jag in det nya året med kombinerad amning (hon vaknade hungrig kvart i tolv) & smuttande på bubbel. Nya tider
De två föregående nyåren har vi ordnat stor fest, nu var det mannen & jag & en kompis som lagade middag tillsammans. Annorlunda, men helt ok. Tyckte iofs lite synd om vår kompis, som är singel - vi kan ju inte vara alltför spännande att fira nyår med - lätt "bebis-insnöade"... Men han hävdade att det var helt ok & han visste ju det i förväg
Annorlunda också att inte vara ngt som helst bakis
Var iväg & handlade sushi igår kväll - några kompisar från Sthlm skulle kika förbi. Det var nästan folktomt på sushistället, men på pizzerian precis intill var det KNÖKFULLT med folk. Bakis = pizza?! Hörde för några år sen att pizzeriornas största omsättning är alltid på Nyårsdagen
Hjorton - grattis, vad kul! Känner igen ditt nick, jag med!
Storasyrran, du efterlyste min förlossningsberättelse, vilken sida den var på. Då får du leta läääänge, eftersom jag fortfarande inte lyckats komma till skott
Gjorde ett nytt försök att börja skriva i förra veckan, men så kom det ngt emellan & jag ledsnade... Jag är hopplös på att komma till skott med den!
Oms - låter tufft med en tjej som vänt på dygnet helt & hållet! Hoppas att hon vänder tillbaka det inom en inte alltför avlägsen framtid.
Clownis - jag fick flera Ullaredstips av Vänner, men jag skriver dem jag minns här:
- Tvättlappar - gul förpackning med en röd stuga på
- Amningsinlägg
- Baby-tops
- Pyamasar för 39 riksdaler - kanonbra kvalitet!
- Badbalja - billig & jag köpte en, men jösses vad STOR den är. Tar väl mkt plats att "lagra" - iaf om man bor i lgh. I början funkar det ju egentligen att bada dem i handfatet. Köpte en insats till baljan med, men försökte bara använda den en gång, kändes totalt opraktisk.
- Nappflaskor, små & stora
Sen vet jag att en del köpt sängkläder till spjälsäng / spjälsängsskydd där med, men minns att Vänner inte varit nöjd med dem, så jag skippade det.
- Om ni ska på babysim så småningom, så finns det billiga "badbyxor" - dock fanns det inte i rätt stl när jag var där.
Hmmm, det var nog allt jag kan komma på just nu! Sen köpte jag även en vinterjacka för 199 kr, som magen rymdes i, men tidsmässigt är väl det knappast aktuellt för dig.
Liten, tack för receptet på cookies, ska spara ner det!!
Sist men inte minst - TACK för alla glada tillrop angående att jag varit hos frisören igen & att håret börjat växa!!
Nu är det en dam som är hungrig, måste sluta...