• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • MSW

Eftersom jag inte är någon klocka direkt när det gäller tantbesök, så skulle det kunna innebära typ mellan 23:e- 30:e eller så utan att det skulle vara något konstigt.. Så 24:e blir jättebra! Ser fram emot kommentarerna..

• Lapinette

Och min är ganska så osäker också då jag hört att mensen kan bli konstig efter alla IVF-hormonerna men jag tror jag såg en aladåb igår och om jag lärt mig min kropp rätt så får jag tant 14-15 dagar efter ÄL.

• fru AM

MOPPY! Grattis så väldigt mycket till Prinsen. 4 december!(?) Både min farfars och min morfars födelsedag - vilket innebär att han måste få heta Olof eller Einar!?

Jätteroligt att det verkar som om du upplevde det som en bra förlossning (?) trots akut kejsarsnitt. Det är positivt!

Angående BIM-listan: Har ni börjat synka er mens eller vad är det frågan om? Jag är inte riktigt i synk - jag har BIM 20-21, (eller snarare BM eftersom vi inte försöker något ...)

• fru AM

Fast BM betyder ju barnmorska här på tråden - får bli BAM istället (Beräknad Absolut Menstruation)

• Nattson

Grattis till prinsen Moppy!!!

Visst är det skönt att det är FREDAG!!! Som jag har längtat till denna helg! Jag ska inte göra så mycket men tanken på att jag får sova ut på morgonen med ev avbrott för lite frukost är mycket lockande! Som det är nu så går jag upp och äter vid 0700 på helgerna och sedan somnar jag om i några timmar. Men jag är verkligen ett matvrak!

• Nattson

Spännande med BIM lista! Då ska jag tänka på er och hålla tummarna under julen!

• nennesjuttioåtta
    alltså, jag vet inte när Telis har BIM, men hon är nog en vecka efter mig skulle jag tro (som det var sist).

G R A T T I S M O P P Y ! ! ! ! ! !
  • Lapinette

Så om du har på julafton så har Telis på nyår??!!

• nennesjuttioåtta

härligt Vickan att du får komma på en till intervju! *applåder och visslingar* Håller tummarna!!!

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2007-12-14 10:51:13 följande:
    Så om du har på julafton så har Telis på nyår??!!
    ingen aning, som sagt. Sist var det en vecka efter mig, men vet inte hennes cykeltur. Jag har ju lite lång.

Igår lärde jag mig något nytt, efter att ha otrognat( ) mig på FL. tydligen blir många lila i muttan när de är gravida, typ 5 dagar före BIM (inre blygisarna+klittan). Hade jag aldrig hört talas om och för er info så är jag ljusröd . Bådar inte gott. PWAHAHAHAHHA!
Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag