• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2007-12-10 10:45:31 följande:
    Nenne - kan du inte låta dem ringa dig på mobilen och gå ifrån kollegorna när det ringer?!?
    jo, fast det finns inte så många ställen att ta vägen på här. Sen är de nyfikna som få, eftersom vi sitter runt ett stort bord här (i ateljén) så blir det konstigt om jag inte sitter kvar när det ringer utan springer ut i trapphuset. Som upplagt för frågor.
  • nennesjuttioåtta

men jag är ju långledig i julhelgen så jag ska ringa på någon av de vanliga dagarna efter nyår.

• start september

Freijs,

Kul att se dig här Hoppas farbror doktorn har ett bra förslag!

UL är först om 10 dagar, men det känns jätteskönt att det är innan jul. Samtidigt som tiden rusar så här innan jul känns det nu som den på något plan kryper fram till detta datum...

• Mrs  B

Hej i tråden!

Helgen gick förvånadsvärt bra ensam med sonen och maken iväg. Det tråkiga var bara att det regnade hela tiden non stop här så vi fick vara inne hela helgen sonen och jag. Jag har tyvärr inga regnkläder som passar just nu.

Nu är det som vanligt igen. Sonen är på dagis till halv fyra och jag har varit på Maxi och handlat. Gick förvånadsvärt bra.
    Känner mig ok i magen tack vare medicinerna och får sova ok på nätterna. Men man är som sagt ganska trött nu så det är skönt att sonen får vara på dagis och bli aktiverad så jag kan ta hand om mig själv och vila en stund i fred.

• Izzie

Hej allihop!

Jaha, då var första dagen på min mammaledighet här. Känner mig jätterastlös redan. Får nästa panik över att tänka på att jag inte ska jobba på 14,5 månad. Jag behöver nog bota mig själv genom att ta det superlugnt och tvinga mig ner i varv. Det har varit ett superhektiskt år men giftemål, husköp, och inte minst nytt jobb.

Jag kommer säkert få att göra sen när bebisen väl kommer, men nu känns det jättekonstigt. Sover riktigt uselt på nätterna oxå, så det ska i och för sig bli skönt att kunna lägga upp dagarna som jag vill under en liten tid framöver. Annars önskar jag att bebisen ska komma ut nu. Är rätt less på att vara gravid nu.

• Izzie

Hade tänkt att gå till frisören och klippa och färga håret, men tyvärr har jag inte bokat i tid så nu finns det inga tider kvar. Sitter på väntlista om det kommer in återbud så det hoppas jag på just nu!
    Tänkte passa på att fixa brynplock och fransfärg oxå. Kan vara skönt att för min egen skull känna mig så fräsch jag kan.

• Izzie

Jätteskoj Tinga och Victory att ni plussat nästan samtidigt! Då kan ni följas år under våren!

September - Kul med UL nu innan jul! Det är en riktig milstolpe. Efteråt känns det som man kan ta till sig beskedet på riktigt.

Mrs B - Skönt att du mår lite bättre. Jag har inte skrivit så många inlägg på sistone, men jag har läst emellanåt, och du har ju haft din beskärda del av sjukdomar och krämpor så här på slutet. När var det din bebis ska komma?

Nenne - Hoppas du får svar senare då. Du kanske kan be dem lämna ett meddelande på telsvararen? Eller be dem ringa under någon rast?

• Liten med Mindre

Izzie - då har du väntat länge med ledighet? Eller är det jag som går tidigt 3 veckor innan? Ska försöka färga bryn o fransar jag med. Det gick inte så bra sist (gör det själv) - bara brynen som det fäste på. Men funkar det inte så får hon göra det på salongen på fredag (har en ansiktsbehandling bokad. Får se om jag kan ligga still... )

Frisören är inte bokad förrän nästa torsdag - så jag hoppas att ingen bebis kommer innan dess. Inte för att det är akut här - skippar slingor nu - om jag ändå ska tappa ännu mer hår när jag ammar.

• Izzie

MSW - Min man har haft problem med prickar och röda områden i ansiktet, men han fick tabletter och efter det är han helt slät och fin i ansiktet. Jag tror tabletterna heter Tetralysal eller något sånt. Han sökte hon privat hudläkare. Fast dina prickar kanske är orsakade av graviditeten? Jag hängde inte med från början...

• Izzie

Hej Liten!

Ja, jag har väntat ganska länge. Jag har ju datum den 26 dec enl UL, men hon mätte lite slarvigt och enligt ÄL och senaste mens (jag är jättepunktlig) så blir mitt BF istället 20 dec, dvs nästa vecka.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag