• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Godmorgon alla!

Glad tredje advent!

Sonen kalas med kompisar och barn igår gick jättebra!!!!!
    Han var helnöjd med vilka som kom och vad han fick i present, nästan enbart Blixten McQueen och Spindelmannen saker. Jag själv lyckades stå på benen och det blev lyckat som sagt.

Snart kommer min pappa och då ska vi åka och köpa en gran som vi ska ha inomhus. Enligt sonen ska den vara stor, ända upp till himlen och lukta gott.

BrudSommar
    Ja, det var lite häftigt i fredags och jag kände mig väldigt trött på kvällen men det får ju gå ibland. Vissa saker måste man ju göra. Känner mig dock inte så jättegravid eftersom jag inte har gått upp så mycket i vikt, känner mig mer trött i huvudet. Tyvärr kommer stressen krypande ibland och då kommer även sammandragningarna och de är jobbiga. Har haft mycket nu både i fredags och igår, men det har ju varit mycket denna helg.
    Hoppas ni får det trevligt i kyrkorna idag. Jag tycker sånt är så mysigt......men här blir det tyvärr inget iår. Mina föräldrar jobbar denna helg liksom mannen. Men min pappa är väldigt snäll så han kommer hit om en timme så ska han hjälpa mig med att köpa en gran.

Angående simkläder till bebisar:
    Finns på Babyland, Babyproffsen och så vidare.
    Men sist köpte jag faktiskt badbyxorna på simmet. De säljer också sådana här i klubben.

• Storasystern

Hej i tråden!

Grattis till pojken Moppy!!!

Ville bara titta in som hastigast och säga att även vi varit inne på BB och kommit hem med ett litet pyre!
    Förlossningen tog lång tid och gick långsamt, men det gick bra till slut och vårt pyre tittade ut den 13/12 kl. 02.45, en riktig liten stjärngosse!

Vi har precis kommit hem (igår) och är fortfarande lite möra, men jag skriver mer när jag får lite mera tid över!

Håller tummarna för alla BIMarna! Är det något plus jag har missat??

• nennesjuttioåtta

härligt att höra, Storasystern! GRATTISSSS!!!!!!!
    *kramar om*

• nennesjuttioåtta

vi BIMare har några dagar kvar innan cirkusen drar igång. Vi har, för att underlätta för er övriga, synkat oss så att alla Bimar samtidigt. Ungefär. Jag har världens PMS-humör så maken har fått ducka ofta den här helgen. Min stubin är kortare än en vinterbadande penis. Hoppas att det för något gott med sig annars blir det ingen rolig jul.

Har funderat lite på OM jag skulle vara gravid. Hur outar jag det här då, hur ska det tas av er som också försöker järnet? Vet ju själv hur jobbigt det är att höra/läsa och förhoppningsvis slipper jag fundera något mer om Frejis, Lappis och Telis också skulle plussa nu. Eller också är det jag som blir ensam kvar. *darrar lite på läppen* Åhhh vad jag önskar att vi alla kunde plussa nu så att vi verkligen får en fröjdefull jul!!!!!!!!!! Låt oss göra ett pep-talk nu. *sassabrassa marsipangris, låt oss få en bebis*

• Piggelin1

Storasyrran,
    STOOOOOOORT grattis till stjärngossen
    Ser fram emot att höra mera så småningom! Känn dock ingen stress - jag har fortfarande inte lyckats få ihop min berättelse & idag fyller Amanda en månad

Nenne - som vanligt fnissar jag åt dina goa formuleringar;
    "Min stubin är kortare än en vinterbadande penis"
    Åhhhh, vad jag hoppas att ni plussar hela ligan nu till jul - vore ju grymt med ännu en plussvåg & sååååååååååå välförtjänt för er som bara kämpar & kämpar & kämpar i värsta motvinden...

• Mrs  B

Storasystern
    Grattis till stjärngossen och hoppas att allt fungerar bra nu när ni är hemma!!!!!!
    Trist med en lång förlossning, men inget ovanligt för en förstföderska.

Här är det 3 veckor kvar, om nu inte lillkillen vill ut innan dvs.

Lycka till alla BIMare och hoppas att ni alla får en underbar julklapp!!!!!!!!!!

Fru AM= Livia 16/11 2006
    Vänner= Pojke maj 2007
    BrudSommar 2006= Iris 5/6 2007
    Fru Cicci= Victor 21/6 2007
    Snart så?= Pojke 18/8 2007
    Muggles= Moa 26/8 2007
    Frullan= Pojke sep 2007
    Piggelin1 = Amanda 16 /11 2007
    Oms = Matilda 26/11 2007
    Moppy = Pojke 4/12 2007
    Storasystern Pojke 13/12 2007

Nu behövs det lite flickor i listan eller vad säger ni??????

• nennesjuttioåtta

en tjej till så är det break even!

Kom på en grej angående det jag skrev tidigare idag... Ni som är kvar att plussa ska ju inte känna så inför mig (att ni är rädd at tjag blir ledsen om ni plussar), jag skulle ju bli överjävligt glad för er skull!!!!!
    *puh* så fick jag det sagt. Håller på och kokar kola nu och det slog mig att det förmodligen kunde tolkas lite tokigt.

hahah, piggelainen - och jag som verkligen HAAATAAAR motvind!!! Särskilt när man cyklar. I den här hålan är det dessutom jämt motvind hem från jobbet (och helst motvind dit på morgonen). Men det är väl sånt man får stå ut med om man bor nära havet. men jag är ju en riktig inlandstös som hellre badar i en tjärn (med sandbotten, dock) än hala klippor.

• nennesjuttioåtta

Gratulerar Amanda på 1-månadsdagen!!! *blåser i krulltrumpet* Vad fort tiden går!!!! herrejösses...

• nennesjuttioåtta

hoppsan, vad fort det gick! Nu är kolan klar! Idag har jag pysslat dajmtryffel och nu blev det saffranskola som jag, när det svalnat, ska doppa i supermörk choklad. Can't wait! När man var liten tog det ju sån tiiiiiid innan det var färdigt!

• Piggelin1

Daimtryffel???!!! Receptet, tack!!
    Tänkte försöka fixa lite sill respektive julgodis nu till veckan - mmm!

Japp, tiden går verkligen otroligt snabbt - tänk att vår tjej är en hel månad nu! Man märker faktist skillnad nu - hon kan fästa blicken på lite längre håll & vi har sett hennes första leende Plus att hon blivit ett helt kg tyngre sen hon föddes!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag