• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • MSW

Tinga, tack.. Jag känner att jag verkligen har tröttnat på dem nu.. Vill inte ha rödaprickar i ansiktet jämt jämt..

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2007-12-10 10:02:03 följande:
    Det är med blandade känslor man längtar till jul. då vet vi om: vi fått huset och blivit med barn. Tänk om det åtminstone var en av sakerna, då hade man ju något att glädja sig åt i alla fall. Som tröst.
    Känner samma sak.... fast det handlar om jobbet jag sökt... imorgon ska vi på husvisning - känner mig mest nyfiken inför hur planlösningen känns i verkligheten.. känns det som ett hus eller är det verkligen två lägenheter... klurigt!
  • nennesjuttioåtta

vafasen, mitt inlägg försvann. Morr

Tinga
    jag hoppas ju att det är tajmingen vi har fallit på förut, och inte något annat. Jag har inte fått svar på proven som jag lämnat.

angående budgivningen så har jag ingen aning. Det är mycket färre hus ute nu, men det är ju inte heller någon säsong för att sälja heller. Men det förra huset vi bjöd på steg det bara med 150.000:-, och då var vi iofs bara 2 som bjöd. Nu är det 8 intresserade och ett helt annat typ av hus (bättre läge och ekomonibyggnader, större tomt mm) så jag hoppas jag kan svara på fredag hur det har gått. det var mycket folk på visningarna så jag har inte så höga förhoppningar. Vi ligger ju lite efter här på landet också, så trenderna kommer lite senare hit. Vi fattar trögt, helt enkelt.

• Tinga

MSW - var glad om det bara är prickar! Själv har jag riktiga stora röda innebrännare, på uppemot 1 cm i diameter!

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2007-12-10 10:29:51 följande:
    Känner samma sak.... fast det handlar om jobbet jag sökt... imorgon ska vi på husvisning - känner mig mest nyfiken inför hur planlösningen känns i verkligheten.. känns det som ett hus eller är det verkligen två lägenheter... klurigt!
    jaaa, hoppas du får höra något snart!!!
    Är det huset med två kök du pratar om?
  • Tinga

Nenne - vet du när du kommer att få provsvar? Har ni fått boka en läkartid nu, eller?

• nennesjuttioåtta
    Tinga skrev 2007-12-10 10:32:43 följande:
    Nenne - vet du när du kommer att få provsvar? Har ni fått boka en läkartid nu, eller?
    jag har lämnat sånt där dag 3 prov. Men maken ska lämna spermaprov nästa vecka (tidsbokning funkar inte bra med distansjobb) och inte förrän de fått båda våra tester så ställs vi i kö till utredning. Så jag vet inte om vi får svar förrän dess. Känns frustrerande och man kan inte ringa dit för de har bara telefonsvarare, vilket innebär att de ringer upp en å då är man ju här på jobbet bland alla andra som inte ska höra... Jag borde nog ringe en vanlig gyn och hälsa på så kanske de tar andra prover, jag kan ingenting sånt där.
  • viktualia

Nenne - kan du inte låta dem ringa dig på mobilen och gå ifrån kollegorna när det ringer?!?

• MSW

Tinga: Har både större och mindre prickar..

Droppen som fick bägaren att trilla över att jag inte orkar med det mer var när ett av fritidsbarnen frågade vad det var för prickar och undrade om jag inte ville få bort dom..

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag