Godförmiddag i tråden!
Rätt gissat muggles - att det inte blir så mycket surfande nu när jag inte sitter framför skärmen hela dagarna. Men - ett tag framöver ska jag försöka vara hård med mig själv och göra klart bildkursen. 4 kapitel och en tenta kvar. Så lite dator blir det. Inledde dagen med frans o brynfärgning (får se om det tog under dagen), samt macka och lussebullar (vanliga sorten är ett måste på lucia) framför TVs luciatåg. Fint!
Nu har jag matat igenom i alla fall 2 kapitel kurs och lite nagelfilande och tvätt. Duktigt!
Frejis/BS, jag har heller inte hört från Sweet och om lunch på måndag. Vet att restaurang Byn som hon föreslog är mysig, men trång. Men kanske äter vi inte i rusningstid. Vet inte vilken tid som gäller - jag är anpassningsbar. Annars finns en stor och bra restaurang i änden av Gävlegatan, mot Norra Station till, där BS och jag lunchat för något år sen. Passar bra om både BS och Sweet är på Karolinska först.
Frejis igen - vet inte hur du pluggar/är ledig, men har du lust så blir det lite snäll-gympa och snäll-simning på Sats Vasagatan imorgon bitti, 9-tiden. Måste sysselsätta mig mellan BM och att affärerna öppnar. Ska förhoppningsvis på salong och bli av med lite prickar 11.30. Fast Rudolf-mulen kan hon nog inte göra så mycket åt.
MSW - saffransbullar: vanlig saffransdeg som du kavlar ut som vanliga bullar. Bred på smör, strö över vaniljsocker och vanligt socker, samt hackad vit choklad. Rulla ihop, skär och lägg i formar. Jäs, pensla och strö med pärlsocker som vanliga bullar. Grädda och njut varm eller kall, beroende på hur du vill ha chokladen.
Själv ska jag nog göra cookies någon dag - och givetvis sitter jag vid makens burk och inte min, så jag kan inte kolla upp receptet idag heller. Tinga - det kommer snart! (Har glömt vem mer som vill ha.)