• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Alltså inte nu på lördag utan den 21:a december då.

• sweetstreet

Lappis,
    å vad tråkigt att du var upptagen på måndagen!
    Hade så gääääärna träffat dig.
    När vr det du kom hem från Frankrike????
    Kanske skulle man hinna ta en fika då? Ev, beroende på hur mycket tid jag har. Jag kommer ju tillbaks till Stockholm efter Skånetuiren några dagar, men jag vet att dessa är ganska uppbokade redan nu. Men kasnke kasnke skulle det gå???

• sweetstreet

Oms!
    Vad söt hon är lilltjejen!!!

• Victory

God morgon!

Tinga: Kul att vi ligger så lika! Jag fattar egentligen inte varför jag skulle till BM för inskrivning nu och sedan provtagning i januari. Kunde jag inte ha gjort allt på en gång? Nu måste jag ju ta mig från jobbet två gånger och det är inte helt lätt eftersom det ligger på andra sidan stan från mitt jobb och jag har oftast ingen bil. För att inte tala om hur många ursäkter jag måste komma på för att få ledigt! Det kommer att bli många ?tandläkarbesök? den närmsta tiden!

Det värsta illamåendet har som sagt lagt sig, nu är det mer att jag är kräsen med vad jag äter, är inte sugen på vad som helst. Vanlig svensk husmanskost ? sparsamt kryddad ? går bäst. Sen måste jag ha mat lite då och då, känner mig konstant hungrig fast jag är inte sugen på mat. Så det blir att ha med sig extra frukt och mackor till jobbet. När jag väl börjat äta är det oftast gott.

Nenne: Håller tummarna på en fin julklapp lagom till jul (vilken av dem som helst blir ju bra ).

Nu närmar det sig ju med babyboomen! Tack för listan, mrs B! Vad kul att få se sig själv på en BF-lista, det känns ju helt overkligt!
    Liten, vi får väl se om Mindre blir en -07:a eller -08:a!

• Lapinette

Sweet - jag är hemma från Frankrike den 27:e så därefter kan jag ses om du har tid över och är på stan. Vi är då lediga och kan vara relativt flexibla. Jag mailar dig.

• Tinga

Piggelin - inte lätt att veta att håret måste friseras på andra ställen än huvudet! Fortsätter förresten ditt hår att komma tillbaka även nu, efter förlossningen? (Då menar jag på huvudet, alltså! )

Muggles - skönt att höra om fler som blivit "hjälpta" av graviditeten när det gäller acne. Låter som att du hade en tuff dag igår, men det var ju skönt att din mamma kunde komma och avlasta lite, så att du fick vila dig. Kan tänka mig att det inte är helt lätt att ta hand om en liten bebis när man själv är risig.

Victory - nej, det verkar ju lite onödigt att först komma på inskrivning om man ändå ska dit igen för att ta prover vid ett annat tillfälle. Innan man har berättat på jobbet är det ju också svårare att motivera all frånvaro. Jag brukar försöka boka in läkarbesök och liknande jag inte vill skylta med antingen tidigt på morgonen eller sent på eftermiddagen, så behöver man oftast inte komma med någon förklaring till sin frånvaro.

Sweet - fikan i Lund är den 22:e på lördagen! Ska kolla in ditt mail sedan. Jag tänkte mig att vi skulle fika på Ebbas, som ligger bara ett par hundra meter från stationen i Lund. Där finns diverse mackor, kakor, smårätter och allt man kan tänka sig i fikaväg, och de öppnar redan kl. 9 på morgonen, så det är definitivt öppet även om vi bestämmer oss för att ses tidigt. Jag har inte sett Junilejon här på länge, men hoppas att hon visar sig innan det är fikadags.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Mumsar i mig morgonfikat och måste få kommentera att min flätbara toffs där nere åkte av för några månader sen. Håret växte långt, och i övrigt har jag svullnat lite vilket får håret att verka ännu längre. Fast nu ser jag ju inte att klippa, och det blev inte av när jag bad maken. Får nog be snällt igen.

September - jag fick äta niferex från start, varierade tidpunkt. Det senaste blev vid lunch efter inrådan från en BM som själv alltid fick äta extra järn och prövat sig fram under åren. Fast nu har jag övergått till att ta dem vid morgonfikat om jag kommer ihåg (vill i alla fall inte dricka te pga min ständiga "vätskebrist".) Och för övrigt bytte jag till duroferon som jag inte får halsbränna av i samma utsträckning. Men sen jag bytte så har inte BM kollat järnvärdena, så jag vet inte hur det går.

Piggelin - pratade förlossning med makens bekanta häromdagen när vi hälsade på dem. De hade riktigt akuta blödningsproblem - så jag tror inte din story kommer att skrämma oss (läs mig i alla fall). Men - skriv när du själv är redo, i lite terapeutiskt syfte, och strunta i oss andra.

• nennesjuttioåtta

hej hej
    föll ner i ett hål igår efter att ännu en av mina närmsta vänner sen gymnasiet är på tjocken. Så nu är 4 av 7 gravida och alla har börjat efter mig. Av oss 4 som är kvar (jag räknade inte mig själv förut) så har en 2 st redan, en annan har en motsträvig karl som satsar på karriären och den tredje har precis blivit sambo så de ligger nog i startgroparna med. Inte för att de tär en tävling men det känns så jäkla jobbigt och ingen (förutom ni) att prata med eftersom de redan är happy family eller långt ifrån förstående för hur det känns.
    Jag vet att jag borde vara glad (och det är jag ju för hennes skull) men det hamnar liksom längre bak i medvetandet.

Jaja, orkar inte vara härinne heller för nu är vi ju som sagt inte så många kvar på fel sida av strecket och det tär på en. Hoppas ni förstår. Det blir nog bättre efter jul. kram!

• Liten med Mindre

En riktigt God Jul Nenne!
    Vi kommer att sakna dig massor - och ser fram emot att du känner dig gladare och får ork att komma tillbaka!

KRAM!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag