• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Tinga
    Får jag/vi inte tag i henne så får jag väl komma själv.

Svårt att leta upp henne när man inte vet vad hon heter på riktigt. Vet ju bara ungefär var hon bor.

• nennesjuttioåtta

För en gångs skull känner jag verkligen INGET. Annars är jag ju skendräktig som få en vecka före BIM. ÅÅÅH vad tiden går sakta!!!
    Ikväll ska jag boxa av mig lite aggressioner fast jag känner mig lite risig. Kanske borde vila mig i form istället. Och koka saffranskola och göra tryfflar. Sen kommer äntligen mannen hem ikväll (fast han ska på julbord så han är nog slirig) så vi äntligen får gosa och deppa tillsammans. *mys*

kram på er alla!

• viktualia

Nenne - vår husfråga las lite på is efter visningen... maken drog utomlands på tjänsteresa och jag vet inte... orkar inte riktigt fundera på det där huset...

.... har istället en miljard fjärilar i magen för jobbet jag sökt. Nu har jag fått veta att de ringt båda mina referenser och båda personerna har sedan rapporterat till mig att de tror att jag får jobbet.

.. under tiden har jag BISARRT mycket att göra, ska jag lämna det här bygget snart så måste ju ALLT vara klart... jobbade till 20 igår (bu för pendling i sådana lägen) och får nog göra nåt liknande idag också...

• Frejis

Nenne -trist med huset, men hoppas att ni hittar någonting annat snart. Hm, då är vi två som bimar (eller bomar nästan på julafton. Några fler?

Liten - ska vara i skolan redan 8.30 på fredag. Fullständigt hemsk tid i decembermörkret. Vi kan kanske mjukträna på Sats någon annan dag; annars ses vi ju på måndag, kul. Tycker att ditt förslag på restaurang var bra.

Mrs B - det lät mysigt med Luciafirandet fast det var väl tidigt. Tänkte faktiskt om det verkligen blir så här när och om man får barn. Får sova länge medan jag kan i stället

Tinga - det låter skönt med en Ciccigraviditet, tur att beställningar ibland kommer fram

• Mrs  B

Frejis
    De flesta avdelningarna här runt omkring har sitt Lussefirande vid sjutiden för att föräldrarna sedan kan åka och jobba och inte komma allt för sent till jobbet.
    Vet dock att en del har firandet på kvällen, men vanligast är nog på morgonen och det är mycket mysigare då tycker jag.

Ja, det är smällar man får ta när man har barn, men som sagt det är värt det fast det är jobbigt i vissa perioder. Passa på att sova nu för sen är det knanske stopp med det.

• Tinga

Frejis - ja, när beställningen väl kom fram verkar alla önskemål (så här långt i alla fall) ha bifallits!

• Lapinette

Nenne - så du har BIM 23-24 december och så har jag för mig att Zozo har typ julafton och jag annandagen. Kan man hoppas på ett sånt där plusstimm igen??!!! Har inga höga förväntningar även om maken och jag har akrobatiserat i flera dagar i sträck. Riktigt skoj att göra det igen då vi har haft sprutor, gegg i musen och annat i tankarna de senaste månaderna.

• nennesjuttioåtta

nä, vi var en av två kvar, så vi föll på målsnöret i budgivningen. Men vi hade sagt en gräns och den har vi lovat oss att inte gå över, eftersom det var en hel del rust med det (det var ju bl a mögel i källaren...) så ville vi inte låna för mycket till själva huset eftersom det kommer att rusa iväg med pengar med dränering, ventilation, kök och badrummen.... Dumt kanske och om vi ska vara riktigt elaka hoppas vi att de som köpte de skiljer sig och säljer snart igen, mooahahahahha!

• Lapinette

Även Frejis har BIM på julafton!!!!!!!!

• Lapinette

Ska kanske start med BIM-lista igen då det verkar som vi BIMar samtidigt allihop vi som är kvar.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag