• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Kanske därför jag känner mig så varm, 1 kg gör skillnad !

• Nattson

he he fast jag som redan gått upp 4kg sitter och fryser här på kontoret. Fast mest om händerna och fötterna. Jag brukar annars frysa om korsryggen mycket, men nu med mamma byxorna som har extra tyg som går upp till tuttarna ha ha så fryser jag inte där längre. Ok kanske inte hela vägen upp till bröna men nära är det i allafall...

• Piggelin1

haha Nattson - angående vikten/kläderna så har jag det omvända bekymret nu. Har vant mig vid alla mammabrallor som går långt upp över magen (=VARMT & GOTT!) & nu häromdagen så insåg jag att jag faktist kommer i mina jeans igen. KUL, men jädrar vad KALLT det var om magen när vi var ute & gick igår. Gick & drog i min tröja under min relativt korta jacka mest hela tiden... Man har ju vant sig vid minst dubbla lager, dvs brallor som går långt upp & tröjor/tunikor som går ner Plus den stora jackan (som rymde magen) som jag köpte för 200 spänn i Ullared

Jaja, i-landsproblem helt klart! Om inte modet får för sig att förändras till superHÖG midja på brallor så får jag nog införskaffa en ny jacka att ha nu när jag är ute & promenerar mkt

• Piggelin1

Nenne - då skippar jag att testa daimtryffeln! Har en variant med "romrussin" ´som jag kört några jular, kanske ska damma av det receptet!

• Piggelin1

På tal om kläder så shoppade jag i helgen mitt första plagg, sen jag blev av med magen. En i mitt tycke dyr (1400 spänn) kofta - men sååååå snygg. Tyckte verkligen att jag förtjänade den nu! Nya brallor behöver jag med (behövde redan i våras, men skippade det pga graviditeten), det får bli en raid efter alla helgerna. Lyxigt nu att kunna gå på stan på dagtid - slippa trängas & köa

• Mrs  B

Hej hopp!!!

Sonen är på dagis, jag har varit på Maxi och hos min mamma så nu är det vila som gäller resten av dagen. Skönt!!!!
    Kan behövas efter denna helg med kalas och inköp/klädnad av granen.

Tinga
    Ja, som det ser ut nu och som det känns ska det inte vara några problem med att komma till Lund på lördag.
    Har sms-at Junilejon så det är bara att bestämma en tid.
    10.30 fungerar för mig i alla fall.
    Har en halvtimme till Örkelljunga där jag hämtar Junilejon och sen har vi nog ca en timme ner till Lund och sen ska man parkera.
    Jag kan höra av mig till Junilejon om du har av dig till Sweet street.
    ??????????????????

• Tinga

Mrs B - OK, då kör vi på kl. 10.30 på lördag. Vi ses utanför Ebbas Skafferi då (du hittar dit?). Är det ruskväder kan man ju gå in och vänta. Jag meddelar Sweet tid och plats. Ska bli jättekul!

• nennesjuttioåtta

ååh vad avundsjuk jag är, jag skulle också vilja träffa er sörlänningar. Ha det så kul!!!

• viktualia

Jag hittar till Ebbas!! *hihi*

Men jag är skeptisk till att åka till Skåne vid den här tiden på året... däremot är Lund i april en riktig njutning... sent i april när våren verkligen tagit över.. mmmmm..... yrar mig bort från ett iskallt Karlstad..

Piggelin - jag hade också tänkt vänta med klädshopping till rean, men nu ska jag ju på en andra intervju och min bantade garderob hade inte några speciellt bra alternativ... så jag får fortsätta ha ett högt klädkonto ett tag till! Lyckades övertala en kollega om att ta klädshoppingen i em före lite a.w.! Hihi!

• Mrs  B

Tinga
    Om det ligger vid stationen (samma gata?) ska det inte vara några problem. Hade tänkt parkera på andra sidan järnvägen.
    Hittar vi inte så frågar vi någon eller ringer dig.
    Ska bli jättekul att ses!!!!!!

Blir det några förändringar hör jag naturligtvis av mig till er alla.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag