• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Zozo

Liten: det är himla konstigt hur olika man kan fungera.. Jag funkar allra bâst när jag har mycket att göra - da blir jag supereffektiv. Har jag däremot lite att göra da släpar jag mig fram och far just ingenting gjort.. som nu ungefär!

• Mrs  B

Hej i tråden!

Victory
    Välkommen hem!!!!
    Synd med ditt illamående bara, men hoppas ändå att de fina upplevelserna stärker upp det andra.
    Här har det varit precis tvärtom. Jag blev "graviddålig" för ca 2 månader sedan, inget alls de första månaderna som många har. Jag har BF den 6/1, men var på förlossningen förra helgen för lillkillen ville titta ut redan nu. Stoppade dock det hela och är nu sjukskriven till det verkligen händer något.

Muggles
    Buffandet av sonen fungerade bäst i sängen, vagnandet i vagnen i uterummet eller under en promenad. Någon gång även inomhus. Sonen har aldrig sovit mycket varken på dagen eller på natten, hur många metoder vi än provat. Jag accepterade det till slut fast jag var så TRÖTTTTTTT.
    Lärde dock sonen tidigt att underhålla sig själv så jag kunde göra annat här hemma när han var vaken och det är jag glad för idag för det funkar fortfarande.

BrudSommar
    Natten har varit ok och jag börjar verkligen tro på den här magmedicinen. Har bara varit uppe en gång i natt och kissat och vaknat kanske 3 gånger (1 gång pga sonen). Däremot börjar jag känna mig "klumpig" i sängen när jag ska vända mig när jag sover och det ställer ju till lite.
    Ta det nu lugnt med huset och gör som någon skrev innan, skriv en lista och gör en sak om dagen, så blir det lite gjort.
    Så gör jag nu när jag är sjukskriven, en sak om dagen räcker för att det ska fungera.

• Liten med Mindre

zozo - Bara jag kommer igång så är det inga problem. Men startgroparna är väldigt djupa ibland.

När jag väl är igång så blir jag manisk, och är det mycket som måste bli klart så är det bäst att maken inte är hemma - för jag blir irriterad över avbrott som pusspauser och annat som normalt är trevligt.

Idag kom min snälla kollega (som vi tidigare fått babyskydd för bilen och en BabyBjörn-sele av), med en amningspump och några mysiga tidningar som jag kunde ha glädje av hemma. Så snällt! Hoppas ju inte behöva pumpen, men det är bra att slippa köpa.

• Mrs  B

Liten

Jag hade en kompis här igår som kom med saker till mig som hon hade rensat ut där hemma. Hennes yngste är några månader yngre än min son, men de ska inte ha fler barn så hon ville göra sig av med lite saker. Bla har vi fått en ståbräda som vi ska ha till vagnen så sonen kan åka när jag kör bebisen i vagnen.
    Fick även en vällingvärmare och lite lakan.

• Liten med Mindre

Mrs B - skoj med presenter. Just vällingvärmare känns lite som överkurs. Men det kanske är bra?

Hoppas att magmedicinen fortsätter funka. Jag brukar också, när jag sover hemma i alla fall, bara gå upp 1 gång per natt nu förtiden. Det känns lite lyxigt. Men jag borde förstås dricka mer på kvällen. Är lite dålig på det.

• pirr!

Kanske lite sent, men : GRATTIS Clownis! Hoppas du får fortsätta må bra! KRAM!

• pirr!

Victory- välkommen hem! Trist med illamåendet, men en tröst kan kanske vara att hormonerna flödar och det brukar båda gott.. (jag vet, föga tröstande när man är mitt i det- jag vet!- men nånstans kändes det ändå lite lite skönt att veta att man var gravid även om inget annat märktes)

Jag är ju hemma och är förkyld (tredje dagen) och jag börjar klättra på väggarna. Undrar just hur det kommer att gå för mig under min havandeskapsledighet.. Går ju 8 v innan BF! Förhoppningsvis är jag piggare då än nu, så jag faktiskt orkar ta mig ur lägenheten!
    Ikväll skall maken och jag åka och titta på barnvagnar (djungel!!!!) så jag ska försöka boosta lite energi till dess!

• pirr!

Detta väder!! Riktigt eländigt! ÄR såå less. Vill ha snö! :-Z

• pirr!

Äh, ger upp! Hur gör man en arg gubbe? :-S

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag