• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Idag har jag haft besök av Cicci - jättemysigt och gud vad dagen gick fort!

Mötte henne vid tåget efter 12, sedan in på ett café och käka lunch och därefter promenad till Piggelin för kaffe och SUPERGODA bullar (var det ditt recept Liten? vit choklad, saffran, mmmmm). Vi gick en liten tur inne på Jul-Liseberg och sedan hem till oss för lite thaikäk. En superskön, ostressig, härlig dag!!! Faktiskt var det riktigt harmoniskt fast vi hade 3 bebisar runt oss - Amanda sov nästan hela tiden och Victor och Moa hade fullt upp med att titta och leka...

I natt sov jag inte heller särskilt mkt men det är ju inte Moas fel - felet är att jag inte kan somna och inte somna om fort längre. Igår lade jag mig kl 22 och kl 00 hade jag fortfarande inte somnat. Hopplöst. Hade jag bara kunnat nyttja den tiden som Moa sover så hade det varit lugnt. Men konstigt nog är jag inte så trött iaf, jag går väl på ngn slags hormoner el nåt.

Min supergulliga man kom iaf upp mitt i natten och gjorde en macka åt mig och tände ett ljus och så satt vi där vid köksbordet och åt nattmacka och drack mjölk - kl 02...

BS: vad bra att Iris somnar i vagnen nu! Undrar om hon vaknar ledsen för att hon somnar till att vagnen rullar och så vaknar hon och då står den still - så det är inte på samma sätt när hon vaknar som när hon somnade? Bara en gissning?

Liten: kommer du hänga här ngt nu när du inte jobbar längre? Jag har ju inte fattat att du snart ska ploppa! Tiden går så jäkla fort så jag hinner inte med...

• Tinga

BS - jag fick en så lustig bild i huvudet när du beskrev Iris sugvilja; som att allting som kommer nära henne liksom sugs till hennes mun. Jag kan tänka mig att det inte längre är lika enkelt att handla när Iris inte bara ligger ner i vagnen, men når de inte ännu längre om de sitter i en kundvagn? Noll koll!

Muggles - vad trist att du helt plötsligt fått så svårt att somna och att somna om. Inte brukar det bli lättare heller av alla stressande tankar som dyker upp om att nu _måste_ jag sova. Själv brukar jag väldigt sällan ha problem att somna - maken brukar säga att jag sover innan huvudet nått kudden - men om jag har svårt någon kväll brukar jag sjunga Sov du lilla videung tyst, inne i huvudet, för mig själv. Så fort tankarna glider iväg till något annat tvingar jag in dem på Sov... igen, så att inga stressande tankar ska få fäste. Det brukar fungera bra för mig i alla fall. Till slut blir man så trött på sången att man somnar av ren tristess!

• Tinga

Idag började jag arbetsdagen med att se ett luciatåg. Kören från Teknis här i Lund brukar alltid lussa på mitt jobb, och de är jätteduktiga. Man kommer i så mysig stämning inför resten av dagen när den inletts på ett så bra sätt.

• Lapinette

Vad denna tråd har somnat in när inte Page, Sweet och gänget bubblar om nätterna!

Tänkte bara titta in och önska allihop Glad Lucia!

• Frejis

God morgon!
    Jag undrar hur första arbetsfria dagen känns för dig Liten. Det är ju förvånansvärt bra timat med Lucia, alltid trevligare att börja på någonting nytt på en sådan dag.

Såg att ni diskuterade finnar tidigare. Usch, de brukar dyka upp även hos mig, i tid och otid, före mens, ägglosning, plusset... och sedan väljer de ibland andra trevliga platser än ansiktet. Upptäckte "en skönhet" när jag duschade på Sats nu i veckan. Nice!

När ska vi äta lunch på måndag och var? Har inte hört någonting från Sweet ännu så jag har ingenting att förmedla, men hoppas att resan gick bra.

Räknade i min kalender att det är massor med dagar kvar till Bim, tanten kommer att dyka upp på Julafton om jag har räknat rätt. Även detta är trevligt, NOT!

Har ni bestämt några nya försök på CvL Lappis?

Hur går det för Telis?

*hm, jag ska försöka hoppa över de blå gubbarna i framtiden, de gula är ju så mycket trevligare *

• MSW

Lappis, jag håller med att tråden har somnat in lite.. Men jag saknar även dig!!

Och till dig och alla andra hoppas jag att ni får en bra Lucia-dag!

• Frejis

Jag har hittat en fördel med en sovande tråd Det är så himla lätt att läsa ikapp det som ni skrivit, en sida är nästan lika med en dag.

• Tinga

Glad Lucia till dig också, Lappis! Och till alla andra också förstås!

Nej, det blir rätt lugnt här utan nattramlarna. Jag har svårt att hitta på en massa saker att själv skriva inlägg om; det är lättare när andra också skriver så att man har något att kommentera och "jobba med". Dessutom antar jag att det automatiskt blir lite lugnare när det inte så så många ÄL och BIM att jaga längre; för min del finns det inget att kommentera angående graviditeten, för jag mår bara bra och märker den knappt. Men jag beställde ju en Cicci-graviditet!

• Tinga

AM har jag inte sett till på länge heller - hade varit spännande att få ett utlåtande i enlighet med cravingteorin. Min stora last är nämligen sådana där runda rågkakor med räkost på! Har inte ätit räkost på tub på många år, men nu äter jag det i parti och minut.

• MSW

Det lär väl bli lite mer fart i tråden framåt jul, har fått för mig att nästan alla har bim där i krokarna..? Eller har jag fel för mig??

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag