• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • MSW

Jag kan väl passa på och berätta att jag nu har fått tid för min vaccinering inför mjältoperationen. Den 10 januari blir det... Skönt att det blir av innan vi sticker till Thailand tycker jag..
    Nahe, nu måste jag sticka till jobbet..

Förresten, skulle jag nog gärna vilja ha litens lusserecept med vitchoklad.. (Varför sparade jag det inte när det diskuterats tidigare!!)

• Mrs  B

Hej hopp alla Lucia firande töser!!!!

Hade klockan på halv sex idag och har sovit sådär. Vaknar hela tiden under natten och tittar på klockan av någon anledning (???). Går på toaletten och kissar 1-2 gånger.
    Inatt borde jag ha sovit bra för sonen har sovit hos mormor och morfar, men det gick inte bättre att sova inatt än vad det gör andra nätter.

Halv sju hämtade vi i alla fall sonen på mormors jobb där han varit och Lussat för de gamla (hade varit mycket uppskattat).

Och klockan sju var det Luciatåg på sonens avdelning. Sången gick rekordsnabbt i år, endast 8 min (en föräldrer hade klockat tiden av någon anledning). Efteråt blev det frukost till självkostnadspris och det var trevligt att träffa lite föräldrar och prata lite.

Kvart över åtta var jag på Maxi och handlade inför sonens kalas på lördag och där var det hur lugnt som helst.
    (Det enda positiva med att vara sjukskriven är att man kan handla tidigt på morgonen då det inte är så mycket folk i affärerna).

Nu börjar jag bli trött så det kanske är dags för en liten förmiddagslur, ska nämligen hämta sonen tidigt idag eftersom det blev så tidigt i morse. Får mysa lite hemma istället och äta Lussebullar.

BrudSommar
    Skönt att Iris vill sova i vagnen nu. Det tog ju ett tag för vår son också att vänja sig via att sova i vagnen och i sin säng, så jag känner igen mig mycket i det du skriver.
    De är så himla lika din dotter och min son i många lägen....

• Liten med Mindre

Godförmiddag i tråden!

Rätt gissat muggles - att det inte blir så mycket surfande nu när jag inte sitter framför skärmen hela dagarna. Men - ett tag framöver ska jag försöka vara hård med mig själv och göra klart bildkursen. 4 kapitel och en tenta kvar. Så lite dator blir det. Inledde dagen med frans o brynfärgning (får se om det tog under dagen), samt macka och lussebullar (vanliga sorten är ett måste på lucia) framför TVs luciatåg. Fint!

Nu har jag matat igenom i alla fall 2 kapitel kurs och lite nagelfilande och tvätt. Duktigt!

Frejis/BS, jag har heller inte hört från Sweet och om lunch på måndag. Vet att restaurang Byn som hon föreslog är mysig, men trång. Men kanske äter vi inte i rusningstid. Vet inte vilken tid som gäller - jag är anpassningsbar. Annars finns en stor och bra restaurang i änden av Gävlegatan, mot Norra Station till, där BS och jag lunchat för något år sen. Passar bra om både BS och Sweet är på Karolinska först.

Frejis igen - vet inte hur du pluggar/är ledig, men har du lust så blir det lite snäll-gympa och snäll-simning på Sats Vasagatan imorgon bitti, 9-tiden. Måste sysselsätta mig mellan BM och att affärerna öppnar. Ska förhoppningsvis på salong och bli av med lite prickar 11.30. Fast Rudolf-mulen kan hon nog inte göra så mycket åt.

MSW - saffransbullar: vanlig saffransdeg som du kavlar ut som vanliga bullar. Bred på smör, strö över vaniljsocker och vanligt socker, samt hackad vit choklad. Rulla ihop, skär och lägg i formar. Jäs, pensla och strö med pärlsocker som vanliga bullar. Grädda och njut varm eller kall, beroende på hur du vill ha chokladen.

Själv ska jag nog göra cookies någon dag - och givetvis sitter jag vid makens burk och inte min, så jag kan inte kolla upp receptet idag heller. Tinga - det kommer snart! (Har glömt vem mer som vill ha.)

• Mrs  B

Tinga
    Du och min man är väldigt lika när det gäller att kunna somna. Han somnar nämligen också innan hans huvud har landat på kudden, medan jag vänder och vrider mig ett par gånger och har svårt att komma till ro.

Igår var mannen på hockey, Rögle-Malmö, och innan dess hade de varit på julbord, så han hade nog druckit en och en annan öl, så sen när han kom hem klagade han en snabbis på att det var nog dags att duscha tillsammans och mysa innan han somnade och snarkade som en häst. Där låg jag vid sidan om och hann knappt tänka klart förrän han sov....

Ska i alla fall föreslå en dusch ikväll, något annat orkar jag inte nu när jag är höggravid tyvärr.

• Tinga

Mrs B - ojdå; handla klockan åtta på morgonen - är det inte pensionärsvarning på det?

Liten - den som väntar på något gott... Jag ska ju vara ledig i mellandagarna, så det kan nog bli lite kakbak då. Ingen panik med receptet, med andra ord, även om jag ser fram emot att få det. Passade på att smälla i mig lite Ben & Jerry's Cookie Dough så länge igår!

• Mrs  B

Tinga
    Säkert är det pensionärs varning, men så skönt att få göra det själv när sonen är på dagis. Det går så mycket snabbare att handla och man får tänka ifred. Det kommer du att upptäcka sen när du har en vild tre åring hemma. Då kommer du att göra allt för att få handla ifred, tro mig!!!!

Men förresten är det väldigt lite pensionärer ute när jag handlar vid åtta nio tiden. De kanske är sjusovare här omkring......

Såg förresten Ben & Jerry glass idag när jag handlade, men tyckte att priset STANK!!!!!!
    Har ju fortfarande inte ätit den glassen så det hade ju varit spännande, men som sagt gillade inte priset.

Var har Junilejon tagit vägen förresten???????
    Behver ha tag i henne till trådträffen den 22 dec.

• nennesjuttioåtta

hej... Tack för alla snälla ord! Hmmm. vi fick inte huset i alla fall så nu har vi bara en sak kvar att hoppas på före jul. Har nog BIM 23 eller 24. Undrar vad Tomten tänkte ge mig?!?!

• Tinga

Mrs B - tja, ens uppfattning om vad som är bra brukar ju ändra sig med tiden!

Jag har inte heller sett till Junilejon på länge; vet inte vart hon tagit vägen. Tyvärr har jag ingen mailadress till henne heller, så jag vet inte hur man ska kunna få tag på henne. Vi får väl hoppas att hon dyker upp här någon dag.

• Mrs  B

Nenne
    Jag hoppas du/ni får en bebis av tomten.....

Tråkigt med huset!

• Tinga

Nenne - attans med huset! Stack budgivningen iväg mycket?

Nu blir det till att hålla tummarna riktigt hårt inför julen istället - jag lovar att ställa upp. Hoppas att tomten har insett nu vad det är ni vill ha helst av allt. Kram!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag