• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Tinga: jag ska springa Vårruset har jag bestämt. Visserligen bara 5 km men med tanke på hur lite tid jag har att träna så är det nog en lagom målsättning.

MrsB: jo jag har gjort så förut, att ge flaskan först. Men hon har blivit lite för otålig för det. Och är hon för hungrig så vill hon inte suga och är hon för mätt vill hon heller inte ha. Hon har blivit mkt krångligare med detta bara senaste veckan. Jaja, det är som det är.

Nenne: ja personlighet har hon allt redan! Inte mkt till tålamod (hmmm... undrar vem det kommer ifrån? ).

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!!!!

Först ut idag ser jag. Sonen vaknade halv sju idag, men har faktiskt sovit i sin egen säng hela natten. HURRA!!!!!!!
    Om en halvtimme blir det dagis för honom och vila för för mig för jag känner att det är en förkylning på gång.

Muggles
    Hur mycket smakportioner har du provat?
    Dricka tillägg ur mugg istället för flaska?

• nennesjuttioåtta

hmmmm... inte många dagar kvar till BIM och inte ens ont i tuttarna.

Däremot har jag pratat med vårdcentralen om min sköldkörtel, men de trodde inte att jag skulle kunna få komma dit förrän efter nyår. Får hoppas att läkaren hör av sig före jul så att man vet. Men det känns som att det gått upp ett ljus här och bara det gör att det känns lite lättare. "bara att fixa det så är jag gravid framåt slutet på januari..." tjena.

• Vännerfan

Hej!

Ville bara gå in och vinka till er! Har inte så mycket att skriva eller kommentera just nu, har väl kommit in i ett sånt "mood".

Men appropå att springa så gjorde jag det en hel del förut, men det var innan jag kom på att det finns träning som är lika bra, men som jag tycker är mycket roligare Men mer tids-effektiv träning än jogging finns ju inte. Inte om man kan påbörja rundan direkt utanför dörren iaf.

Mugglan,
    Det tog ju några dagar för Prinsen innan han fattade att han skulle svälja samkportionerna. Han lärde sig när han fick banangröt för första gången. Han satt och klöktes och potatisen kräktes han t.o.m. upp! Nu käkar han som bara den och vad som än finns på skeden! Jag är stolt som en tupp, särskilt när jag, som oftast, har lagat maten själv. Barnmat är faktiskt ett rätt bra sätt att lära sig att laga mat på. Jag har iaf lärt mig en hel del om hur man gör sås, kräm, behåller vitaminerna i maten etc. Men det kanske bara visar hur lite jag kunde innan Idag ska han få lammfrikadeller med jasminris, sås, morrot och avokado och aprikoskräm till dessert. Har ni antecknat det allihop????

• MSW

Zozo: det verkar juh bra att du redan planerar "aktiviteter" för nyår..

Nenne: Hoppas du får koll på sköldkörteln!! Och vi vill juh så klart att du håller oss uppdaterade om hur det går!

MrsB: Jobbigt om du ska bli förkyld nu till på köpet.. Jag brukar alltid vara sjuk kring jul, men i år har jag juh haft två rejäla förkyldningar under hösten så ja hoppas att jag slipper.. Men den som lever får se..

Springa... Jag önskar så att jag hade ork/tålamod att bygga upp konditionen så man orkar springa längre sträckor.. Verkar så himla skönt.. Men än har jag inte lyckats.. Fast kanske vore idé att testa igen nu när jag blivit drygt 20kg lättare och känner att jag orkar springa ett par meter utan att känna mig död.. Jaja.. Får se hur det blir med det, är ute ovh går en del nu iaf då jag och mamma och mina syskon är med i en stegtävling för att vinna en resa till Paris..

Nahe, nu får det räcka med svammel från mig tror jag..

• start september

Tinga,

foto ska det bli så småningom!

Muggles,

DN började idag en serie om amning. Första delen handlade om att få nyfödda att amma alls och om när det gör ont, men det ska komma tre delar till. Kanske kan det vara av intresse? Här är länken till den första i alla fall.
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=725816

• start september

Nenne,

det låter bra att du kollar upp det. Sköldkörtelproblem är vanligare än man tror och just kring bebisverkstad verkar det inte alls vara kul.

• viktualia

Hörrni experter!

Jag har börjat äta sådana där vitamintabletter... inte för att jag inte tror att jag får i mig det jag ska.. .men mjaaa... efter allt snack om att dela ut folsyra till alla kvinnor såå... ehum... jag har i alla fall skaffat sådana där "mitt val kvinna". Man ska äta dem samtidigt som mat och jag har ätit dem precis efter frukosten. Magen blir VÄLDIGT arg och nu är jag nyfiken på om ni har nåt knep för att slippa arg mage!?!?!?!

• nennesjuttioåtta

kom just på att jag skrev förut att jag skulle hålla mig härifrån och det gick ju JÄVLIGT bra.

men jag hamnar väl i en sån period nu när jag får tantbesök igen.

• nennesjuttioåtta

Vickan
    tror du magen reagerar på "mitt val"?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag