• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

Vickan, du tror inte att det har att göra med allt vin du drack igår då? Magen borde väl inte protestera mot vitaminer?

• MSW

Det är väl lite järn i de vitamintabletterna eller har jag fel för mig? Isf är det juh säkert det magen reagerar på.. Men jag vet inte vad du kan göra åt det.. Proviva eller något kanske?

• Nattson

Zozo, vad trist med tanten!!

Ang att springa osv, jag är alldeles för lat för att springa och gör det i princip aldrig. Cyckla gör jag gärna, älskar att cykla När jag gick till gymmet så var det oftast för ett spinning pass eller pump pass. Tror att det är för att man inte har något hjälpmedel när man springer. Det är bara du rakt upp och ner som ska ta dig frammåt.

Vickan, om du tar dem medans du äter frukost kanske det blir bättre? Jag äter tex en macka tar mina vitaminer och äter sedan nästa macka. Jag inbillar mig att det hjälper. Magen har i allafall inte gjort uppror än!

• Lapinette

Zozo - attans vad tanten kom tidigt! Fast kanske bättre det än försent så man slipper gå och vara skengravid i flera dagar.

Själv sitter jag här och halvsover efter julbordet på Fjäderholmarna igår. Det blev absolut inte sent men attans vad trött man blir av att äta (speciellt jag då som inte kunde låta blir utan tog 4 olika efterrätter!).

• Lapinette

Nattson - en till som gärna spinnar eller pumpar men framför allt dansa. Gillar att göra saker till musik! Allt går så mycket lättare om det är bra musik.

• viktualia

nattson - ahaaa! jag ska testa det!

Och Telestubben - det är inte bara idag som magen blivit arg... även utan vin *fnissar*

• _koko_

Hej kära vänner,

här kommer ett sällsynt inlägg från mig. Har blivit förkyld IGEN, fattar inte...

Jag och sweetan var med på lunchen igår, mycket trevligt!

Nu försöker jag bara stå ut mina resterande arbetsdagar, 5 dagar till förutom idag. Får nog jobba lite hemifrån i januari också, men det känns ok.

Conny är lika vild som vanligt, men han sparkar inte så mycket utan bökar mest omkring. Inte så skönt när han trycker upp rumpan mot revbenen, förstås, men det är ju smällar man får ta.

Var hos sambons syster i helgen och fick lite kläder till conny, så nu har vi så vi klarar oss hem från bb och lite till. Det vi har köpt har vi köpt i lite större storlekar, i 50-54 hade vi inget alls.
    Fick veta att sambons pappa inte är så nöjd med oss för tillfället - vi är inte gifta och tänker inte döpa barnet, hahaha... Så vi kanske får ha en namngivningsceremoni iaf för hans skull... Han är världens gulligaste och jag tar inte alls illa upp när han gruffar om det här, tycker mest det är lite lustigt.

Stora kramar till alla er som kämpar i både med- och motvind och GRATTIS moppy och storasystern!!!

Vickan - jag har aldrig upplevt problem med mitt val kvinna så länge jag tagit den tillsammans med mat. När jag försökt ta den utan mat har jag däremot blivit illamående och en gång tom kräkts, så undvik det...

• Liten med Mindre

Morrn morrn!
    Skolkar från möte på jobbet efter att ha sovit uselt - och fått ont i stora magen. Det eländiga kylskåpet väcker mig var 3:e timme och det gör ont att ta sig upp ur sängen med jättemagen. (Maken som har öronproppar mot mitt snarkande hör givetvis inte larmet.)

Det blev en liten trådlunch igår i alla fall. Jag visste att Frejis skulle komma, och Frejis visste att Koko var på ingång, och Koko hade varit i kontakt med Sweet som också dök upp. Mysigt!

Sen lyckades jag handla alla mina julklappar och kom hem helt död. Idag blir betydligt lugnare. Hemma! Ska jaga kylskåpsleverantören och sen äta sen frukost.

Må så gott!

• Nattson

Lappis det håller jag med om! Jag älskar att dansa! Bara det är bra musik. Jag kan nästan bli surig på ett pass om det är dålig musik.. ha ha

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag