• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Vilket fint namn Piggelin!

Jag har heller inte fått till några inlägg på länge. Jag är supertrött och har sovit 14 timmar idag för att ladda inför veckan. Magen växer lite och jag har börjat bli nervös för stora UL som är nästa vecka. Jag försöker intala mig att allt är bra, men det är svårt att rå på oro.

Victory, jag tycker Mammapraktikan är bra. Det finns kapitel om förlossning i den också men så långt har jag inte kommit än.

Trist att du blev illamående så fort, men sånt styr man ju inte över. Jag kan säga att thaimat var det jag blev mest negativt inställd till även här hemma (mina kollergor älskar thaimat till lunch). Så jag förstår dig!

• viktualia

September - näee jag har inte fått speciellt många livstecken från Page.. har inget att rapportera tyvärr..

• sweetstreet

Hej igen tjejer!

Ok jag har en sak jag måste säga och jag hoppas att ni inte blir alltför ledsna.
    Jag vet att det var jag som förslog 18 december för trådträff i Stockholm men nu vet jag inte om jag kan komma.
    Jag pratade med min mamma i telefon idag och hon var upenbarligen nere och ledsen över att jag kommer vara "borta så många av de dagar jag är i Stockholm och därför inte kunna träffa henne så mycket. Jag kommer ju egentligen hem till en disputation och sedan har jag bokat in helgen med mina gamla univeristetskompisar, sedan ska jag till mitt gamla labb på måndagen för en kompis spikar sin avhandling då och så åker jag ju ner till Skåne i slutet veckan därpå. Så ja, just nu känner jag att jag nog inte kan åka ifrån henne på tisdagen också. För isåfall så har vi bara en hel dag tillsammans av min "vecka" i Stockholm. Sorry tjejer!!!

Jag VILL verkligen träffa er men känner mig som sagt rätt splittrad och har dåligt samvete för mamsen också.

Det enda förslag jag har som ev skulle kunna gå är en lunch (för er som kan och har tid) på måndagen när jag ändå ska till stan för min kompis spikning. Jag måste kolla upp tider och så först, men jag återkommer.

Är som sagt superledsen att det blev såhär, men jag känner att jag nog "måste" göra så. Det är även för min egen skull också eftersom jag nu känner mig väldigt trött på dagarna. Så jag tror inte jag riktigt orkar med att åka hit och dit så mycket varje dag när jag är i Stockholm heller.

Som sagt tjejer. Ledsen för detta, men hoppas att kanske någon av er har tid att ses om jag kan komma ifrån på måndagen (17 december)?

• sweetstreet

Cicci!!!
    Måste bara fråga. Är du gravid nu alltså????? Och ska föda om 6 månader eller????
    Eller har du planerat att sätta igång med tillverkning om 6 månader???

• Liten med Mindre

Morrn morrn!

Någon som hört några nyheter från Moppy eller Storasystern? Det borde finnas i alla fall en bebis i det gänget nu.

Cicci - nej, jag hoppas att jag inte blivit framflyttad. Det enda som rör mitten av december är att jag tar ledigt från och med torsdag. Julnörden i mig vill vara hemma på Lucia. Sen hoppas jag att Mindre vill hålla sig kvar i magen till efter nyår.

Sweet - trist att du blivit så uppbokad när du åker hem för att ta det lugnt. Själklart ska du träffa mamsen lite mer! Men - får du tid för lunch den 17:e så borde jag vara ledig då med. Det avgör förstås Mindre.

Vi fick i alla fall en välidgt massa gjort i Falun i helgen. Vilken skillnad att gå in på en Babyproffsen där och i Stockholm. Superbra hjälp - och vi kom ut med både åkpåse, skötbädd, tvättlappar och en ursöt dyr mössa till dyrgripen. Sen blev det några fina blomkrukor till barnrummet. Har letat lääänge efter krukor som är lite roliga, och inte bara enfärgat tråkiga. Så nu blev det handlat i affären som gjorde min brudbukett.

Sen fick vi med oss korgen i sin fina klädsel hem från mina föräldrar, och jag hann sy lite påslakan och snuttefilt. Och så gosade vi bebis hos några kompisar på kvällen. Fast jag kan inte låta bli att hoppas att det känns mindre påfrestande med gnäll och gny när det är ens egen bebis.

Sista tre dagarna på jobbet! Ska försöka hålla mig härifrån idag och jobba igenom lite högar.

(Och ni kan ju gissa hur bra det kommer att gå. )

• Frejis

Jag ansluter till Sweets högst relevanta fråga till Cicci

Sweet, jag måste säga att jag känner igen problematiken så att för mig gör det absolut ingenting. Min mamma har också varit ledsen att hon har sett mig så lite och det är ingenting att göra när man hör det utan bättra på sig Men lunch den 17 december passar bra för min del, än så länge får jag lov att säga. Hoppas att andra trådisar kan också.

September, roligt att höra att magen växer och jag hoppas att det kommer att gå bra på stora UL. När ska ni göra det?

Thaimat & illamående, det låter inte så kul. Tänker igen på vilken timing det blev för dig Victory, att plussa samma dag som ni åkte till Thailand.

Jag har tid hos din snälle farbror gyn på torsdag September. Intressant att höra vad han föreslår, min kropp vill inte visa vad som är fel och alla prover var bra. Fattar noll, men vi får se. Spännande är nog ett passande ord

• viktualia

Vickans andra ministeg mot bebisfabriken är taget. Det första var ju att sluta med pillren. Det andra är att mensen kommit igång utan något krångel. När tredje jätteklivet tas... tjaaa det är det ingen som vet...än

• Frejis

Vickan, kul att höra, hoppas att det går lika bra som med bantningen

• Tinga

Sweet - trevligt med ett livstecken från dig! Hoppas att ni fick en trevlig glöggfest häromkvällen. Och så hoppas jagg att du fortfarande är på för en tråddejt i Skåne den 22 december? Det hade varit så skoj att få träffa dig, så jag hoppas verkligen att det fungerar. Gäller din adress sweetstreet_63-adress på hotmail fortfarande? Annars får du gärna inboxa mig en annan adress, om du inte vill lägga ut den här. Något telefonnumer kanske också hade varit bra, om vi behöver komma i kontakt med varandra akut. Kan skicka mitt nummer också isåfall.

Junilejon - hur är det med dig? Har inte sett dig här på flera dagar, men jag hoppas att allt är OK ändå. Du får också gärna inboxa mig med mailadress, så kan vi diskutera detaljerna för trådträffen den vägen.

Victory - då ligger du ett par dagar före mig, bara! Jag får nämligen den 30 juli som beräknat BF-datum! Kul att vi kan följas åt så "exakt". Jag ska också till barnmorskan den 3 januari, och då blir det både inskrivning och provtagning. Spännande!

Själv känner jag inte av något illamående alls, och det är jag jättetacksam för. Det enda är att antingen är jag proppmätt eller så är jag jättehungrig - inga mellanlägen finns längre. Lite svårt att tajma det här med matintag bara, men eftersom jag inte blir direkt illamående även om jag är hungrig löser det sig rätt bra ändå. Om det är något i matväg som jag blivit extra sugen på är det knäckebröd med räkost! Kan AM säga något om könet mha cravingteorin på den lilla informationen? Har inte ätit räkost på flera år!

Piggelin - vilket fint namn er lilla flicka fått! Amanda låter verkligen trevligt.

Jag tolkar Ciccis inlägg som att arbetet i bebisfabriken påbörjas om sex månader, men det är väl bäst att hon klargör själv.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag