• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Nenne - vet inte vad jag ska säga, men jag tänker på och lider med dig. Det är klart att det gör ont i själen när andra, som försökt mycket kortare tid, blir gravida när inte ni blir det. I en sådan situation går det inte att resonera rationellt och logiskt, utan då måste man få bli ledsen och deppig. Deppa här om du vill det, eller någon annanstans om det känns bättre. Men om något kul händer måste du lova att komma in och rapportera om det. Skickar en varm kram!

• Liten med Mindre

Det är verkligen sunktigt tungt när folk runt omkring bara tycks bli gravida i ett nafs. Tyvärr hymlar väl många fortfarande om ifall det tog tid eller ej - i mina kretsar i alla fall.

Sen kan jag själv tycka att det känns lite "skamset" att vara go glad gravid när jag har bästa vänner som inte hittar rätt man/kvinna att dela livet med. Så orättvist! Vill ju att alla ska ha det bra!

• Zozo

Morning tjejer!

Jo ang det där med järntabletter: det finns en sort man INTE blir dalig i magen av. Som langvarig blodgivare fick jag trycka i mig de där läbbiga oranga tabletterna under aratal och var helkass i en hel manad varje gang. Ända tills mama som är sjuksköterska upplyste mig om att det fanns en annan sort; som man blev mindre dalig av. Jag minns inte vad den heter men det är vita, hala tabletter istället för de där orangerosa raspiga sakerna!

• Mrs  B

Tinga
    Jag har lite problem med min mailadress så jag inboxar mina telenummer inför nästa helg. Hoppas bara jag får tag i Junilejon också så vi kan samåka. Ebbas Café passar bra. Kör vi bil tänkte jag parkera på andra sidan järnvägen.
    Din resa låter jätteskön. Har du varit där innan????

Tinga och Nattson
    Vi har inte bsetämt oss för när vi åker på vår bröllopsresa eller vart, men det känns som om vi måste boka något snart för att komma iväg. Åker vi i vår blir det nog Kanarieöarna och åker vi till hösten blir det nog Medelhavet. Vi ska ju åka med två barn så det får inte vara så långt att flyga och det måste vara barnvänligt.
    Håller även på att diskutera med mina föräldrar om de vill åka med så vi kan få lite barnpassning och lite tid för oss själva. Mina föräldrar älskar att resa men åker oftast på sista minuten resor så vi får väl se om de vill följa med.

Pirr
    Bara lugn, man blir som vanligt där nere igen (oftast i alla fall). Jag har i alla fall inte blivit större efter två förlossningar, har både känt och tittat i spegel.

Smärta
    Visst gör det ONT att föda barn, det kan man inte säga annat om, men det är värt det om man föder ut en "levande" bebis (om ni förstår vad jag menar).

Muggles
    Skriver in att Oms flicka heter Matilda så får hon säga ifrån om det inte stämmer sen.
    Vad var det nu Vänners pojke heter?

Liten
    Jag använder en spegel för att frissera mig där nere och det funkar ok!

• viktualia

MrsB - Omsans dotter heter Mathilda! Har fått flera mail med bilder på den lilla skönheten!

Nenneskrutt - själv får jag panik av att alla kompisarna redan har barn och att om maken och jag får några så kommer de vara yngst. Minns hur det var när jag var liten, jag var alltid äldst bland mamma och pappas kompisars barn och det var misär... hm.... blää!

• pirr!

DE åt hummerALADÅB till förrätt på nobelmiddagen!!!!!

Maken undrade varför jag skrattade högt när de läste upp menyn... Jag har undvikit att informera honom om kvinnorkroppens magiska "vätskor" då han är rätt äckelmagad..

• Tinga

Mrs B - jag har varit i Sydafrika förut, men inte i det viltreservat som vi nu ska till; Madikwe. Den har jag fått tips om från Piggelin, så jag ser mycket fram emot det. Mauritius är helt nytt för mig.

Jag har tidigare rest en hel del på sista minuten-resor, men det fungerar bäst när det gäller charter. Ska man flyga reguljärt brukar priserna vara bäst om man bokar i god tid innan, så de senaste åren har vi oftast bokat resor ganska långt i förväg. Den stora fördelen med det, tycker jag, är att man då kan se fram emot resan också, och glädja sig åt den redan innan man åker.

• Mrs  B

Tinga
    Har föresten inboxat dig mina telenummer.

Att resa är toppen tycker jag men min man är inte lika förtjust i det som jag. Tråkigt nog, men just nu är det nog ekonomin som är boven till det hela (att vi inte reser så mycket).

Lappis
    Köpte en bok igår när jag var och handlade som handlar mycket om matlagning och mest om det franska köket. Författarinnan skriver en dagbok om hur hon träffade Mr Latte och hur det är att vara matskribent och sen bakar hon i en massa recept, mycket från det franska köket.
    Kanske intressant för er att läsa????

• Liten med Mindre

Hmm...får se om jag plockar fram spegeln eller maken. Han blir säkert glad om han får göra som han vill.

• BrudSommar2006

Hej! Att få komma åt sitt tangentbord och skriva en rad är inte lätt numera! Iris sover inte särskilt långa stunder på dagarna och somnar hon så är det på amningskudden och då kommer jag i alla fall inte åt att skriva. Det är oftast inte värt besväret att försöka flytta henne för då vaknar hon. Nu sitter hon här bredvid i soffan och börjar bli på riktigt dåligt humör men vad ska jag göra, jag har väntat hur många dagar som helst på att få skicka ett par mail men jag får ju aldrig chansen. Nu får hon skrika en stund även om det inte är roligt. På kvällarna håller maken på med huset så jag vill inte be att han ska ta henne bara så att jag får sitta framför datorn, då blir vi ju aldrig klara.

Muggles, jag har också svårt att sova men det har jag alltid haft och inget som kommit sedan Iris föddes. Problemet nu är ju att jag har begränsade möjligheter att ta igen sömnen senare. Jag har också funderat på sömntabletter men det går ju inte än i alla fall, jag måste ju kunna vakna fort varje gång Iris vaknar och det är ju ofta. Jag gick också och väntade på att hon skulle kunna börja äta gröt så att hon skulle bli lite mättare innan läggdags men det gjorde varken från eller till i vårt fall tyvärr. Hoppas att det hjälper er bättre!

Piggelin, min förlossning låter ungefär som din!

Cicci, förstår inte hur ni orkar fundera på fler barn redan!

Nej, nu orkar jag inte höra illvrålet längre, tårarna sprutar bara för att jag bestämde mig för att skriva klart detta, suck. Jaja, skriver igen om en vecka när jag stålsatt mig för nästa illvrål, suck, mutter.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag