• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2007-12-17 20:11:54 följande:
    Nenne - 5 mil var uppdelat på 3-4 pass i veckan. En mara är "bara" 42 km, så du behöver inte upp i 5 mil på en gång!
    hahah jag ser nog vad du försöker göra! Springer du hela vintern också? (ja så klart, du bor ju i Skåne där det är 20 grader året om, hahha)
  • Tinga

Åh, påminn mig inte om längdåkning! Jag skulle jättegärna åka skidor på vinterhalvåret och springa på sommaren, men det är ju så sällan det finns tillräckligt med snö här i Skåne. Och rullskidor är inte alls samma sak. Fast "fästet" är hundra gånger bättre; jädrar så ilsk jag var när jag tränade till Vasaloppet och skulle åka första rundan på snö - det var ju bakhalt hela tiden, tyckte jag, hur mycket fästvalla man än lade på.

• Tinga

Till slut fick min käre far förklara för mig att åker man på snö går det inte att få 100%igt fäste. På rullskidor kan ju hjulen bara rulla åt ett håll, då där är fästet alltid perfekt.

• nennesjuttioåtta

hahah, ja det där med bakhalt har man ju plågat sig med i sina dar. Jag har blivit bättre på att trycka ner spannet för att undvika det men har man fel valla så är det ju kört. Har dock de senaste åren kört med tejp, det ska funka från +5 till -20! Tycker det funkar bra när man inte är så van och känner skillnad. När vi skulle åka tjejvassan så lämnade vi in skidorna på vallning i Mora och så bra fäste har jag aldrig haft. Jag sprang uppför nästan alla backarna, behövde knappt saxa, så jäkla häftigt! Det var värt vartenda öre!

Det är ju därför som vi vill bo här (helst längre in i landet) eftersom det blir riktig vinter här. Inte just nu då (-7 men ingen snö, vara rimfrost). Hemhemma har de 2 sm snö och -16 så där blir det ju en vit jul iaf!

• Tinga

Oj, vilken universalvalla - tejp! Never heard of! Fast det har kanske inte nått Skåne än. När du skrev tejp och valla tänkte jag först på Wassbergs klassiker med stighudar under skidorna, som han använde under någon tävling. Coolt! Fast det funkar väl bäst om det bara är en låååång backe i början, och sen inte så många fler.

• Tinga

Min syrra ska åka Vasaloppet 2008 och hon älskade tejp när hon var liten - kanske skulle ge henne sådan valla som en rolig pik! (Lillebrorsan föredrog häftmassa - kanske också kan funka under skidorna? )

• muggles

Izzie: tack för komplimangen och lycka till inför nedkomsten!

Zozo: äsch, jäkla skittant! Men bättre att hon är för tidig än för sen så man hinner börja hoppas...

MrsB: när du ammade din son som förrätt - var han aldrig otålig då och vände sig ifrån bröstet? För Moa vill helt enkelt inte alltid. Hon är väl en obstinat tjej helt enkelt...

Det där med under- och överproduktion i sköldkörteln läste jag om i en gravidtidning i våras, har för mig att det nämnts innan i tråden också (alltså innan du nämde ditt Tinga). Men tänk om det är så "enkelt" Nenne? Det är ju jättebra att du får det kollat!

Det var ngt mer jag skulle kommentera... hmmm. Minne som en daggmask...

• nennesjuttioåtta

Det är swix som har tejpen, sälj på alla sportbutiker. Och det har ju funnits några år här i norrland... Fråga! Men det räcker nog inte ett helt vasalopp. Det står att det ska räcka 20 mil eller nåt men det är nog bäst att lämna in skidorna på proffsvallning i Mora eller sälen när man väl är där.

Det är nog fr¨n Wassberg idén kom

• muggles

Tja iaf så prövade jag med potatis igen idag och då gick det bättre. Men stackars Moa såg inte särskilt förtjust ut. När hon svalde så verkade hon nästan som om hon skulle kräkas. Det var väl ovant att svälja ngt som inte var flytande (även om moset är väldigt löst).

Nä nu ska jag ta och slänga mig i soffan och äta fruktsallad som maken gjort!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag