• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Kolon: streck - och högerhake [

• Liten med Mindre

Krya på dig Pirris! Ta med lite extra vatten och godis till vagnaffären ifall orken tryter.

• Mrs  B

Liten

Vällingvärmare är verkligen överkurs, men den kan vara bra att ha om man är iväg och vill ge varm/ljummen tillägg i bilen tex, som min kompis brukade göra.

Jag har nog aldrig druckit så mycket vatten som jag gör nu, men det behövs ju eftersom jag förlorat så mycket vätska innan. Magmedicinen behöver dessutom mycket vatten liksom halsbrännetabletterna, så jag är förvånad att jag inte springer med på toaletten på natten än jag gör.

• Mrs  B

Lagar mat idag igen och det känns riktigt GÖTTT!!!!!!!!!!!!

Känner mig piggare med mer ork så jag bara hoppas att jag får må så här tills det verkligen är dags att föda så jag orkar med förlossningen.

• pirr!

Ja så var det ju

Tack tack!

Skönt att du mår bättre mrs B

• Nattson

Skönt att höra att du mår bättre MrsB!!

• muggles

Åh, gött Moa sov till kl 04 imorse (första och enda nattamningen) så jag fick sova 6h i sträck - UNDERBART. Kände mig helt utvilad Sedan blev det några timmar till efter det också. Upp halv tio i morse - mmmm....

MrsB: jag försöker med att hon ska roa sig själv och det går bättre och bättre men hon är ändå ganska krävande. Hon tröttnar fort på sina leksaker, mobiler och annat. Men jag tar inte upp henne med en gång när hon skriker men hon är ganska bestämd och ger sig inte...

Liten: en bröstpump är jättebra att ha! Om du tex behöver sova lite extra och "hoppa över" en amning så kan du pumpa ur och låta din man ge på flaska. El om du vill komma iväg en kväll och tjöta med tjejkompisar... El om du får såriga bröstvårtor i början så kan det avlasta.

Jag lyckas faktiskt bättre och bättre med vagnandet, även inomhus. Jag kör stenhårt med det nu både förmiddag och eftermiddag (om jag inte är ute och går för då somnar hon automatisk i vagnen).

Nä nu får jag ta tag i packandet - vi ska till Värmland och döpa Moa så vi åker ikväll.

• muggles

Förresten apropå vikt så verkar jag vara påväg neråt nu efter att ha stått still i flera månader. Typiskt för att jag köpte jeans härom veckan

• pirr!

Underbart, Muggles! Vad skönt! Regnandet kanske verkar tröttande även på spädisar
    Lycka till med dopbestyren!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag