• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Lapinette, det var det jag tänkte fråga också, om det är lika illa om tanten är en vecka sen, att de t ex har stängt helger??

Vi har blivit med katt! Fast egentligen inte, det är mina föräldrar som ska ha den men de är på Öland den här veckan så vi fick åka och hämta den och ha den här en vecka. Det är en hittekatt eller sommarkatt som varit hos temporär familj i två månader. Nu ringer de flera gånger om dagen för att höra hur det är med henne, en liten långhårig, grå, vacker kisse.

Spindlar ja, usch, det är inget för mig heller även om de små kan gå an.

Vi tänkte fira nyårsafton hemma eftersom vi inte vet hur det går med Iris, jag kanske måste gå och lägga mig med henne under kvällen ju. Fast nu blev vi i alla fall inbjudna till samma vänner som vi var hos förra året och jag vill ju gärna åka så vi åker dit och äter middag så får vi se när vi måste åka hem. Vi får se det som en bonus om vi kan vara kvar till tolvslaget!

• BrudSommar2006

Vad det gäller utvecklingsperioder så har jag ju inte läst boken så jag vet ju inte så mycket om dem men Iris blir ju sju månader mot slutet av veckan som kommer nu. Jag känner inte att jag märkt av några perioder då hon varit klängigare eller på sämre humör faktiskt, när hon var mindre kunde hon få ont i magen om jag ätit fel, men annars känner jag att hon är grinig mer eller mindre jämt faktiskt. Hon är ett riktigt charmtroll när hon är på gott humör och skrattar och har roligt men hon tröttnar fort, mycket fortare än de andra bebisarna i föräldragruppen känns det som, det är rikgtigt besvärligt att ta med henne ut någonstans. Kanske jag ändå ska slå till på boken eftersom det vore intressant att lära sig lite mer trots allt.

• muggles

BS: det står i boken att krävande barn kan vara begåvade (det enda som oroade mig var ordet "kan" ). Att hon tröttnar fort kan ju vara ett tecken på att hon är smart och lär sig snabbt?

Jag tycker jag har haft nytta av boken även om det ibland är svårt att veta om det är en period el ej för de inträffar ju inte på exakt vecka oftast. Men man märker det efteråt för då märker man helt plötsligt vad mycket ens barn har lärt sig på kort tid.

Nu tycker vi att det händer saker nästan varje dag; Moa sitter själv i sin stol vid matbordet, hon greppar saker och tom sträcker sig efter dem, hon har gjort kryprörelser med benen (alltså drar upp benen under sig när hon ligger på mage) etc. Det är roligt att se hur otroligt fort det går för dem att lära sig! Vi investerade i en hoppgunga nyligen och det tog inte många minuter innan hon fattade galoppen och nu har hon jätteroligt med den.

Nä nu är det läggdags, ska lägga mig och läsa lite i Dotter önskas...

Ville mest bara kolla läget för Lappis och andra BIM:are.

• Nattson

Tinga o Oms, hua ja spindlar är ingen höjdare! Tinga jag är likadan tittar bort om de kommer på tv och vill inte se dem på bild i en bok. Helt galet är det! Det är det att de är så jäkla snabba de äckliga krypen!Plötsligt är de bara där bläää.
    Ja ja nog om det!

Jg har migrän igen! Var på bio idag med några kompisar och fick sedan åka direkt hem, gick och la mig sov en timme men det har inte gått över.

Mugglan din man låter fantastisk! Skönt att du klarar tröttheten bättre än väntat! Jag hoppas på det också!

• Nattson

Gott nytt år till er alla! Jag kommer nog inte hinna titta in här imorgon!

Stort lycka till alla som har BIM och ni som närmar er BF!

Kram

• Lapinette

Sorry om jag varit lite luddigt med mina tantönskningar. Jag är nöjd att hon inte kom då hon egentligen skulle komma för CvL har stängt helgen den 12-13 januari. I övrigt har de öppet varje dag för FET ända fram till sommaren. MEN nästa stora MEN är att om hon kommer typ 7-10 dagar sent så kan vi ändå inte göra något FET för då hamnar min nästa ÄL under vår semester, då vi är i Italien och åker skidor. Fast jag är nästan 99 % säker att hon kommer idag för jag har sovit superdåligt och haft menskänningar. Var säker när jag steg upp imorse att hon skulle visa sig men inte riktigt än...attans vad hon är trög! Kommer hon inte idag så tänkte jag testa imorgon... fast jag är säker på att jag inte är gravid. Då är det nämligen +7 dagar och har inga som helst symptom. Tröttsam väntan...

I övrigt tänker jag fira nyår idag med god mat och trevligt sällskap. Kommer dock inte vila från IVF'er och ofrivillig barnlöshet då ena paret som ska vara med ikväll har 3 IVF samt flera tidiga missfall bakom sig och ikväll har de med sig sin lilla tjej som är adopterad från Vitryssland. Känner på mig att ämnet IVF och adoption absolut kommer att nämnas efter ett par glas vin .

HA EN RIKTIGT HÄRLIG NYÅRSAFTON OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

• MSW

Lappis: man behöver juh inte ha några symptom.. De symptom jag hade kunde lika gärna vara för mens, möjligtvis att jag hade lite mer finnar än innför tantbesök.. Och visst var det någon som inte känt något alls??
    Känns som att det kan hända att det kommer upp lite ivf prat..

Jag har börjat sprida lögner angående varför jag inte ska dricka (särskilt mycket, smutta på champangen blir det nog vid tolv) ikväll.. Skyller på att jag går på penicilin pga förkyldningen, och har redan testat det på en av de som ska vara med, och hon verkade gå på det iaf.. Annars har vi tänkt försöka hålla det hemligt tills vi kommer från Thailand (för familjerna) och helst till efter operationen (lite beroende på när det blir eller hur det blir...) för "resten".. Om vi kan hålla oss..

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas det blir ett bra år för oss alla!!

• muggles

Lappis: då hoppas jag fortfarande att det är ett plus och inte en tant som spökar! Det är väl samtidigt bra att ha vänner som det inte gått alltför lätt för utan man är lite i samma situation?

Oms: glömde kommentera det igår - det verkar lite jobbigt med en liten tjej som har dygnsrytm tvärtemot alla andra. Men det där ordnar ju sig så småningom, säkert om några veckor bara (men det vet du ju eftersom du har rätt stor erfarenhet av barn ). Låter iaf lite jobbigt att vara vaken på natten och kan tänka mig att du inte får sova så mkt på dagen iom att resten av familjen är vaken då (din stora dotter mfl)?

Jag gick upp med pigga Moa kl 07.45 (då hade hon vaknat halv sex för amning i en timme så hon sov en timme till efter det) och vi gick ut i gryningen. Det var 0 grader och frost ute och det ljusnade så småningom - jättefint! Nästan inget folk ute men ett ICA som öppnar tidigt där jag köpte färskt bröd och croissanter. Sedan tog jag en längre promenad så att maken fick sova ut lite. Moa var nämligen superglad när hon vaknade och det kom lite illtjut (av glädje) så det var bäst att gå ut annars hade inte maken kunnat sova. Sedan blev det långfrukost med färskpressad juice (juicepressen var julklapp), och det färska brödet och de uppvärmda croissanterna. Mmmmm.....

GOTT NYTT ÅR allihop!

• junilejon

MSW ett stort grattis till plusset...så himla roligt!!

Lappis välkomen tillbaka till svedala...jag tycker nog att det luktar plus såååå spännande ...håller tummarna för dig!

Här har det varit fullt upp med makens släkt på besök....den ena avlöser den andra...

Nu ska jag börja med nyårsmiddagen...det blir mycket god mat och trevligt sällskap...

ETT GOTT NYTT 2008 ÖNSKAR JAG ER ALLA HOPPAS ATT DET NYA ÅRET GE ER FINA MÅNGA MINNEN... KRAM

• fru AM

Alla i tråden:
    Gott nytt år! Hoppas ni får roliga, festliga, lugna, mysiga nyårsaftnar - allt efter era önskemål. Och att nästa år kommer att bli riktigt babyrikt!

Kram
    från A.M.
    och Livia (som nyss tillfrisknat efter sitt livs första magflunsa)

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag