• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Mrs  B

Nu har jag kört ett maraton med "Sex in the city" (tyvärr på VHS, eftersom ekonomin inte tillåter något annat just nu).
    Men måste tyvärr slita mig ut i kylan och hämta hem sonen.Lovade att hämta honom tidigt idag.

Blev inspirerad av Lappis maratonkollande på olika tv-serier.

• Lapinette

Mrs - japp, vi har avverkat 24 en säsong och så hela Kalla fötter, fem säsonger sen oktober. Inte så illa pinkat!

Har nu åkt båt och ätit julbord. Tyckte jag höll det rätt så sansat och tog ganska lite ända fram tills efterrätterna. Då blev det en klick av varje tills tallriken såg ut som ett fyrverkeri av mousse, tosca, choklad, ris, frukt, knäck, ost...ja ni förstår nog.

Svårt att ladda om och jobba.

• Mrs  B

Lappis
    Låter gott med julbord!
    Tyvärr blir det minimalt för mig i år med julmat, men det får ju gå det också.

Kunde du ladda om för jobbet????

Maken var iväg igår och ska på ett till på fredag så lite avundsjukär man allt. Jag hade kunnat följa med men har avstått pga ingen barnvakt, tål inte stress just nu och att jag inte kan äta så mycket på julbordet.

• Mrs  B

Vad ska ni ge era makar i julklapp förresten??????

Något förslag kanske??????
    (runt 500-600 kr)

• viktualia

Och nu kan jag meddela att jag är kallad på en andra intervju på jobbet jag sökt... onsdag 19/12 kl 14.... nästan en månad efter den första... inga snabba vändningar här inte...

MrsB - det undrar jag med! Har köpt lite grejor till hans rätt nyinköpta båt.. men sen?!?

• Lapinette

Mrs B - min man ska få se Kylie Minogue! Vet att han kommer att bli jätteglad och själv blev jag så nöjd när jag kom på den idén igår. Av en händelse på DN's hemsida så låg ticnets reklam och visade de senast släppta konserterna. Hade annars sagt till honom att jag inte tyckte vi skulle köpa några julklappar då jag inte hade en aning om vad jag skulle ge. Nu blir det att gå på konsert i början av juni. På med discobrallorna!!!

Och svaret på frågan om att ladda om...njaaaaaaaaeeeeej! Sitter och kollar efter en födelsedagspresent till mamma. Hon fyller år den 4 januari och vill inte ha prylar så jag tittar på teaterbiljetter, massage. I fjol fick hon och sambon en natt på Utö Värdshus av oss och brorsan. Året innan en resa ned till Cannes (för att hälsa på oss).

• Lapinette

Vickan - vad spännande med intervjun men attans vad långt emellan. Normalt brukar det ju brinna i knutarna när de rekryterar.

• viktualia

Lapinette - jaaa verkligen!! Han vars tjänst står tom fick nytt jobb i juni, vilket jag vet eftersom jag sökte jobbet som han fick istället för mig. De erkänner själva att de är hemskt sega.... de har helt enkelt en del annat snurr att ta tag i.. men men.. jag hoppas på en schysst julklapp!

• Lapinette

Eller rättare sagt...önskar men inget jag ens vågar hoppas på!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag