Tack för alla grattishälsningar.Jag har fortfarande svårt att smälta nyheten. Mannen vill inte hoppas för mycket utan inväntar v.12 även fast jag säger att det faktiskt kan hända saker senare i graviditeten också, och under förlossningen, och under småbarnsåren, tonåren osv osv
Jag är lite av den åsikten att skulle det bli missfall så är det kroppens sätt att hantera ett skadat embryo/foster men visst skulle det kännas ledsamt om det skulle hända.
Fru UH2- på andra (och för oss sista träffen på ferten träffade vi en doktor. En variant var att spola men ingen självklarhet från hans sida, tvärtom. Han gick igenom alla riskfaktorer som skulle kunna göra att jag hade stängda äggledare och menade att risken i mitt fall var minimal. Han tyckte alltså inte det var nödvändigt men var det nåt som vi önskade så skulle vi få göra det. Pergo fick jag recept på men eftersom en spolning inte skulle hinnas med i januari (en spolning ska ju göras innan ägglossning för att inte ett ev befruktat ägg ska spolas ut) så visste jag inte hur jag ville göra. Jag sa att jag skulle ringa isåfall om vi bestämde oss för att spola. Däremot har jag läst i flera trådar på FL att en spolning kan göra det lättare att bli gravid efter en spolning.
Jag tror stenhårt på att apriforsen fic min slumrande kropp att vakna, åtminstone fick jag en förstärkt ägglossning och det var kanske det som behövdes. Världens slemklump vid ÄL, och min gamla mensvärk som jag inte haft sen före p-pillrens tid hälsade på.Att det då tog ett halvår från att min ägglossning kom igång på allvar till att jag sedan faktiskt blev gravid är då inte alltför konstigt.
Från att ha haft sex varje dag, varannan dag, hållit på så ofta att vi sen antagligen missat ägglossningen pga att vi inte orkat i sluttampen till inget sex innan ÄL-utslag (två gånger den dagen), samt dagen efter då jag också hade utslag, till ett vackert plus. Ibland tröttnar man ut sig själv helt i onödan.
Mina blodprov visade att hade stark ägglossning. Därför var jag också lite orolig att bli överstimulerad med pergon så ännu en månad skulle försvinna.Jag hade ändå bestämt mig för att börja med tabletterna när min mens kom.Kan inte pergo också leda till tvåäggstvillingar?
Hur man än gör tror jag det är viktigt att ha en plan. När det inte funkade för oss tyckte jag att det var jätteskönt att andra fick ta över (ferten) och att dom gjorde upp en plan för just oss.Ett är då säkert, jag kommer aldrig att börja äta p-piller igen (åt Desolette) så länge som vi vill ha barn. Jag tror starkt på att dom satte min kropp ur spel.
Jag tror dessutom att det är skitsnack att kroppen och ägglossningen kan sättas ur spel för att man oroar sig eller tänker för mycket på att man aldrig blir gravid.
Frejis-Hoppas pergo funkar. Kommer inte ihåg, har dom konstaterat att du har ägglossning så pergon ska förstärka den?
Lapinette- Håller mina tummar och tår för FET. Har du ett eller flera i frysen? Hur ser er fortsatta plan ut?