• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • BrudSommar2006

Jisses, Mrs B, när jag var höggravid lyckades jag lagom hasa mig från en stol till en annan, ta inte ut dig alldeles nu bara!

Idag ska vi ha barnvakt för att gå ut och äta lunch och sedan gå på julkonsert i Filadelfiakyrkan (hm, stavas det med ph kanske), vi går på den varje år, kul att vi lyckades komma iväg i år också. Egentligen hade det ju varit mysigare att gå ut och äta middag efter konserten i stället för lunch innan men det tror jag vore lite väl hårt mot både Iris och mina föräldrar, ju senare på dagen, ju mer blir hon beroende av att få ligga och amma.

I morgon ska vi förhoppningsvis få städat här hemma och sedan ska vi gå i en av de små kyrkorna ute hos mina föräldrar och lyssna på julsånger, vet inte än om Iris får följa med eller om maken får vara hemma och agera barnvakt, det är mamma och jag som egentligen ska gå nämligen men maken vill ju gärna med också. Min pappa vill ju inte med men han är heller ingen bra barnvakt tyvärr.

Eftersom jag inte hört något om lunch på måndag så gissar jag att det inte blir någon så nu har jag bokat in mig att ta mig till jobbet för lunch då.

• Frejis

God morgon!
    Känner mig lite förkyld och har inte kunnat träna på några dagar. Trist, i synnerhet i dessa julborstider men jag kommer nog igen imorgon.

Känner annars väldigt efter ägglossningen, det känns att jag har ägglossat i en vecka. Vi får se snart hur falska dessa symptom har varit *nynnar på Nennes plussång*

Moppy, jättestort grattis!

När det gäller måndagens lunch föreslår jag att de som kan och vill träffas i alla fall. Liten hade ju förslag på restaurang som jag blev väldigt nyfiken på. Tidpunkt kl 12.30 kan väl vara lämplig.

• Lapinette

Är också småförkyld sen i onsdags men igår orkade jag inte med att känna mig halvdan så jag gick och tränade spinning med maken. Vaknade imorse och kände av både ägg och näsan . Men efter en frukost med lussebullar (kommer snart att se ut som en) så känner jag mig faktiskt helt ok och ska snart hoppa in i duschen och ge mig iväg på julmarknaden på Skansen med en kompis.

• Frejis

Blev glad nyss att jag inte köpte biljetter till Liza Minellis konsert; läste att hon kollapsade på Scandinavium. Usch!

Ha en trevlig dag på Skansen Lappis! Vi ska dit imorgon, gillar deras julmarknad och all stämning jättemycket!

• Vännerfan

Tittar in lite snabbt från mina föräldrar och säger hej! Men blir inte långvarig, fy vilket konstigt tangentbord, man får ta i jättemycket...

GRATTIS till sonen Moppy!!! Kul att höra av dig!

Vad trist att jag missade Ciccis besök, verkligen! Det lät som att ni hade jättemysigt! Men jag får ju förhoppningsvis träffa henne i mellandagarna och Mugglan och Piggis(?) träffar jag ju på fredag!

Det har varit rätt bra här. Men prinsen har sovit dåligt. Det har varit så kallt ute, så han har fått sova inne i värmen om dagarna och då sover han aldrig särksilt länge. Nu idag när vi varit ute och gått lite somnade han i vagnen, så nu får han ligga kvar där i overall och varm filt. Han är iaf frisk från förkylningen så jag hoppas det är ok, det är bara 2 minus ute nu. Snart har han sovit i 2 timmar... Skönt iaf när man har så pass koll på läget att man fattar varför han sovit dåligt innan.

Träffade bl.a. en kompis här som fick barn samma helg som du Mugglan. Hon har inte heller mjölk så att det räcker. Hon ger ersättning alla mål utom det första på dagen då det bildats mycket under natten. Hade testat att amma ofta, dricker teer etc. Kändes väl igen från dig Mugglan även om jag tror du kämpat ännu hårdare än henne. Kanske skönt att få höra om nån annan som haft det lite lika tänkte jag.

Babysimbyxor har jag förresten köpt på Pippilotta på nätet, rekommenderas!

Tjing!

• Victory

Grattis Moppy!!! Skönt att allt gick bra.

Vilken härlig jul-BIM-lista! Jag håller tummarna!

Junilejon: Kul att det börjar synas! Jag längtar så tills det syns på mig ocskå, men än så länge är det bara den vanliga "putmagen" som syns.

Jag tror däremot att jag är förstörd på livstid vad gäller Thailand. Jag skulle inte åka dit för en miljon! Det räcker med att jag tänker på resan så mår jag illa. Så om vi reser i framtiden blir det nog något annat resmål. Men jag känner mig faktiskt mättad på resor, jag tror inte det är min grej. Just nu är jag bara så lycklig över vårt hem och vill inte åka någonstans! Och över snodden/snoddan i magen förstås! (vårt smeknamn )

• start september

Det är svårt det där med när det ska synas. Oftast ser inte folk på mig att jag har mage, jag ser bara lite rund ut. Samtidigt som det är lite skönt att inte vara så stor så längtar jag efter att folk ska se.

• start september

Freijs,

hur gick det hos farbror doktorn? Du behöver såklart inte svara om du vill. Jag håller tummarna för att han hade bra förslag

• Oms

*kikar in o säger hej*

har inte läst på en vecka igen...*vart tar tiden vägen???* men så fort jag får tid ska jag läsa ikapp igen... inatt sov jag 1.5 timme x 2 så jag e inte så där värst pigg... liten har ont i magen så jag måste tänka på vad jag äter konstant och det går inte att fuska som man gjorde under grav för då märks det på en gång... jaja, annars e det ff underbart att vara mamma till bebis igen! hon e så snäll och charmar alla så jag e nöjd

hoppas allt bra m alla, återkommer snart när jag läst igenom!

tjingeling!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag