• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • pirr!

Först på tråden idag! Säger nog endel om min arbetsbelastning såhär i mellandagarna

Tinga- har ni berättat för familjerna än? Skönt att illamåendet släppt! Vilken vecka är du i nu? (har verkligen dålig koll även om jag läser flitigt)

Piggelin- haha, vilka sjuka grejer som finns! Kanske skulle man ha en sån på magen med då alla gissar frenetiskt på kön fast varken de eller jag vet.. Det blir ingen skylt eller rosa/blå reflex för 129 :- på vår vagn iallafall.

Brudsommar- vad lustigt att du och liten sprang på varandra i en sängaffär av alla ställen! Kul med lägesrapport- mindre kvar i magen!

• MSW

Godfortsättning alla!!

Izzie, Liten och Mrs B Lycka till!

Storasytern: Trevligt att läsa hur det gått för dig, även om det blev väl långdraget!

Reflexerna håller jag med om att de var väldigt fåniga..

Vi har haft en bra jul, om än något förvirrad!

Sist jag skrev berättade jag juh om blodspår, på morgonen den 23:je hade det inte kommit något mer blod och jag bestämde mig för att testa mig (hade bara billiga test, inget clearblue direkt), och gjorde det och satt och tittade på testet en stund, innan det helt plötsligt slog mig att det ser juh ut som att det är TVÅ sträck, så jag sprang darrande in till sovrummet där mannen mer eller mindre fortfarande låg och sov, och tände lampan och frågade: "Hur många sträck ser du?!" Och vi var överens om att det var två sträck, men vi trodde inte på det.. Jag funderade på om jag väntat för länge så att det inte var tillförlitligt..
    Anyway, hade jag ett billigt test till hemma som jag tog på julafton och där kom två sträck på det också även om det ena var svagt! Så sen beställde vi ett clearblue som det klart och tydligt står gravid eller inte gravid på, som förmodligen kommer med posten idag, se om vi kan lita på/fatta det då!!

• MSW

Och skulle det nu vara någon som tror att dom känner mig som läser i tråden ber jag er snällt men bestämmt att hålla käften tills vi berättar själva för nära och kära..

• Clownis

Wow MSW! Du tror vi med största sannolikhet att du är på amälla!!! Vilken julklapp, det var verkligen dags med lite jultur för någon. Hur blir det med din operation nu, eller var det inte tänkt att du skulle genomgå den före eventuella plus. Vill absolut inte verka negativ, är bara nyfiken och har inte riktigt koll! Grattis iaf.

• MSW

Clownis, jag antar att det skulle vara bättre/mindre risker om det är utan en bebis i magen, men jag frågade doktorn, och han sa att man kunde operera ändå, men jag tänkte att jag skulle höra av mig dit efter helgen och höra, när jag frågade var det juh hypotetiskt..

• BrudSommar2006

MSW, det här låter ju jättespännande! Hur kommer det sig att ni beställde ett CB-test på posten och inte åkte till apoteket direkt och slog till?! Man blir ju så otroligt nyfiken! Hoppas, hoppas att det är ett plus, det har ju inte gått något vidare för julens BIMare hittills. Hoppas, hoppas att de där testerna stämmer och hoppas att det "riktiga" testet dyker upp snarast!

Tinga, ja visst är det så att man gärna vill hitta någon med samma problem som en själv! Samtidigt så önskar man ju inte att någon annan faktiskt också ska ha problem!

Väntar med spänning på att få höra hur det gick för Sweet när de berättade för familjen men det lär väl dröja någon vecka nu då innan vi får höra mer. Lustigt förresten men Sweet är väl den som bor längst bort just nu men snart är hon väl den som har träffat flest här i tråden!

• BrudSommar2006

MSW, du fick ju höra att det skulle gå att operera ändå så det är säkert ingen fara då. Gick det inte att göra titthålsoperation har jag för mig att du skrev?

Väntar med spänning på om vi får höra av Izzie idag eller inte!

• Telemarkgrrl

Åh men MSW, dom säger ju att ett plus alltid är ett plus men att ett minus inte alltid är ett minus! Men jag väntar med att säga grattis till ni har testat med ett bra test bara utifall att. Men jag vet vad jag tror.

• MSW

BS: Vi försökte köpa ett test, men apoteket var inte öppet den 23: e och då beställde vi på nätet med förhoppning att det skulle komma igår så jag kunde testa idag, men se det ville det inte.. Men får väl se om jag lyckas vänta tills i morgon, eller om jag struntar i morgonurin, om det verkligen var plus redan den 23;je borde det juh synas ändå nu...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag