• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Gott Nytt år alla!!

Hoppas att rsten av året blir bättre för dig Lappis och att du slipper tanten i många månader efter FET!!!!

Grattis Hjortron!!

Tillbaka på jobbet efter all ledighet och usch vad det är trist!

• MSW

BS: Är det Iris du har på din bild? Jättesöt!! Inte för att jag är i situationen, men jag skulle nog tycka att det vore roligt med en Iris även om det blir mindre sömn än med en "enkel" bebis..

Jag har idag ringt och bestämt en telefontid med min doktor, han ska ringa i morgon kl nio. Så jag ringer inte till någon barnmorska innan dess, hade annars tänkt ringa dit också idag.
    Hon jag pratade med sa "Vad roligt" när jag förklarade det nya läget, och det var precis det jag behövde höra, hade inte varit så kul om hon sagt att "ojdå det var väl inte så bra".. Det var juh dessutom första människan förutom mannen som jag har sagt ut det högt till.. Och efteråt började jag nästan tänka "tänk om jag inte är med barn då".. Så man kan väl lugnt säga att det inte har sjunkt in ännu!

Annars ligger alla och sover eller?
    Hur går det för MrsB, Liten och ingen som hört något från Izzie?

• Lapinette

Morning girls,

Sitter här solokvist på jobbet och undrar om jag kommer att få något sällskap idag. Riktigt skönt faktiskt då jag har massor att göra och har kommit igång riktigt bra.

Hur är det med er? Hur går det för alla som har BF häromkring i början av januari? Några känningar??!

• _koko_

Gott nytt år, god fortsättning och allt det där.
    Här har det iaf inte hänt något ännu, men lika bra är ju det (nästan 3 veckor kvar till bf).

Lappis - Jag känner ingen som gjort fet ännu, så jag håller tummarna för att du blir först både att testa det och att lyckas.

BS - Vad otroligt söt Iris är på bilden!!!

Hjortron - Grattis till plusset, jag minns dig minsann.

Fru UH - Kommer ihåg dig också. Det är klart att det känns tråkigt att behöva ta till ivf, men tänk att det inte är så länge sedan som det alternativet inte ens fanns!! Första ivf-barnet föddes för 30 år sedan, och fler och fler lyckas.

• Hjortron igen

Tack för alla grattishälsningar.Jag har fortfarande svårt att smälta nyheten. Mannen vill inte hoppas för mycket utan inväntar v.12 även fast jag säger att det faktiskt kan hända saker senare i graviditeten också, och under förlossningen, och under småbarnsåren, tonåren osv osv Jag är lite av den åsikten att skulle det bli missfall så är det kroppens sätt att hantera ett skadat embryo/foster men visst skulle det kännas ledsamt om det skulle hända.

Fru UH2- på andra (och för oss sista träffen på ferten träffade vi en doktor. En variant var att spola men ingen självklarhet från hans sida, tvärtom. Han gick igenom alla riskfaktorer som skulle kunna göra att jag hade stängda äggledare och menade att risken i mitt fall var minimal. Han tyckte alltså inte det var nödvändigt men var det nåt som vi önskade så skulle vi få göra det. Pergo fick jag recept på men eftersom en spolning inte skulle hinnas med i januari (en spolning ska ju göras innan ägglossning för att inte ett ev befruktat ägg ska spolas ut) så visste jag inte hur jag ville göra. Jag sa att jag skulle ringa isåfall om vi bestämde oss för att spola. Däremot har jag läst i flera trådar på FL att en spolning kan göra det lättare att bli gravid efter en spolning.

Jag tror stenhårt på att apriforsen fic min slumrande kropp att vakna, åtminstone fick jag en förstärkt ägglossning och det var kanske det som behövdes. Världens slemklump vid ÄL, och min gamla mensvärk som jag inte haft sen före p-pillrens tid hälsade på.Att det då tog ett halvår från att min ägglossning kom igång på allvar till att jag sedan faktiskt blev gravid är då inte alltför konstigt.

Från att ha haft sex varje dag, varannan dag, hållit på så ofta att vi sen antagligen missat ägglossningen pga att vi inte orkat i sluttampen till inget sex innan ÄL-utslag (två gånger den dagen), samt dagen efter då jag också hade utslag, till ett vackert plus. Ibland tröttnar man ut sig själv helt i onödan.

Mina blodprov visade att hade stark ägglossning. Därför var jag också lite orolig att bli överstimulerad med pergon så ännu en månad skulle försvinna.Jag hade ändå bestämt mig för att börja med tabletterna när min mens kom.Kan inte pergo också leda till tvåäggstvillingar?

Hur man än gör tror jag det är viktigt att ha en plan. När det inte funkade för oss tyckte jag att det var jätteskönt att andra fick ta över (ferten) och att dom gjorde upp en plan för just oss.Ett är då säkert, jag kommer aldrig att börja äta p-piller igen (åt Desolette) så länge som vi vill ha barn. Jag tror starkt på att dom satte min kropp ur spel.
    Jag tror dessutom att det är skitsnack att kroppen och ägglossningen kan sättas ur spel för att man oroar sig eller tänker för mycket på att man aldrig blir gravid.

Frejis-Hoppas pergo funkar. Kommer inte ihåg, har dom konstaterat att du har ägglossning så pergon ska förstärka den?

Lapinette- Håller mina tummar och tår för FET. Har du ett eller flera i frysen? Hur ser er fortsatta plan ut?

• Mrs  B

God morgon!

Ingen bebis här inte.......
    fast maken hade bestämt att det ska ske idag!

Snart ska sonen och jag iväg och leka med en dagiskompis till sonen. Mamman ringde precis och undrade om vi ville komma och leka och det är ju alltid trevligt. Sonen och tjejen funkar super tillsammans så det ska bli kul.

• Hjortron igen

gömde..

MSV-Grattis! Har du räknat ut BF? Sk stolt skriva in:
    Hjortron BF 6 september

Jag måste också ringa och meddela det förändrade läget, men tänker nog ringa BM så jag har chans att påverka när på dagen vi ska komma på inskrivningen. själv körde jag på nyår och smuttade lite på vinerna och bubblet. Vi åkte hem först vid fyra på natten så det var nog ingen fara.

• Tinga

God fortsättning, allihop! Hoppas på ett bra år, med plus åt alla som vill ha!

Frejis - hoppas verkligen att Pergo hjälper dig på samma sätt som det hjälpte mig!

Lappis - usch och fy och blä för tantjäkeln! Hoppas nu verkligen att er FET går bra. Kram!

BS - vilken fin bild du har på Iris vid din signatur!

Hjortron - grattis till plusset! Jag känner också igen ditt nick från tidigare, och har ibland funderat på hur det har gått för dig. Kul att höra att ni äntligen lyckats!

Muggles - jag tror precis som Liten att era vänner menade att de har en lätthanterlig bebis snarare än att Moa inte skulle vara snäll! Snällhet och att man är aktiv och vill ha stimulans utesluter ju inte vartannat.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag