• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Start Sept - vilken bra kommentar, detta med beteendet som man kan störa sig på. Ska komma ihåg det nästa gång jag får dåligt samvete för Amanda & tycker att jag är en dålig mor...

• Telemarkgrrl

Hej tjejer,

och stort grattis till Moppy och Storasystern!

Jag såg att jag hamnat på Lappis BIM-lista men jag platsar nog bättre tillsammans med AM, hon och jag kan starta en BAM-lista. För jag vet att det inte har blivit några barn gjorda här den här månaden, både maken och jag har varit sjuka och inte orkat göra nåt annat än att sova i sängen dom senaste veckorna. Men det är faktiskt jätteskönt, nästa månad drar vi igång med ivf så allt fokus ligger på den. Nu ska vi bara bli friska och dricka glögg och tänka juliga saker fram till nästa år.

• Piggelin1

Kul att se dig här Telis! Kram på dig! Trist att ni varit sjuka, mannen & du. Spännande med ivf'en ni drar igång nu. överflödigt att skriva, men jag håller tummarna STENHÅRT för er

• Tinga

Moppy ? supergrattis till sonen! Det låter som att du är ganska nöjd med förlossningen, trots att den slutade med kejsarsnitt, och det är skönt att höra!

Nenne ? sorry, men jag har noll koll på underlivsfärgen här!

Storasystern ? jättegrattis till stjärngossen! Vilken tur att vi inte bara har prinsar och prinsessor här, utan en stjärngosse också, så att man kan skilja dem alla åt!

Page ? hej; jättekul att se dig här! Tänker på dig! Skickar en stor julkram, jag med! (Vi kom väl överens om att cyberkramar var OK, eller?

Muggles ? utifrån vad man kan läsa i dina inlägg framstår du inte alls som någon okänslig eller oengagerad mamma! Tvärtom, du bryr dig ju hur mycket som helst om Moa, det läser jag mellan raderna hela tiden! Sen framgår det iofs tydligt att du är ingenjör också, för du vill gärna har förklaringar till det mesta. Men det tycker jag absolut inte är något fel; det är väl mest en fråga om hur man hanterar svårigheter och problem. Kram!

• Telemarkgrrl

Nennelajnen, jag skulle helt ärligt inte ha ett endaste dugg emot att du stack in nyllet här och skrek att du var gravid. Jag skulle bli så glad så jag skulle nog tuppa av. Jag skulle kunna strunta i champagnen på nyår, låta bli ostbågar i .... hmmm, iallafall fyra månader, och skippa en en hel skiddag i alperna om det bara hjälpte dig att bli gravid. SÅÅÅÅÅÅ mycket vill jag att du ska bli på tjocken!

• Tinga

Telis - kul att se dig här! Och spännande att höra att ni kör igång med ivf i nästa månad! Tycker att det verkar ha gått jättefort från idé till handling för er, men det är ju perfekt att det går undan när man väl bestämt sig. (Säger hon som inte har ett endaste dugg tålamod. )

• Tinga

Mrs B - skönt att killen i magen ändå verkar hålla sig hyfsat lugn nu, trots att du stökar och tar i. Det verkar ju som att det inte ska bli några problem för dig att komma till Lund på lördag då. Kul! Vi har ju inte bestämt någon tid än, men det är kanske lika bra att göra det, så kan jag skicka ett mail till Sweet också, med besked. Vad säger du? Är kl. 10.30 lagom? Då hinner frukosten sjunka undan lite, så att man sen kan äta en god macka på Ebbas Skafferi.

• muggles

Telis: oj, skulle du skippa en HEL skiddag för Nenne?! DÅ förstår jag hur mkt du unnar henne en graviditet! Håller såklart tummar jag med!

Tinga: tack, de orden värmde!

Det är konstigt - när Cicci var här i onsdags så blev jag så glad och inspirerad av hennes positivism och tänkte "vilken underbar liten tjej vi fått" men sedan trillade jag ner i ngt slags depphål. Men jag håller på och kravlar mig upp nu!

Har precis läst mina jobbmejl så nu är man uppdaterad på den fronten. Det sprutas ut nya produkter hela tiden så det gäller att ha koll när man kommer tillbaka... Nu på torsdag ska jag på julkul med jobbet så då får man väl höra senaste skvallret. Först ska vi till Hagabadet och få en behandling (jag har valt massage...skönt!) och sedan blir det julinspirerad 3-rätters middag. Gärna för mig, är inte så förtjust i julbord ändå...

Piggelin: så du tycker inte heller att du är perfekt mor hela tiden? Du, när har vi första årsmötet i IMK?!

• Liten med Mindre

Åååå - vad jag hatar makens mus och tangentbord. Hade just skrivit en massa och så kom jag åt en eländig bakåt-knapp på musen..

Kontenta - GRATTIS Storasystern, vilken luciavaka!

Muggles - kämpa på. Det är så inspirerande och lärorikt att läsa om dina erfarenheter och funderingar.

Nenne o Piggelin, dajmtryffeln är god, men själv föredrar jag recept utan kesella. Gillar inte riktigt det syrliga ihop med chokladen.

Oms, jobbigt med maten. Får du pröva dig fram med vad som funkar, eller vet du? Hur snabbt kom allergierna?

Har någon hört från Sweet sen hon åkte?? Frejis o jag tänkte ses på Odenplan kl 12.30 imorgon måndag, ifall någon Stockholmare eller besökare vill hänga på och luncha.

Och, vi har haft en mys och pysselhelg. Mannen har byggt som sjutton i köket. Vi hade lite julfika med goda vänner och var iväg och åt gourmetmat på italiensk finkrog igen igår. En av ägarna lovade mig en specialkomponerad osttallrik när jag kommer tillbaka efter att Mindre kommit. Han såg hur jag satt och suktade efter de andras ost...och vet att vi är frekventa besökare. (Makens jobb har ett trevligt sätt att belöna goda insatser med att låta personalen ta med make/maka ut och äta.)

Nu ska jag röja lite till innan det blir säng o sova.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag