• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Tittar in mitt i "göra-klart-stressen" (stressar upp mig över risken att inte hinna klart med allt jag vill).

Tinga - om jag kommer ihåg så ska jag kika ifall jag har cookiereceptet på datorn hemma. Tror jag har skickat det till någon tidigare (håller hårt i det ), så det borde finnas. Utarbetat och beprövat under 15 års tid, fast det kräver visst handlag med ugnen. Tror säkert att du får ihop det i så fall.

• Tinga

Liten - tack; gulligt av dig! Men jag vill absolut inte "tvinga" det ifrån dig - är det en "affärshemlighet" så är det.

• Liten med Mindre
    Tror det dröjer innan jag ger mig på bageribranchen och att göra pengarpå cookies.

Med tanke på rådande socker-panik så blåser vindarna lite fel.

Men - det borde ju finnas utrymme förstås. För cookies finns i alla affärer och i nästan alla caféer/coffee shops - och de smakar gräsligt nästan överallt. Fick tag i ett riktigt bottennapp i Solna centrum i fredags. Urk! Torr och smaklös - trots att den var helt i choklad.
  • Tinga

Liten - du funderade ju lite på hur du ville att din fortsatta karriär skulle se ut - cookie-bagare är förstås lösningen!

De jag bakade häromdagen blev också lite torra och liksom "smuliga" i konsistensen. Inte kul alls!

• Liten med Mindre

Tinga - det låter som att du ska få diplom i god Cookie-smak. Cookies enligt mig ska vara mjuka, nästan lite degiga, smaka mycket från farinsocker och choklad, låter som att du också är "lagd" åt det hållet.

"Soft batch chocolate chip cookies" minns jag att "termen" i USA var.

/Cookie-fantasten

• Frejis
    Hur kommer det sig att jag blir så oerhört sugen på cookies när just Liten skriver om dem? ;) Och jag kan verkligen leva utan sötsaker. Minns fortfarande beskrivningen av muffins (vad det verkligen muffins?) med vit choklad, gott lät det i alla fall! Skulle aldrig få för mig att göra dem själv, är nämligen den som i princip aldrig bakar.

Jag gjorde nyligen dag 21 och dag 3 prover och ringde min ena gyn för att få höra resultatet. Hör och häpna, båda proverna är helt normala. Jag håller fortfarande på att smälta det eftersom jag var inställd på den enkla lösningen att det finns ett hormonfel någonstans. Har i alla fall bokat tid om två veckor för att höra vad doktorn har att föreslå.

Får se om jag blir gravid i december bara för att jag har ringt Sophiahemmet igen och bokat tid för ivf/bedömningssamtal i januari Det här känns som ett halvt dåligt skämt, som om det var jultomten eller någon annan där uppe som skojade med mig.

Mrs B, skönt att höra att du mår bättre!
  • Liten med Mindre

Frejis - hoppas innerligt att tomten är en skojfrisk en, och busar ihop en bebis åt er till jul bara för att ni nu bokat tid igen på Sophiahemmet.

Mysko att värdena nu plöstligt var bra, efter hur det lät i somras.

Vad gäller muffinsen med vit choklad var de sådär - för stora och för torra (då gjorde jag ändå 6 istället för 4, eller nåt sånt). Det har inte blivit av att pröva igen för att se om de är goda i mindre och kladdigare skick.

• Mrs  B

Tack!!

Känner mig faktiskt i ganska god form fortfarande fast TRÖTT!!!!

Hoppas verkligen också att det håller i sig, men som sagt jag tar en dag i sänder.

Är lite orolig dock för helgen eftersom både min man och föräldrar är iväg, men det ska väl förhoppningsvis gå det också.

• Mrs  B

Frejis

Glömde ju säga att jag hoppas också att jultomten kommer med en fin paket till er!!!!!!!!!

Vår son föddes ju den 25 december så visst kan allt hända!

• Tinga

Frejis - du kan ju snart skriva en bok om alla turer hit och dit som du varit med om i "barnsvängen". Intressant att proverna såg normala ut, men det ska bli spännande att höra vad den andre gynekologen har att säga också. Jag vet knappt om man ska hoppas på att de är överens? För övrigt håller jag med om att jultomten borde veta vad ni ska få i julklapp det här året. Men jag tycker att det är bra att du bestämt dig för att hjälpa honom på traven genom det inbokade samtalet hos SH.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag